رونمایی از یک اپلیکیشن ردیابی ویروس کرونا در فرانسه

به گزارش مجله سامی، اپلیکیشن استاپ کووید با پشتیبانی توسط دولت فرانسه به منظور ردیابی مبتلایان به ویروس کرونا از روز دوشنبه 11 ماه مه همزمان با برطرف قرنطینه و محدودیت های عبور و مرور به صورت آزمایشی وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

رونمایی از یک اپلیکیشن ردیابی ویروس کرونا در فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

سدریک اُ، وزیر امور دیجیتال فرانسه و عضو کابینه دولت امانوئل مکرون، این اپلیکیشن را به عنوان عنصر اصلی استراتژی دولت فرانسه برای جلوگیری از شیوع گسترده تر ویروس کرونا در کشور معرفی کرد، چرا که مقامات این کشور با چالش تست گیری گسترده دست و پنجه نرم می نمایند.

اُ در خصوص انتشار این اپلیکیشن آنلاین نوشت: هیچ چیز جادویی و عجیبی درباره این برنامه وجود ندارد، اما این کار یک دستاورد تکنولوژیک نیست. این برنامه تنها در صورتی مفید است که به یک سیستم بهداشتی جهانی متصل گردد.

کشورهای مختلف برای ارزیابی کردن خطر آلوده شدن یک فرد توسط فردی بیمار و آلوده به بیماری کووید-19، در حال کوشش برای توسعه اپلیکیشن های ردیابی مبتلایان هستند تا بتوانند افرادی که ممکن استت دیگران را مبتلا نمایند، منزوی شده و مردم را در برابر خطر ایمن نمایند.

فرانسه نیز مانند سایر کشورهای اروپایی، ارتباط با برد کوتاه و به وسیله بلوتوث را به عنوان مکانیسم ارتباطی بین دستگاه های تلفن همراه انتخاب نموده است. آن ها هم بر خلاف کشورهای آسیایی استفاده از اطلاعات مکانی تلفن همراه کاربران را رد نموده اند و ترجیح داده اند تا به وسیله بلوتوث این اطلاعات جمع آوری گردد.

اما در این میان بحث در خصوص اینکه آیا باید اطلاعات بیماران در دستگاه های شخصی یا سرور مرکزی نگهداری شوند بالا گرفته است. این امر به طور مستقیم به کاربران برای ردیابی کسانی که از کنار آنان رد شوند و به آنان هشدار داده گردد بسیار مفید خواهد بود تا به افرادی که در معرض خطر هستند بتوانند از خود مراقبت نمایند.

فرانسه تا به امروز تصمیم گرفته است تا از رویکرد متمرکز و کاربر محور برای این برنامه استفاده کند که نیازمند تغییرات ویژه ای در تنظیمات گوشی های آیفون شرکت اپل است. اُ در این باره می گوید: شرکت اپل، سازنده تلفن های همراه هوشمند تا به امروز از همکاری با ما خودداری نموده است، اگرچه مذاکرات کماکان با این شرکت آمریکایی ادامه دارد.

وزیر امور دیجیتال فرانسه گفت: سلامت مردم فرانسه برابر حکمرانی تکنولوژیک ... این نشانه ای از آزادی در کشور ماست که ما این روش را برای حفاظت از مردم مان انتخاب می کنیم نه یک کمپانی قدرتمند. هرچند ممکن است که خواسته آن ها خلاقانه و کارآمد باشد.

مهمترین شریک اروپایی فرانسه یعنی آلمان، هفته گذشته رویه ای را برای تغییر نوع فناوری تلفن های هوشمندی که برای این چنین برنامه ها می خواست از آن ها استفاده کند، تغییر داد. آن ها روش جدیدی را با پشتیبانی اپل و گوگل اتخاذ کردند که بسیاری از گشورهای اروپایی هم از آن حمایت کردند و به آن پیوستند.

در این باره بخوانید:

اپل و گوگل با هم به جنگ کرونا می فرایند

ویروس کرونا تا چه زمانی از بدن بیمار به دیگران سرایت می نماید؟

استفاده آزمایشی این برنامه که به صورت دیجیتال بیماران مبتلا به کرونا را بدون افشای هویت آن ها رهگیری می نماید از دوشنبه هفته آینده که برابر با 11 ماه مه و کاهش محدودیت های اجتماعی در فرانسه است شروع خواهد شد.

وزارت بهداشت دولت فرانسه تا به امروز آمار مبتلایان این کشور را بیش از 167 هزار نفر اعلام نموده است که در این میان حدود 25 هزار نفر از آنان بر اثر ابتلا به کووید-19 جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1332

به "رونمایی از یک اپلیکیشن ردیابی ویروس کرونا در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از یک اپلیکیشن ردیابی ویروس کرونا در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید