عشق آباد میزبان نشست همکاری های اقتصادی ترکمنستان و ژاپن

به گزارش مجله سامی، وزیر امور خارجه ترکمنستان از برگزاری نشست کمیته همکاری های اقتصادی و بازرگانی با ژاپن در شهر عشق آباد خبر داد.

عشق آباد میزبان نشست همکاری های اقتصادی ترکمنستان و ژاپن

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در تاشکند، رشید مرداف وزیر امور خارجه ترکمنستان از برگزاری نشست کمیته همکاری های اقتصادی و بازرگانی با ژاپن در شهر عشق آباد خبر داد.

وی در نشست مشترک دولت و شورای امنیت دولتی گفت: نشست کمیته همکاری های اقتصادی و بازرگانی ترکمنستان و ژاپن روز 23 می در شهر عشق آباد برگزار می شود.

به گفته وزیر خارجه ترکمنستان، در این نشست تحکیم و گسترش بیش از پیش همکاری های دوجانبه از جمله تشدید روابط اقتصادی و بازرگانی، چشم انداز برقراری تماس های مستقیم بازرگانی، ایجاد شرکت های مشترک در زمینه های مختلف، توسعه صادرات و واردات و افزایش حجم مبادلات بازرگانی بررسی خواهد شد.

مرداف گفت: در این نشست همچنین مسائل مربوط به حضور شرکت های ژاپنی در طرح های بزرگ در زمینه های نفت، گاز و شیمی در ترکمنستان بررسی می شود.

وی ادامه داد: طرفین چشم انداز همکاری های متقابل در صنایع ساختمانی، حمل و نقل، مخابرات و نظامی و همچنین صادرات خودرو و فناوری های آن از ژاپن به ترکمنستان را بررسی می کنند.

وزیر خارجه ترکمنستان در خاتمه گفت: برنامه ریزی شده در این نشست افزایش همکاری های متقابل و به کار بردن فناوری های پیشرفته در بهداشت، کشاورزی، دانش، آموزش و گردشگری مورد بررسی قرار گیرد.

قربانقلی بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان نیز در نشست هیأت دولت در این باره گفت: گسترش بیش از پیش همکاری های همه جانبه با ژاپن که همکار بازرگانی مهم کشور ما است، یکی از اولویت ها در تحکیم گفت وگو با کشورهای کرانه اقیانوس آرام می باشد.

رئیس جمهور ترکمنستان همچنین بر لزوم استفاده بیشتر از امکانات موجود و همکاری های متقابل در زمینه های اقتصادی و بازرگانی از جمله در حوزه صنعتی و سرمایه گذاری تاکید کرد.

بردی محمداف گفت: عشق آباد و توکیو برای گسترش بیش از پیش همکاری های بین دولتی از پتانسیل زیادی برخوردار هستند.

نشست کمیته همکاری های اقتصادی و بازرگانی ترکمنستان و ژاپن در ماه اکتبر سال گذشته میلادی در توکیو برگزار شد.

خاتمهی پیام/ح

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 198

به "عشق آباد میزبان نشست همکاری های اقتصادی ترکمنستان و ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عشق آباد میزبان نشست همکاری های اقتصادی ترکمنستان و ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید