خبرنگاران 700 تن میوه شب عید در کردستان توزیع شد

به گزارش مجله سامی، سنندج- خبرنگاران- مدیر تعاون روستایی کردستان گفت: از ابتدای شروع طرح توزیع میوه شب عید در استان تا به امروز 700 تن سیب و پرتقال توزیع شده است.

خبرنگاران 700 تن میوه شب عید در کردستان توزیع شد

پیمان اسکندری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح توزیع میوه شب عید در استان از 25 اسفند سال 1399 شروع شده است، گفت: قرار بود این طرح تا 13 فروردین سال جاری ادامه داشته باشد که براساس پیش بینی اجرا شده و در راستای تنظیم بازار و ممانعت از افزایش قیمت سیب و پرتقال در بازار تا 15 فروردین تمدید شده است.

وی با اشاره به اینکه 650 تن پرتقال و 300 تن سیب در استان خریداری شد و در قالب 78 غرفه در حال توزیع است، افزود: تا به امروز 450 تن پرتقال و 250 تن سیب قرمز و زرد در غرفه های مستقر در استان توزیع شده است.

مدیر تعاون روستایی کردستان با بیان اینکه قیمت میوه های شب عید عرضه شده در استان ثابت مانده و تغییری نکرده است، اضافه نمود: هر کیلوگرم سیب قرمز به قیمت 70 هزار ریال، سیب زرد 90 هزار ریال و پرتقال هم 115 هزار ریال در استان در حال توزیع است.

اسکندری یادآور شد: قبل از اجرای طرح توزیع میوه شب عید قیمت پرتقال و سیب در بازار استان بیش از 150 هزار ریال بود که با توزیع میوه های یارانه دار این قیمت کاهش پیدا کرد و در روزهای نخست اجرای این طرح استقبال مطلوبی از آن شد.

70 هزار و 792 واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد و از این تعداد بیش از 30 هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند که سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاه های متوسط و زنجیره ای تشکیل داده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1602

به "خبرنگاران 700 تن میوه شب عید در کردستان توزیع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 700 تن میوه شب عید در کردستان توزیع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید