عراقچی: در مذاکرات وین تعجیل نمی کنیم

به گزارش مجله سامی، خبرنگاران : سید عباس عراقچی درباره مذاکرات وین گفت: راه درازی در پیش داریم و نمی گردد برای آن زمانبندی پیش بینی کرد. البته کوشش داریم هر چه زودتر این کار انجام گردد، با این حال تعجیل بی مورد نخواهیم کرد و اجازه فرسایشی شدن را نمی دهیم.

عراقچی: در مذاکرات وین تعجیل نمی کنیم

به گزارش به نقل از فارس، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه امشب (پنجشنبه) پس از ملاقات و گفت و گو با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفت و گویی گفت: فردا صبح (آدینه) مذاکرات کمیسیون مشترک مجددا از سر گرفته خواهد شد. مذاکرات وین دور چهارم مذاکرات ماست. روندی که در سه دور قبلی آغاز کردیم را ادامه خواهیم داد.

* راه درازی را در پیش داریم

معاون وزیر خارجه اعلام نمود: در راستای قرار گرفتیم که راستا مشخصی است. حداقل درباره راستای که باید برویم تفاهم وجود دارد. اگرچه موانع جدی در این راستا هست، راه درازی را در پیش داریم و به هیچ وجه نمی گردد زمانبندی را برای آن پیش بینی کرد.

وی که با خبرگزاری صدا و سیما گفت و گو می کرد، اضافه نمود: اگر بخواهیم وارد بحث زمانبندی شویم، غیر واقع بینانه است. البته کوشش داریم هر چه زودتر این کار انجام گردد، با این حال تعجیل بی مورد نخواهیم کرد و تعجیلی که باعث کاهش دقت گردد را نخواهیم کرد و اجازه فرسایشی شدن هم نخواهیم داد.

عراقچی ادامه داد: با دقت کار را انجام می دهیم، مسائل موجود بعضا جدی است و باید برطرف گردد و به وسیله مذاکره هم باید برطرف گردد و به وسیله پیدا کردن راه های مذاکراتی باید حل و فصل گردد، کار سختی در پیش داریم. امیدواریم در زمان کوتاهتری به خاتمه برسانیم.

معاون وزیر خارجه گفت: بحث زمان برای ما اولویت ثانویه دارد، اولویت اول دقت روی منافع ملت ایران و تامین منافع ملت ایران و تامین مواضع قطعی جمهوری اسلامی ایران که بارها بیان شده است.

به گزارش فارس، دور جدید مذاکرات وین در چارچوب کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت های ایران و 1+4 از روز آدینه 17 اردیبهشت ماه در شهر وین از سر گرفته خواهد شد.

عباس عراقچی که در رأس هیأتی امروز وارد وین شد، امشب با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ملاقات و گفت و گو کرد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1680

به "عراقچی: در مذاکرات وین تعجیل نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراقچی: در مذاکرات وین تعجیل نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید