تور ایتالیا: گردش در شهرهای اطراف رم؛ از فلورانس تا ناپل

به گزارش مجله سامی، بسیاری از گردشگرانی که به رم ایتالیا سفر می نمایند، نمی دانند که شهرهای شگفت انگیزی مثل ناپل و فلورانس، در نزدیکی رم قرار دارند و می توانند به راحتی از آن ها نیز تماشا نمایند.

تور ایتالیا: گردش در شهرهای اطراف رم؛ از فلورانس تا ناپل

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

بیشتر توریستان در زمان برنامه ریزی، مقاصد اصلی خود را در لیست سفر قرار می دهند و متاسفانه از تجربه های بی نظیری که می توانند در شهرها یا منطقه ها اطراف آن مقصد داشته باشند، غافل می شوند؛ به خصوص که می توانند در عرض چند ساعت، با هواپیما یا خودرو، خود را به آن ها برسانند.

رابرت براونینگ (Robert Browning)، شاعر عصر ویکتورایایی بریتانیا، زمانی گفت:

همگان، دیر یا زود، روزی به رم خواهند آمد.

وی احتمالا به این حقیقت اشاره داشته است که رم، مرکز جادویی ایتالیا در لیست آرزوهای همه قرار گرفته است. با وجود ویرانه های باستانی رومیان، کولسئوم و یکی از مقدس ترین مکان های دنیا، یعنی کشور واتیکان، جای هیچ تعجبی نیست که این شهر ایتالیایی، هر ساله بیش از میلیون ها توریست را به خود جذب می نماید.

رم، مکانی خارق العاده برای عاشقان تاریخ و غذا است و بعلاوه افرادی که مسئله ای با گشت و گذار در خیابان های سنگ فرش شده و زیر آفتاب سوزان ندارند؛ با این حال، در کنار سفر به رم می توانید به شهرهای اطراف آن نیز سر بزنید و تجربه ای به یاد ماندنی و عالی برای خود بسازید. به همین علت خبرنگاران در این مقاله، سه مقصدی را به شما معرفی خواهد نمود که می توانید در کنار ماجراجویی در شهر رم، از آن ها نیز لذت ببرید.

اگر در حال برنامه ریزی سفر با تور ایتالیا به نقاط مختلف در کشور ایتالیا هستید و در پی مناسب ترین آفر تور می شد، در خبرنگاران با مشاهده تمامی آن ها می توانید پکیج موردنظرتان را با پایین ترین قیمت از فروشنده های معتبر مسافرتی به راحتی و در کمترین زمان تهیه کنید.

1. ساردینیا (Sardinia)

ساردینیا در میان بازدیدنمایندگان ایتالیایی محبوب است؛ اما توریستان بین المللی به غیر از منطقه مسکونی پورتو چروی و راهروهای مجلل کشتی کروز کاستا اسمرالدا، چیزی از آن نمی دانند. این جزیره به شما نشان می دهد که یک تعطیلات واقعی تابستانی ایتالیایی چه حسی دارد. سواحلی باشکوه و آرامش بخش، موتورسواری با وسپا در طول روز، وزش نسیم عصرگاهی و لذت بردن از پیتزا و بستنی جلاتو، طعم حقیقی ساردینیا را به شما معرفی خواهند کرد.

روش های حمل و نقل

با یک ساعت پرواز، از رم به ساردینیا می رسید. با شرکت هواپیمایی آلیتالیا از فرودگاه فیومیچینو (FCO) به شهر آلگرو (Alghero) بروید یا با رایان ایر یا آلیاتالیا از فرودگاه کوچک تر رم یعنی چامپینو (CIA) به کالیاری (Cagliari)، پرواز کنید. شرکت هواپیمایی ایر ایتالیا نیز پروازهای متعددی از فرودگاه فیومیچینو به البیا (Olbia) دارد.

مکان های اقامتی

هتل های بین المللی ماریوت، دارای سه مجموعه اقامتی مجلل در گروه بندی هشت، در ساردینیا هستند. یکی از مجذوب نماینده ترین مجموعه هتل های شرایتون در نزدیکی پورتو چروی قرار گرفته است که احتمالا در سفر به این منطقه آن را دیده اید. از برترین مکان های اقامتی این منطقه می توان به هتل Pitrizza اشاره نمود که به ساحل اختصاصی دسترسی دارد و اتاق های مهمان استاندارد آن به ازای هر شب اقامت، 85,000 امتیاز به شما اعطا می نمایند. با اقامت در یکی از 6 ویلای این اقامتگاه که مجهز به دو یا سه اتاق خواب، استخرهای شنای اختصاصی و منظرهی به خلیج لیشه دی واکا (Liscia di Vacca) هستند، تجربه ای لوکس را برای خود رقم بزنید.

در بعضی مقاله ها، قیمت اتاق در هتل های بین المللی همراه با امتیاز گزارش می شود. امتیاز اتاق های بعضی از هتل ها در تاریخ های خاص تقویم، به شما این امکان را می دهد که بتوانید در همان سفر یا سفرهای بعدی، یک یا چند شب اقامت رایگان به دست آورید.

جاذبه های دیدنی و فعالیت های مختلف در ساردینیا

برای گشت و گذار در ساردینیا بهتر است، یک خودرو یا اسکوتر اجاره کنید؛ زیرا سواحل این منطقه، یکی از زیباترین و برترین سواحل دنیا به شمار می آیند.

با قایق سواری در پارک ملی آرچی پلاگو دی لا مدلنا (Arcipelago di La Maddalena)، به 6 جزیره دسترسی خواهید داشت که سواحلی شبیه به ماسه های سفید جزایر کارائیب دارند. برای استفاده از امکانات بیشتر و منظره ای مجذوب نماینده تر، به سمت خطوط ساحلی ماسه ای نظیر لا بمبارد (La Bombarde) یا استینتینو بروید که به خاطر منظرههای زیبایشان به قلعه Torre della Pelosaمشهور هستند.

بازدید از ساردینیا بدون گردش در نپتیونز گروتو (Neptunes Grotto) تکمیل نمی شود؛ غاری که میان صخره های سنگی و بلند، بر فراز دریا قرار گرفته است. برای دیدن دریاچه زیرزمینی و بعلاوه استالاکتیت ها و استالاگمیت های این غار، یک تور همراه با راهنما بگیرید.

یک روز عصر را به گشت و گذار در شهر آلگرو بپردازید. تاریخ منحصربه فرد این شهر به دوره ای مربوط می شود که این جزیره متعلق به آراگون بوده است. زبان کاتالانی، کماکان زبان دوم مردم آلگرو به شمار می آید. پس از گردش در مرکز شهر قرون وسطایی آلگرو، در رستوران تراتوریا مارکو پولو (Trattoria Marco Polo)، با سفارش شاه میگوی تازه یا پاستای دریایی، دلی از عزا دربیاورید.

در ساردینیا، لذت خوردن شام و گذراندن یک شب در مزرعه ای کوچک را به هیچ وجه از دست ندهید. بیشتر این مزارع کوچک، دارای مکان های اقامتی ای هستند که به صورت خانوادگی اداره می شوند و غذاهای محلی تازه ای را با محصولات مزرعه خود تهیه و سرو می نمایند. شما می توانید خوراکی هایی مانند روغن زیتون و سبزیجات تازه، میوه های مزرعه و شیر تازه را در این مکان ها امتحان کنید. هیچ تجربه ای به پای خوردن یک گوجه فرنگی آبدار خانگی که با پنیر پکورینو ترکیب شده است، نخواهد رسید؛ این خوراکی مخصوص ساردینیا را حتما امتحان کنید.

2. فلورانس

شهر فلورانس، زیر نور آفتاب گرم توسکانی، به حیات خود ادامه می دهد؛ درست همان چیزی که بیشتر توریستان در پیش هستند. اگر این علت شما را برای رفتن به فلورانس قانع نمی نماید، باید بدانید که فلورانس، زادگاه رنسانس به شمار می رود و گستره ای از معماری گوتیک، هنر مشهور و مد روز را در خود جای داده است.

روش های حمل و نقل

تعدادی قطار سریع السیر روزانه از رم به سمت فلورانس حرکت می نمایند و در مدت زمان یک ساعت و 40 دقیقه از ایستگاه های تیبورتینا یا ترمینی رم به ایستگاه قطار سانتا ماریا نوولا در فلورانس می رسند. شما بعلاوه می توانید با شرکت هواپیمایی آلیتالیا در عرض 50 دقیقه، از فرودگاه رم به فلورانس برسید.

مکان های اقامتی

هتل های بین المللی ماریوت دارای چندین گزینه برای اقامت در فلورانس هستند؛ اما برای تجریه یک اقامت تجملاتی کامل به سنت رجیس فلورانس (St. Regis Florence) بروید؛ هتلی در گروه بندی هشت که اقامت در آن به ازای هر شب، 85,000 امتیاز هزینه برمی دارد. این هتل با سوئیت باشکوه بوتگا ونتا که مجهز به شومینه و حمامی مرمری اثر توماس مایر (طراح خلاق سابق این برند) است، هر توریست سخت گیری را هم راضی می نماید. دومین اقامتگاهی که به شما پیشنهاد می کنیم، وستین اکسکلژیور (The Westin Excelsior) با گروه بندی هفت است که بر فراز رودخانه آرنو قرار گرفته است و به ازای هر شب باید 60,000 امتیاز، هزینه بپردازید.

جاذبه های دیدنی و فعالیت های مختلف در فلورانس

پس از گردش در کلیسای مسحورنماینده سانتا ماریا دل فیوره، به تحسین هنر رنسانس در گالری اوفیتزی و دیدنی مجسمه داوود از شاهکارهای میکل آنژ در گالری هنری آکادمیا بپردازید؛ هرچند که جاهای دیدنی فلورانس به این موارد خلاصه نمی شود.

اگر به صنعت مد علاقه دارید، حتما برای رفتن به موزه لباس و مد، موزه گوچی و موزه سالواتور فراگامو (Salvatore Ferragamo)، برنامه ریزی کنید. در بازار سن لورنزو، از محصولات چرم مرغوب ایتالیا غافل نشوید؛ برای خرید لباس های شیک و عجیب و غریب سری به کارگاه های هنری خیابان دل پاریون (del Parione) بزنید یا برای دیدنی وسایل عتیقه به خیابان ماگیو (Maggio) یا دفوسی (de Fossi) بروید.

در خیابان های مرکز شهر به آرامی قدم بزنید و معماری گوتیک توسکانی در کلیسای سانتا ماریا نوولا را با دقت دیدن کنید. با یک ناهار خوشمزه، خستگی را از تن به در کنید و از خوردن قارچ خشک شده و سبزیجات، بشقاب هایی پر از برش های ژامبون خشک گوشت و کانولی های لذیذ پرشده با ریکوتای خامه ای و...، لذتت ببرید. کانولی، دسر و شیرینی محبوب ایتالیایی است که از نان لوله ای سرخ شده به همراه پنیر تهیه می شود.

پس از خوردن یک ناهار لذیذ ایتالیایی، به بازدید از پل های شهر بروید. در حالی که پل مشهور پونته وکیو، مملو از توریستان و فروشندگان است، سایر پل ها مانند گراتزیه (Grazie) و سانتا ترینیتا (Santa Trinita) به واسطه جمعیت کمتر، فضایی آرامش بخش دارند و می توانید با خیالی آسوده به دیدنی منظرههای زیبایی از شهر و رودخانه و بعلاوه پل وکیو و انعکاس آن در آب، مشغول شوید.

زمانی که به آن طرف رودخانه در اولترنو (Oltrarno) می رسید، با جمعیت بسیار کمتر توریستان در رستوران ها، خیابان ها و مغازه ها روبه رو خواهید شد و محلی های بیشتری را می بینید که در حال رفتن در پی کارهای روزمره شان هستند. بازدید از کاخ پیتی و قدم زدن در دوست داشتنی ترین فضای سبز فلورانس، یعنی باغ های بابلی را از قلم نیاندازید. برای دیدنی منظره ها جادویی فلورانس، از تپه ها به سمت میدان میکل آنژ بروید. منظره غروب در این منطقه، واقعا شگفت انگیز است و دیدنی پایین رفتن خورشید از پشت سقف های سفالی قرمزرنگ، صحنه ای فراموش نشدنی را پیشکش شما می نماید.

فلورانس در حاشیه منطقه چیانتی توسکانی قرار گرفته است و به همین علت، امتحان کردن غذاهای مخصوص این منطقه مانند پاستای گراز وحشی، استیک فلورانسی و سیرابی را نباید از دست بدهید. بعضی از این غذاهای مخصوص منطقه ای را می توان در رستوران باراچری مالاتستا (Braciere Malatesta) پیدا کرد؛ رستورانی که یک درخت از میان آن عبور نموده است و در میان توریستان و محلی ها، محبوبیت زیادی دارد. پس از خوردن ناهار، حتما سری به پرکه نه (Perchè No) بزنید؛ یک مغازه جلاتوفروشی خانوادگی که قدمتش به سال 1939 برمی شود و بستنی های خوشمزه ای دارد.

3. ناپل

اگرچه بسیاری از مسافران بین المللی نگران بازدید از شهر ناپل هستند؛ اما باید بدانند که این شهر نسبت به رم، فضایی امن و خلوت تر برای توریستان فراهم می نماید. ناپل که به عنوان زادگاه پیتزای مدرن نیز شناخته می شود، دروازه ای برای گشت و گذار در دهکده های صخره ای سواحل آمالفی است.

راه های حمل و نقل

در طول روز، تعدادی قطار از ایستگاه های تیبورتینا یا ترمینی رم به سمت ایستگاه مرکزی ناپل حرکت نموده و در مدت زمان حدود یک ساعت، شما را بین این دو شهر جابه جا می نمایند. شما بعلاوه می توانید با شرکت هواپیمایی آلیتالیا طی 50 دقیقه، از فرودگاه رم به ناپل برسید. پس از رسیدن به ناپل، می توانید با قایق به سمت جزایری مانند کاپری یا ایسکیا (Ischia) بروید یا برای رفتن به شهرهایی نظیر سورنتو، پوستیانو، آمالفی و راولو، یک خودرو اجاره کنید یا سوار قطار شوید.

مکان های اقامتی

هتل Marriotts Renaissance Naples Hotel Mediterraneo در نزدیکی اسکله واقع شده است و برای افرادی که می خواهند با قایق به جزایر اطراف بروند، موقعیت ایده آلی دارد. این هتل در گروه بندی پنج قرار گرفته است و برای اقامت های پاداشی، به ازای هر شب 35,000 امتیاز، هزینه دارد. اگر می خواهید به گشت و گذار در سواحل آمالفی بپردازید، هتل قصر هیلتون سورنتو را برای اقامت انتخاب کنید. از شنا در استخر فضای باز لذت ببرید؛ در حالی که عطر مرکبات باغ های پرتقال و لیموی این هتل به مشام شما می رسد. قیمت اتاق در این هتل، از 60,000 امتیاز برای هر شب شروع می شود.

جاذبه های دیدنی و فعالیت های مختلف در ناپل و سواحل آمالفی

انرژی شهر ناپل، شبیه به هیچ جای دیگر نیست. در ابتدا شاید ترافیک سنگین و تابش شدید خورشید، شما را کلافه نمایند؛ اما این شهر ایتالیایی نیز مجذوب نمایندهیت های خود را دارد. گردش خود را با قدم زدن در خیابان های محله اسپانیایی ها، شروع نموده و معاشرت مردم محلی را دیدن کنید. با اسکوتر در خیابان های تپه ای حرکت کنید و سفری به گذشته داشته باشید؛ با دیدن ساختمان های فروریخته که همچنان زیبایی افسانه ای خود را دارند، حس می کنید که پا به دنیای دیگر گذاشته اید.

بعضی از شگفت انگیزترین کلیساها و قلعه های ایتالیا، در ناپل واقع شده اند. گردش خود را با قلعه سنت المو شروع کنید که با تله کابین در دسترس است. این دژ قرون وسطایی با منظرههایی بی نظیر از خلیج ناپل، کوهستان وزوو و سقف خانه های شهری، شما را متحیر خواهد نمود.

قلعه بعدی که باید ببینید، قلعه قرن چهاردهمی ماسکیو آنجوینو یا قلعه نو، در نزدیکی اسکله است. از آنجا به سمت بالا بروید تا به میدان پلبشیتو، یکی از مشهورترین میدان های شهر برسید که در کنار قصر سلطنتی و کلیسای سن فرانچسکو دی پائولا قرار گرفته است. با ادامه جهت و گذر از تفرجگاه ساحلی، دیدی متفاوت، اما تاثیرگذار از خلیج و آتشفشان مشهور وزوو را تجربه خواهید کرد. پس از بازدید از آخرین قلعه موسوم به اوو (Ovo)، به سمت مرکز تاریخی شهر برشد تا بعضی از کلیساهای معروف مانند سردر شگفت انگیز جسو نوآوو (Gesù Nuovo) و کلیسای اصلی را ببینید. بازدید از مشهورترین مجسمه شهر، مسیح مستور (Veiled Christ) در موزه کاپلا سن سورو (Cappella Sansevero) را به هیچ وجه از قلم نیاندازید.

در گشتی یک روزه می توانید از ویرانه های پمپئی و شهر رومی کوچک هرکولانیوم در نزدیکی ناپل دیدن کنید؛ اما بهتر است بدانید که برترین زیرخاکی های کشف شده این منطقه، هم اکنون در موزه ملی باستان شناسی ناپل قرار دارند.

غذاخوردن، بخشی ضروری از تجربه فرهنگ جنوب ایتالیا به شمار می آید؛ به خصوص که لذیذ، غنی و محلی هستند. ناپل شهری نیست که در آن در پی رستوران هایی در سطح ستاره میشلین باشید؛ به جای آن، پیتزای سنتی ناپل را امتحان کنید و ببینید چند بار می توانید بدون خسته شدن از پنیر موتزارلای آب شده و خمیر نازکی که به خوبی پخته شده است، آن را بخورید. وقتی بالاخره از خوردن پیتزا در مکان های محبوبی چون رستوران استاریتا (Starita) یا جینو سوربیلو (Gino Sorbillo)، خسته شدید؛ غذای راگو را در رستوران تاندم (Tandem) امتحان کنید که یک سس گوشتی ایتالیایی است. برای صبحانه، به سراغ منوی شیرینی ها بروید و شیرینی چندلایه ای ترد sfogliatella را سفارش دهید.

اگر قصد دارید به دیدن شهرک های اطراف سواحل آمالفی بروید و به دیدنی دهکده های رنگارنگ روی تپه مشغول شوید، حتما از قایق بهره ببرید. خوراکی هایی را که با لیمو درست شده اند، از یاد نبرید؛ چراکه این منطقه به خاطر فراوری مرکبات، در دنیا مشهور است. گشت و گذار در این شهرها بدون هیچ برنامه ریزی خاصی، برترین راه برای اکتشاف آن ها است. در هزارتوی تپه ای خیابان های سنگ فرش شده، بشد و لذتی را تجربه کنید که تا به امروز در سفر به هیچ منطقه ای احساس ننموده اید.

منبع: کجارو / thepointsguy.com
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2008

به "تور ایتالیا: گردش در شهرهای اطراف رم؛ از فلورانس تا ناپل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا: گردش در شهرهای اطراف رم؛ از فلورانس تا ناپل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید