طراحی نمادهای اختصاصی گوگل مپ برای نقاط مهم گردشگری به ایران رسید

به گزارش مجله سامی، طراحی نمادهای نقاط گردشگری که از سال گذشته به‌تدریج روی نقشه گوگل قرار گرفته‌اند، اکنون به ایران رسیده است و بعضی نقاط گردشگری مهم تهران روی نقشه دارای نماد (icon) ویژه‌ای شده‌اند.

طراحی نمادهای اختصاصی گوگل مپ برای نقاط مهم گردشگری به ایران رسید

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به نوشته اندروید پلیس، گوگل مپ (Google Maps) یکی از ابزارهای کاربردی برای سفر است که به گردشگران یاری می‌کند هنگام بازدید از یک منطقه به مهم‌ترین نقاط دیدنی آن سر بزنند. اما این نقاط گردشگری مهم گاهی در میان انبوه مکان‌هایی که روی نقشه دیده می‌شود، از دید کاربران پنهان می‌ماند.

گوگل راهکارهای گوناگونی را برای بهبود این شرایط ارائه داده است. از جمله هنگام کاوش یک منطقه روی نقشه، بخشی با عنوان مکان‌های نمادین (Iconic Places) به معرفی شناخته‌شده‌ترین نقاط گردشگری می‌پردازد. این شرکت هم‌چنین برای بسیاری از نقاط مهم دیدنی، توضیحات ویژه‌ای را در نقشه و بخش درباره (About) آن‌ها نشان می‌دهد.

اما طبق اعلام Justinobeirne از اواخر سال گذشته گوگل ویژگی تازه‌ای را هم به نقشه آورده است که باعث می‌شود نقاط مهم و دیدنی شهرها به صورت شاخص‌تری در گوگل مپ دیده شوند. این نشان‌ها در حقیقت یک طرح گرافیکی از شکل واقعی جاذبه گردشگری است که توسط گوگل طراحی شده است.

طراحی این نمادهای ویژه نقاط گردشگری در گوگل مپ از زمان شروع در سال گذشته به‌تدریج برای شهرهای گوناگونی در دنیا صورت گرفته و از هفته‌های گذشته به ایران هم رسیده است. این نمادها هم‌اکنون نقاطی از جمله مجموعه میراث دنیای کاخ گلستان، برج آزادی و برج میلاد را دربر می‌گیرد و احتمالا در آینده شاهد نقاط گردشگری و شهرهای بیشتری با نمادهای اختصاصی روی نقشه گوگل باشیم. این نمادها در حالی به ایران می‌رسد که هنوز برای بعضی دیگر از شناخته‌شده‌ترین نقاط دنیا ازجمله تاج محل در هند دیده نمی‌شود.

به گفته گوگل این ویژگی موجب دسترسی بهتر کاربران به جاهای مهم گردشگری و دیدنی شهرها می‌شود. علاوه بر اینکه طراحی نمادهای ویژه گامی در جهت استفاده بهتر از ویژگی نمای زنده (Live View) گوگل مپ است که به کاربران امکان می‌دهد هنگام مسیریابی پیاده، از واقعیت افزوده‌ (AR) برای یافتن مقصد و دسترسی آسان‌تر به نقاط دلخواه به‌ویژه مکان‌های معروف استفاده نمایند. در حال حاضر با توجه به غیرفعال بودن حالت ناوبری (Navigation) گوگل مپ در ایران، امکان استفاده از ویژگی نمای زنده فراهم نیست.

نمادهای ویژه نقاط گردشگری که در ابتدا فقط برای اندروید فعال بود، پس از مدتی به iOS هم رسید و اکنون در نسخه وب گوگل مپ هم در دسترس قرار گرفته است. در ماه‌های اخیر گوگل تغییرات جزئی و کلی زیادی را در نقشه اعمال نموده است. ازجمله قابلیت فالو کردن کاربران را به نقشه آورد و رنگ‌بندی بستر کلی نقشه را دگرگون کرد تا با عوارض طبیعی و شهری سازگاری بیشتری داشته باشد. همچنین در هفته گذشته از ارائه تدریجی ویژگی Connected Photos در شهرهای گوناگون دنیا اطلاع داد و از Community Feed رونمایی کرد.

عکس کاور: نمایی از نمادهای ویژه گردشگری برای نقاط گردشگری مهم تهران در گوگل مپ

Credit: Google/Digikala Mag

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1344

به "طراحی نمادهای اختصاصی گوگل مپ برای نقاط مهم گردشگری به ایران رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی نمادهای اختصاصی گوگل مپ برای نقاط مهم گردشگری به ایران رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید