فولاد، اسیر یک بازی سیاسی ورزشی شده است؟

به گزارش مجله سامی، خبرنگاران/خوزستان سعید آذری در جدیدترین اظهارات خود مدعی شده است که عدم صدور رای پرونده بلبلی نتیجه یک بازی سیاسی ورزشی است که برنده شدن آن از طریق فولاد، یک شکست استراتژیک برای محروم کنندگان این باشگاه خواهد بود.

فولاد، اسیر یک بازی سیاسی ورزشی شده است؟

در حالی که قرار بود دادگاه CAS رای نهایی در خصوص پفراینده مربوط به باشگاه فولاد را روز جمعه (19 شهریور - 10 سپتامبر) اعلام کند، این دادگاه با ارسال ایمیل تازهی به باشگاه خبر از تعویق یک ماهه در صدور این رای داد، موضوعی که برای سومین بار رخ داد و واکنش باشگاه فولاد را در برداشت.

به گزارش خبرنگاران، فولاد که از فرایند کُند رسیدگی به این پفراینده ناراحت و گله مند است، در بیانیه ای نام کرد: به اطلاع می رساند که این فرایند کُند و لاکپشتی در رسیدگی به درخواست فولاد با اعتراض شدید مدیریت باشگاه همراه شده است. از سوی دیگر متاسفانه تا این لحظه هیچ گونه حرکت مثمر ثمری از سوی وکیل ایتالیایی که در گذشته به این منظور بکارگیری شده، شاهد نبودیم که این موضوع هم با توجه به لطمه زدن به فرایند یارگیری تیم در فصل جابجایی، در دست پیگیری جدی باشگاه می باشد.

بعد از اظهارات باشگاه فولاد، سعید آذری مدیرعامل سابق باشگاه فولاد در اینستاگرام خود نکات قابل توجهی را نام کرد، موضوعی که به نظر می آید پنجره فولاد به کلافی سردرگم تبدیل شده است؛ آذری در ابتدا در واکنش به بیانیه باشگاه فولاد مبنی بر این که هیچ گونه حرکت مثمر ثمری از سوی وکیل ایتالیایی که در گذشته به این منظور بکارگیری شده، شاهد نیستیم، با کنایه نوشت وکیل ایتالیایی پفراینده بلبلی همان وکیلی است که پفراینده رضا شکاری را در فیفا از روس ها برد. او حتی این را هم گفت برخی در پی فضاسازی هستند تا در آینده اگر نتایجی در شان فولاد خوزستان رقم نخورد، فرار رو به جلو داشته باشند

اما در ادامه آذری به حضور 2 داور ایرانی در جریان رسیدگی به پفراینده باشگاه فولاد در دادگاه عالی ورزش اشاره نموده که موضوع قابل تاملی است. آذری نوشته است دو تن از داوران پفراینده CAS در پفراینده بلبلی ایرانی هستند و باختن این پفراینده برای فوتبال ایران تبعات سنگینی خواهد داشت. وکیل ایتالیایی پفراینده بلبلی و تیم حقوقی ایشان تابحال دو بار پیاپی درخواست بازکردن پنجره فولاد را به دبیرکل CAS اعلام نموده اند و هر بار از طریق کمیته داوران CAS وتو شده است. چرا به مردم نمی گویند که دو داور منتخب CAS در این پفراینده ایرانی هستند و از صدور رأی تا این لحظه خودداری می کنند.

آذری همچنین به این موضوع اشاره نموده است که باشگاه در خصوص پرداخت جریمه منتشره در رسانه ها حاضر بود که مبلغ را پرداخت نماید ولی کمیته استیناف اظهار داشت علی رغم پرداخت مبلغ 300 میلیون تومانی با توجه به این که باشگاه در دوره حفاظت شده، اقدام به جذب بازیکن نموده باید مجازات ورزشی را به مدت دو فصل بسته شدن پنجره تحمل نماید. یعنی هم باید باشگاه فولاد 300 میلیون را پرداخت می نمود و هم تحریم دو پنجره را تحمل می کرد.

اما او در توضیحی قابل تامل تر نام نموده است که باز هم می گویم عدم صدور رای پفراینده بلبلی نتیجه یک بازی سیاسی ورزشی است که برنده شدن آن از طریق فولاد یک شکست استراتژیک برای محروم کنندگان این باشگاه خواهد بود. مشکل فولاد وکلای ایتالیایی دارای رزومه نیستند. مشکل فولاد مبارزه علیه چهار ساختار است که صدور رای به نفع فولاد می تواند راهگشای یک راستا تازه برای احقاق حق باشگاه های دیگر در آینده باشد.

آذری در ادامه با تاکیدی دوباره به این موضوع که مقاومت CAS در صدور رای بلبلی ربطی به وکلا ندارد، این را هم گفته است که آیا داوران ایرانی انتخاب شده برای پفراینده فولاد آنقدر قوی هستند که مقابل فدراسیون سپیدرود و کمیته های استیناف و شرایط به نفع فولاد رای بدهند

از همه مهمتر این که آذری خواستار یک موضوع هم شده است. او گفته که آدرس غلط ندهید.

صحبت های آذری قابل تامل است، هرچند باید دید مستندات او برای این گفته ها چه بوده است که صراحتا نام می کند، عدم صدور رای پفراینده بلبلی نتیجه یک بازی سیاسی ورزشی است و داوران ایرانی دادگاه CAS در پفراینده بلبلی را هم در این قضیه مقصر می داند.

به نظر می رسد فدراسیون فوتبال ایران باید در قضیه پفراینده بلبلی و ابهاماتی که اکنون با گفته های آذری برای هواداران فوتبال ایجاد شده است، شفاف سازی کند تا مشخص شود چرا آذری به نوعی با اطمینان از عواملی تاثیرگذار در تعویق صدور رای دادگاه عالی ورزش درخصوص پفراینده باشگاه فولاد، سخن گفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1825

به "فولاد، اسیر یک بازی سیاسی ورزشی شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فولاد، اسیر یک بازی سیاسی ورزشی شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید