رآکتور هسته ای شگفت انگیز رولزرویس برای تامین برق در ماه!

به گزارش مجله سامی، شرکت هوافضای انگلیسی رولزرویس که یکی از پیشگامان حوزه هوانوردی و موتور های پیشران است، به تازگی در شبکه های اجتماعی خود از رآکتور هسته ای کوچکی رونمایی نموده که می تواند انرژی لازم برای پایگاه های انسان روی ماه را تأمین کند.

رآکتور هسته ای شگفت انگیز رولزرویس برای تامین برق در ماه!

به گزارش دیجیاتو، رولزرویس از سال 2015 درحال کار روی رآکتور های ماژولار کوچک (SMR) است و می خواهد تا سال 2029 اولین رآکتور خود را با این فناوری فعال کند. این شرکت حالا تصویری را منتشر نموده که احتمالاً نسخه ای از همین رآکتورهاست.

این شرکت دستگاه حاضر را مایکرو رآکتور رولزرویس نامیده که احتمالاً می تواند گزینه ای برای تأمین انرژی انسان در ماه باشد.

رولزرویس می گوید مایکرو رآکتور آن ها طوری طراحی شده است که از یک سوخت ذاتاً امن و پایدار استفاده کند. هر ذره اورانیوم در این رآکتور زیر چندین لایه محافظ قرار می گیرد تا در برابر شرایط محیطی سخت، دچار مشکل نشود.

این شرکت چندی قبل با آژانس فضایی بریتانیا قراردادی را امضا کرد تا گزینه های ممکن برای استفاده از انرژی هسته ای در اکتشافات فضایی را آنالیز کند. آن ها حالا در کنار رآکتور هسته ای، روی یک موتور رم جت و نیروگاهی کار می نمایند که برای فراوری انرژی از مواد رآدیواکتیو با واپاشی طبیعی بهره می گیرد.

رولزرویس بعلاوه مشغول کار روی موتور راکت هسته ای برای یک راکت دومرحله ای است. جیک تامپسون، مدیر نوآوری این شرکت می گوید: درحال حاضر بیش از 60 مهندس و دانشمند مشغول کار روی این فناوری ها برای اکتشافات فضایی هستند. ما درحال توسعه طراحی های مفهومی اولیه و پشت سر گذاشتن فاز های آزمایشی سیستم راکت دومرحله ای برای سفر به مدار و سیستم های هسته ای هستیم. فعلاً یک نمونه پروتوتایپ کوچک از رآکتور فضایی خود ساخته ایم و تا سال 2029 یک رآکتور آماده برای ارسال به ماه خواهیم داشت.

توجه به فناوری های هسته ای در چند وقت اخیر افزایش یافته است. ناسا هم به تازگی اعلام نموده بود که می خواهد با همکاری دارپا برای سفر های فضایی یک موتور راکت حرارتی هسته ای بسازد.

منبع: فرارو
انتشار: 14 بهمن 1401 بروزرسانی: 14 بهمن 1401 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2239

به "رآکتور هسته ای شگفت انگیز رولزرویس برای تامین برق در ماه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رآکتور هسته ای شگفت انگیز رولزرویس برای تامین برق در ماه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید