خبرنگاران 400 هزار تن انگور در باغ های استان قزوین فراوری می گردد

به گزارش مجله سامی، قزوین - خبرنگاران - مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با شروع فصل برداشت انگور، پیش بینی می کنیم سال جاری 400 هزار تن انگور از باغ های این استان برداشت گردد.

خبرنگاران 400 هزار تن انگور در باغ های استان قزوین فراوری می گردد

جهت دریافت خدمات طراحی بیرونی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران، علی اکبری روز پنجشنبه با اعلام این خبر اضافه نمود: این میزان انگور از سطح 31 هزار و 298 هکتار باغ های انگور در استان برداشت می گردد.

وی میانگین برداشت این محصول را 13 تن در هر هکتار برآورد کرد و تصریح نمود: بیشترین ارقام فراوری شده انگور در باغ های استان، رقم بیدانه سفید است.

اکبری با اشاره به بارش مناسب نزولات آسمانی در امسال و همچنین مقابله به موقع با آفات و بیماری ها در باغ های انگور، اضافه نمود: پیش بینی می گردد فراوری این محصول در استان نسبت به سال گذشته که خسارت سرمازدگی وجود داشت، افزایش داشته باشد.

وی، مهمترین ارقام انگور را در باغ های استان بیدانه سفید و قرمز، عسگری، شاهانی، مهدیخانی، صاحبی، چفته، کندری و یاقوتی ذکر کرد و بیشترین پراکنش باغ های این محصول را در شهرستان های تاکستان، قزوین و بویین زهرا دانست.

اکبری گفت: استان قزوین از نظر سطح باغ های انگور رتبه سوم و از جهت فراوری رتبه دوم کشور را دارد.

به گفته این مقام مسوول، سالانه به طور میانگین 50 هزار تن کشمش استحصال می گردد و رتبه استان در کشور از لحاظ تهیه کشمش اول است.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1126

به "خبرنگاران 400 هزار تن انگور در باغ های استان قزوین فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 400 هزار تن انگور در باغ های استان قزوین فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید