خبرنگاران آمریکا صدور ویزا برای مقامات چین را محدود می نماید

به گزارش مجله سامی، تهران - خبرنگاران - وزیر امورخارجه آمریکا گفت، واشنگتن صدور ویزا برای بعضی مقامات چین را محدود می نماید زیرا این کشور مانع سفر دیپلمات ها، روزنامه نگاران و گردشگران آمریکایی به تبت شده است.

خبرنگاران آمریکا صدور ویزا برای مقامات چین را محدود می نماید

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مایک پمپئو بامداد چهارشنبه در بیانیه ای توضیح داد: امروز محدودیت های ویزا را برای دولت جمهوری خلق چین و مقامات حزب کمونیست این کشور که مصمم هستند به طور قابل توجهی در تدوین یا اجرای سیاست های مربوط به دسترسی افراد بیگانه به مناطق تبت دخیل باشند، اعلام می کنم.

پمپئو اضافه کرد: به دلیل نقض حقوق بشر دولت چین در آنجا و همچنین عدم موفقیت پکن در جلوگیری از تخریب محیط زیست در نزدیکی رودخانه های اصلی آسیا، دسترسی به مناطق تبت به طور فزاینده برای ثبات منطقه ای لازم است.

اظهارات وزیر امورخارجه آمریکا پس از آن صورت گرفت که واشنگتن حمایت خود را از هند در بحث اخیر دهلی نو و پکن درباره مرز لداخ، واقع در بین تبت و جامو و کشمیر اطلاع داد.

گنگ شوانگ سخنگوی وزارت امورخارجه چین سال گذشته در ادامه دخالت های آمریکا در امور داخلی این کشور تاکید نمود که هیچ نیروی بیگانه ای حق ندارد در مسائل داخلی تبت و امور مرتبط با این منطقه خودمختار در شمال غرب چین مداخله کند و پکن هرگز چنین امری را بر نمی تابد.

شوانگ در واکنش به انتقاد از محدودیت های چین برای سفر خارجیان به تبت گفت: ما بر اساس مقررات و حقوق کشور باید از تبت و شرایط ویژه جغرافیایی و آب و هوایی آن حراست کنیم اما درهای این منطقه کماکان به روی دیگران باز است.

سخنگوی وزارت امورخارجه چین توضیح داد، کشورش از سفر خارجیان برای گردشگری و تجارت به تبت چنانچه با مراعات اصول و قوانین کشور باشد، استقبال می نماید.

وی از آمریکا خواست که با دستمایه قراردادن تبت، در امور داخلی چین مداخله نکند و بیش از این به روابط دو کشور لطمه نزند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1129

به "خبرنگاران آمریکا صدور ویزا برای مقامات چین را محدود می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمریکا صدور ویزا برای مقامات چین را محدود می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید