خبرنگاران ربات انسان نما در کرمان رونمایی شد

به گزارش مجله سامی، کرمان - خبرنگاران - ربات انسان نمای پارس کریمان، محصول جوانان فناور کرمانی، امروز(دوشنبه) با حضور جمعی از مسئولان در تالار کاخ شهر کرمان رونمایی شد.

خبرنگاران ربات انسان نما در کرمان رونمایی شد

به گزارش خبرنگاران، مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه و سازندگی بین المللی پارس و مجری طرح ساخت ربات انسان نما در حاشیه این آیین به خبرنگار خبرنگاران گفت: این ربات در نوع خود برای نخستین مرتبه در کشور ساخته شده است و نمونه مشابه ندارد که نشان از استعداد و پشتکار جوانان نخبه استان کرمان دارد.

مهدی عظمایی اضافه نمود: حدود 6 ماه برای طراحی و ساخت این ربات انسان نما وقت صرف شد و 80 میلیون تومان هزینه ساخت این ربات شده است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه و سازندگی بین المللی پارس گفت: ربات پارس کریمان قادر به حمل تا 40 کیلوگرم بار است و با سرعت 22 کیلومتر در ساعت حرکت می نماید.

وی با بیان اینکه این ربات به صورت 100 درصد بومی ساخته شده است توضیح داد: این نمونه ربات انسان نما در بیمارستان ها، رستوران و مراکز خدماتی کاربرد دارد که نمونه اولیه مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

عظمایی با اشاره به فراوری سایر محصولات دانش بنیان این شرکت بیان نمود: به دلیل کار سخت و زیان آور کارگران زحمتکش در معادن استان کرمان که به بیماری هایی نظیر سرطان دچار می شدند، ساخت ماسک با فناوری نانو را انجام دادیم که در آزمایش های اولیه 28 مورد مواد سرطان زا را حذف می نماید.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک با کامل شدن طرح ساخت خون مصنوعی زمینه فعالیت متخصصان و جوانان فناور کرمانی با بازارهای بین المللی توسط شرکت فراهم می گردد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه و سازندگی بین المللی پارس توضیح داد: این شرکت در زمینه های علمی، خدماتی، نظامی، کشاورزی و پزشکی فعالیت می نماید و از مسئولان انتظار حمایت بیشتر از جوانان نخبه را داریم.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1571

به "خبرنگاران ربات انسان نما در کرمان رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ربات انسان نما در کرمان رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید