تور ارزان ترکیه: راهنمای سفر به دیدیم در ترکیه

به گزارش مجله سامی، راهنمای مسافرتی به دیدیم | Travel Guide To Didim

دیدیم، شهری کوچک و ساحلی است که در استان آیدین واقع شده است. با توجه به قرارگیری این شهر در کنار دریای اژه این شهر به عنوان یکی از مقاصد گردشگری محبوب بین مسافران تبدیل شده است. دریای آبی رنگ ساحل شنی زیبا آب و هوای مدیترانه ای و زمستان های گرم این منطقه را بسیار مناسب برای ورزش های آبی نموده و بعلاوه جاذبه های تاریخی که از گذشته تا به امروز در این شهر به جای مانده همگی در کنار هم سبب شده تا به عنوان شهر کوچک و بسیار مجذوب کننده و توریستی تبدیل گردد. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از دنیا داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و بعلاوه چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به دیدیم خبرنگاران میخواهد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به شهر دیدیم همراهی کنید.

تور ارزان ترکیه: راهنمای سفر به دیدیم در ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

موقعیت جغرافیایی شهر دیدیم

از لحاظ جغرافیایی شهر دیدیم، شهری ساحلی به شمار می آید و در استان آیدین که در غرب ترکیه است قرار گرفته است. دریای اژه در کنار این شهر ساحلی واقع شده است. شهر دیدیم از چند منطقه کوچک به نام های آلتینکوم (شن و ماسه طلایی)، Gümüşkum (شن و ماسه نقره) و Sarıkum (شن و ماسه زرد) تشکیل شده است. مساحت این شهر ساحلی (دیدیم) حدود 333 کیلومترمربع است و جمعیت آن مطابق با آمار سرشماری که در سال 2012 صورت گرفته 47872 نفر بوده که این عدد تا به امروز حتما تغییر نموده است.

اطلاعات کلی شهر دیدیم

زبان رسمی: ترکی استانبولی

واحد پول: لیر ترکیه

نوع برق شهری: 230 ولت/ 50 هرتز

کد کشور: 90+

شماره های اضطراری: 112

اختلاف ساعت ترکیه نسبت به تهران: یک ساعت و نیم از تهران عقب تر است.

آب و هوای شهر دیدیم

شهر دیدیم دارای آب و هوای مدیترانه ای است، تابستان های این شهر بسیار گرم و خشک بوده و میانه دما در این فصل 34 درجه سانتیگراد است. در زمستان ها هم شهر دیدیم ترکیه سرد و بارانی است و میانگین دمای این شهر زمانی که بارانی و سرد است 14 درجه سانتی گراد می باشد. به طور کلی این شهر در بیشتر ماه های سال شرایط مساعدی را دارا است اما اگر سعی کنید در بهار و پاییز به این شهر سفر کنید، همه چیز برایتان ایده آل خواهد بود.

هزینه اقامت در شهر دیدیم

اقامت در هتل های شهر دیدیم بستگی به بودجه و انتظاراتی که شما از محل اقامتتان دارید نیز فرق دارد. هاستل ها و مسافرخانه ها هم می توانند گزینه خوبی برای اقامت در این شهر باشد اما خوب باید در خصوص امنیت و امکانات آنها هم با خودتان کنار بیایید و انتظاراتی که در هتل دارید را نمی توانید در این گونه مراکز اقامتی داشته باشید. گفتنی است که آژانس مسافرتی خبرنگاران در بیشتر نقاط جهان دارای امکان رزرو هتل است و بعلاوه شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید.

هتل های پیشنهادی در شهر دیدیم

  • هتل د مارین | D-Marin Didim Marina

هتل 5 ستاره ای که در راهنمای سفر به دیدیم می خواهیم به آن اشاره کنیم، هتل D-Marin Didim Marina است. این هتل دارای تمامی امکاناتی است که برای اقامت در یک هتل احتیاج است داراست. از جمله این امکانات نیز شامل اینترنت رایگان، پارکینگ، صبحانه، تهویه هوا، استخر و ساحل اختصاصی هستند.

تلفن: 00818081325690

آدرس: Camlik Mah. Pasa Cad. No: 4/A, Didim 09270, Turkey

  • هتل رامادا ریزورت | Ramada Resort Akbuk

این هتل 4 ستاره در شهر دیدیم ترکیه می تواند همان هتلی باشد که تمام احتیاجهای شما در طول اقامت را رفع سازد و همینطور در برابر خدماتی که ارائه می دهد هزینه کمی را هم دریافت کنید. از جمله امکاناتی که این هتل دارد اینترنت، پارکینگ، رستوران، صبحانه، تهویه هوا برای تمامی اتاق ها و همینطور استخر می باشد.

وب سایت: www.wyndhamhotels.com

تلفن: 00902568565252

آدرس: Akbuk Mah. 3044 Caddesi No. 46 | Didim Aydın, Akbuk, Didim 09270, Turkey

  • هتل Tuntas Suites AltInkum

هتل 3 ستاره تونتاس در شهر دیدیم در نزدیکی شهر AltInkum قرار گرفته است و حدود 100 متر با ساحل فاصله دارد. این هتل دارای امکاناتی نظیر اینترنت و استخر است و هزینه اقامت در آن بسیار ارزان است.

تلفن: 00902568137220

آدرس: 84 sk no 41 Altinkum, 09270 Altinkum/Didim/Aydın, Turkey

هزینه خورد و خوراک در شهر دیدیم

با توجه به این که کشور ترکیه در همسایگی ایران قرار گرفته است، فرهنگ و ذائقه غذایی تقریبا یکسانی با ایرانی ها دارند. تنوع غذایی در این کشور بسیار بالاست از همین رو خورد و خوراک در این کشور برای ایرانیان سخت نیست. از جمله غذاهای محبوبی که در این کشور می توانید میل کنید نیز بورک، اسکندر کباب، لهمجون و سیب زمینی شکم پر می باشد. در ادامه راهنمای سفر به دیدیم به چند رستوران خوب در این شهر ترکیه ای و بعلاوه هزینه های مربوط به آن ها را هم اشاره خواهیم کرد.

هزینه های مربوط به غذا در این کشور را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 25 لیر را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان میانه باید 95 لیر پرداخت کنید.

قیمت غذاهای فست فودی در شهر دیدیم به نسبت ارزان تر است و مبلغ 15 لیر می باشد.

برای تهیه آب معدنی 1 لیر و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 6 لیر بپردازید.

رستوران های پیشنهادی در شهر دیدیم

  • رستوران Pelikan

رستوران پلیکان در شهر دیدیم یکی از برترین رستوران های این شهر است و منوی غذایی آن نیز شامل انواع غذاهای ترکیه ای، اروپایی و انگلیسی می شود. تمام وعده های غذایی را شما می توانید در این رستوران میل کنید. بعلاوه نکته قابل توجه این است که این رستوران برای پذیرایی های بزرگ بسیار مناسب است.

آدرس: Altinkum Mahallesi.76 Sokak.19/1 | Didim/Aydin, Altinkum, Didim, Turkey

  • رستوران Topkapi

دیگر رستوران پیشنهادی در شهر دیدیم می خواهیم به آن اشاره کنیم رستوران توپکاپی است. این رستوران که جزء رستوران های بین المللی این شهر است و سطح هزینه های ان هم بالاست. منوی غذایی این رستوران شامل غذاهای بین المللی می باشد و بعلاوه برای گیاه خواران هم منوهایی مناسب دارند. ایرانی ها هم می توانند با خیال راحت در این رستوران غذا بخورند زیرا دارای غذاهای حلال است.

آدرس: Main Beach Infront | Topkapi Restaurant, Altinkum, Didim 09270, Turkey

  • رستوران پاسا | Pasa Restaurant

رستورانی با فضای رمانتیک که می توانید خاطره یک شام دونفره عالی را برایتان به ارمغان بیاورد. این رستوران تمام وعده های غذایی را سرو می نماید و ساعت کاری آن از 9 صبح تا 2 نیمه شب است. منوی غذایی رستوران نیز شامل انواع غذاهای اروپایی، ترکیه ای و گیاهی است.

آدرس: Cumhuriyet | 1001. Cd, Akbuk, Didim 09295, Turkey

هزینه حمل و نقل در شهر دیدیم

هزینه بلیط تک سفره 4.25 لیر

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 2 لیر و به ازای هر یک کیلومتر 8.5 لیر به مبلغ اضافه می شود.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 16 لیر

جاذبه های گردشگری در شهر دیدیم

  • شهر باستانی پریه نه | Ancient city of Priene

پریه نه یکی از 12 شهر ایونیا در آسیا بود. این آکلان شهر در پای تپه های Mycale، حدود 6 متری شمال Maeander ساخته شد. هنگام ساخت پریه نه در کنار ساحل بود اما امروزه چندین کیلومتر با دریا فاصله دارد. قدمت شهر به حدود 400 سال قبل از میلاد مسیح بر می شود. خرابه هایی که در تراسهای پی در پی قرار دارند، هدف مأموریت های انجمن انگلیسی دیستی تانتینی در سال های 1765 و 1868 است و از طریق Theodor Wiegand (1899-1895) برای موزه برلین برده شدند. هنگام قدم زدن در آن شهری با خیابان کشی های منظم را می بینید که یادآور شهرهای مدرن امروزی است. در هنگام قدم زدن در آن ها علاوه بر جنبه تاریخی می توانید از آب و هوای مطبوع و منظره ها دیدنی فوق العاده نیز بهره مند شوید.

  • شهر باستانی میلتوس | Miletus

قدمت این شهر به سال های بسیار دور باز می شود که به علت بالا آمدن آب دریا و تشکیل رسوبات دسترسی به آن ها امکان پذیر نیست. از قرن 13 قبل از میلاد مسیح مردمی از آناتولی به این شهر آمدند و 750 سال قبل از میلاد مسیح شهر به اوج شکوفایی خود رسید و تبدیل به یکی از بزرگ ترین شهرهای تجاری جهان شد. تالس دانشمند بزرگ قرن ششم بعد از میلاد نیز در این شهر تحصیل نموده است. امروز از شهر باستانی به خوبی محافظت می شود و از جاذبه های دیدیم به شمار می آید. تئاتر قدیمی دارد که دیدنش خالی از لطف نیست.

  • مجسمه برجسته مدوسا

طبق یکی از افسانه های ترکیه ای زنی به نام مدوسا در این شهر زندگی می نموده که هر کس به چشمان او خیره می شده را تبدیل به سنگ می نموده است. در افسانه های آمده است که آتنا بر مدوسا خشم گرفته و برای تنبیهش موهایش را به مارهایی زشت تبدیل نموده است. پرسئوس درنهایت سر مدوسا را جدا کرد. او از سر مدوسا در جنگ ها به عنوان سلاح استفاده می کرد. بر اساس همین افسانه مجسمه ای از چهره وی ساخته شده و این روزها به عنوان جاذبه گردشگری در شهر دیدیم معرفی شده است.

  • پارک آبی

پارک آبی در شهر دیدیم وجود دارد که به عنوان یکی از تفریحات رایج در سواحل ترکیه هوادار دارد. اما نباید انتظار امکانات و تجهیزاتی که پارک های آبی مجهز و بزرگ شهرهای دیگر ترکیه مثل استانبول را از این پارک داشته باشید.

  • حمام فائویستنا | Baths of Faustina

این بنا در قرن دوم میلادی به افتخار ملکه فائویستینا، همسر مارکوس آریلیوس امپراتور روم ساخته شده است. این بنا برای بار مجدد در قرن سوم بازسازی شد. بازدید از حمام فائویستنا را حتما در فهرست مقاصد گردشگری خود بگنجانید.

بایدها و نبایدها در شهر دیدیم

  • از آنجایی که ترکیه کشوری مسلمان به شمار می رود به همین علت زمان بازدید از مراکز مذهبی باید پوشش مناسب داشته باشید.
  • هنگامی که درون تاکسی می نشینید حواستان به جیب و کیف وسایلتان باشد.
  • هرگز در مکان های عمومی سیگار نکشید.
  • هرگز در مکان های عمومی بلند صحبت نکنید.
  • این شهر دارای فرودگاه نمی باشد و برای دسترسی به آن باید ابتدا به ازمیر بروید و سپس از آنجا از طریق وسایل نقلیه به شهر دیدیم دسترسی پیدا کنید.
منبع: الی گشت
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2092

به "تور ارزان ترکیه: راهنمای سفر به دیدیم در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ترکیه: راهنمای سفر به دیدیم در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید