فیلم، حمله پلیس ویرجینیا با اسلحه شوکر به مرد سیاهپوست

به گزارش مجله سامی، به تازگی یک کلیپ ویدئویی از وحشیگری پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان منتشر شده که در آن یک افسر پلیس سفیدپوست در ویرجینیا به طور مکرر با شوکر به یک فرد سیاهپوستی که به اشتباه دستگیر شده، حمله می نماید.

فیلم، حمله پلیس ویرجینیا با اسلحه شوکر به مرد سیاهپوست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در ادامه انتشار تصاویر و کلیپ های ویدوئی از خشونت پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان، ویدئویی به تازگی منتشر شده است که یک افسر پلیس در منطقه فرفکس ایالت ویرجینیا با اسلحه شوکر به یک فرد سیاهپوست که هیچ اقدام تحریک آمیزی مرتکب نشده بود، حمله می نماید.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک در این خصوص گزارش کرد، این حادثه در تاریخ پنجم ژوئن (16 خردادماه) به وسیله دوربینی ضبط شده است که بر روی لباس پلیس نصب شده بود.

در این کلیپ ویدئویی، لامونتا گلدنی یک سیاهپوست محلی در حال پرسه زنی در خیابانی به چشم می خورد و عباراتی را نامفهوم زمزمه می نماید و صدای تکنسین های اورژانس به گوش می خورد که از او سؤال می نمایند که آیا به اکسیژن احتیاج دارد یا خیر.

در ادامه صدای افسر پلیسی به گوش می خورد که از دیگر افسران پلیس می پرسد: آیا او تحت تعقیب است یا خیر و درست ثانیه هایی بعد از شنیده شدن این عبارت تایلر تیمبرلیک افسر پلیس سفیدپوست که بعد از یک تماس تلفنی انجام شده با پلیس در محل حاضر شده بود، خیلی فوری به سمت گلدنی حمله ور می گردد و زانوانش را روی کمر او قرار می دهد و شوکرش را روی گردن او می گذارد و بدون آنکه این فرد سیاهپوست اقدام تحریک آمیزی انجام دهد، چندین بار با شوکر به او شلیک می نماید.

هشدار: فیلم زیر حاوی تصاویر آزاردهنده است

طبق این گزارش، در بخشی از این کلیپ ویدئویی، صدای گلدنی به گوش می خورد که می گوید: نمی توانم نفس بکشم.

به دنبال انتشار این تصاویر هولناک، واکنش های منفی زیادی به راه افتاد و علیرغم آنکه این افسر پلیس سفیدپوست هفته گذشته از اتهامات حمله غیرقانونی به این مرد سیاهپوست تبرئه شده بود اما روز دوشنبه هفته جاری، به دلیل سه مورد تخلف در مورد استفاده بی مورد از اسلحه شوکر متهم شد و در صورتیکه محکوم گردد، احتمال می رود تا 36 ماه به زندان بیافتد.

وکلای تیمبرلیک مدعی شده اند که این افسر پلیس، گلدنی را با یک مرد دیگر که سوء سابقه داشته، اشتباه گرفته است و به همین دلیل اینگونه رفتار نموده است.

استیو دسکانو دادستان منطقه فرفکس در ماه ژوئن در مورد این حادثه گفته بود: همه ما توافق داریم که تصاویر موجود در این حادثه ناراحت نماینده است. می خواهم که جامعه ما بداند که ما در راستای قانون فعلی، اتهامات را تحت آنالیز قرار می دهیم و از شواهدی که در اختیار داریم استفاده خواهیم کرد.

بنا بر گزارش رسانه های محلی، دیگر افسران پلیسی که در صحنه حضور داشته اند تا زمان تکمیل تحقیقات درباره این حادثه، از ادامه فعالیت معلق شده اند.

اوایل خردادماه 25 ماه می (پنجم خردادماه)، ویدئویی از یک افسر پلیس سفیدپوست در شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا آمریکا منتشر شد که در آن این افسر زانوی خود را به مدت 9 دقیقه بر روی گردن جورج فلوید شهروند 47 ساله سیاهپوست آمریکایی می فشارد و در حالیکه او تکرار می نماید، نمی تواند نفس بکشد، هیچ اهمیتی نمی دهد و در نهایت این فرد سیاهپوست جان خود را از دست می دهد.

انتشار این ویدئو، خشم مردم آمریکا را برانگیخت و اعتراضاتی از این شهر علیه خشونت و تبعیض نژادی آمریکا در این شهر شروع شد و به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر گسترش یافت.

در هفته های اخیر، بارها کلیپ های ویدئویی از خشونت پلیس آمریکا و استفاده آنها از تکنیک زانو روی گردن در فضای مجازی قرار گرفته است و معترضان با برگزاری تظاهرات های اعتراضی خواهان اصلاح پلیس آمریکا شده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1155

به "فیلم، حمله پلیس ویرجینیا با اسلحه شوکر به مرد سیاهپوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم، حمله پلیس ویرجینیا با اسلحه شوکر به مرد سیاهپوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید