سودان، توافق خارطوم با گروه های مسلح دارفور درباره شورای حاکمیتی

به گزارش مجله سامی، دولت سودان با گروه های مسلح دارفور توافق کردند تا چهار کرسی به شورای حاکمیتی انتقالی این کشور تحت عنوان کمیته صلح اضافه گردد.

سودان، توافق خارطوم با گروه های مسلح دارفور درباره شورای حاکمیتی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شیوع ویروس کرونا در سودان سبب شد تا نشست گفت وگوهای صلح دولت خارطوم با گروه های مسلح دارفور در ساختمان نمایندگی اتحادیه اروپا در خارطوم و جوبا به وسیله ویدئو کنفرانس انجام شد. گروه های مسلح دارفور تحت عنوان جبهه انقلابی سودان با دولت خارطوم وارد مذاکرات صلح شده اند.

رئیس هیئت نمایندگی دولت خارطوم برای گفت وگو با گروه های مسلح دارفور درباره جدیدترین توافقات با این گروه ها گفت: پیشنهاد شد که گروه های مسلح دارفوری در دولت انتقالی و مجلس قانونگذاری داشته باشند، اما فرصت خواستند تا این پیشنهاد را با رهبران عالی رتبه خود در میان بگذارند و نظرات آنان را در این زمینه در نشست یکشنبه هفته آینده اعلام نمایند.

به نوشته روزنامه سودان تریبون، محمد حسن التعایشی توضیح داد: چنانچه گروه های مسلح دارفور به این پیشنهاد پاسخ مثبت دهند، موضوع مشارکت آنها در ساختار قدرت طی دوره انتقالی به توافق نهایی می رسد و این موضوع به سرانجام خواهد رسید.

این عضو شورای حاکمیتی سودان توضیح داد: دولت انتقالی خارطوم و گروه های مسلح دارفور درارتباط با حمایت اقتصادی از فرایند صلح و ساختار اجرایی شدن این حمایت در آستانه توافق بایکدیگر قرار گرفته اند. بر همین اساس دو طرف توافق نموده اند یک صندوق اقتصادی برای حمایت از صلح و رشد و شکوفایی دارفور تاسیس گردد. این صندوق مسئول رسیدگی به شرایط پناهجویان ، بازسازی دارفور و رشد و توسعه آن است.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته بازسازی دارفور دست کم به 10 سال زمان احتیاج دارد.

پیشتر گروه های مسلح دارفور خواهان بازنگری در ساختار شورای حاکمیتی انتقالی و نهادهای دولت شده بودند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 983

به "سودان، توافق خارطوم با گروه های مسلح دارفور درباره شورای حاکمیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سودان، توافق خارطوم با گروه های مسلح دارفور درباره شورای حاکمیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید