قبل از ایجاد یک استارتاپ چه سوالاتی مطرح می گردد؟

به گزارش مجله سامی، کارآفرینان اهل ریسک های حساب شده در این زمینه پیروز تر هستند

کارآفرینی چالش های بسیار زیادی دارد و ریسک کردن در آن به مقدار ای بالا است که برخی ها آن را با مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک مقایسه می نمایند. افرادی که وارد دنیای استارتاپ و کارآفرینی می شوند تشنه آدرنالین هستند؛ اما از همه مهم تر اینکه دوست دارند تحت شرایط سخت به رؤیاهایی برسند که برای خیلی ها دست نیافتنی هستند. زندگی استارتاپی سریع و پر از تصمیم گیری های کوچکی است که یا به پیروزی می رسند یا منجر به شکست خوردن می شوند. به طور خلاصه می توان گفت که شور و اشتیاق، کار سخت، پشتکار، کار تیمی و برترین استفاده از منابع، مواردی هستند که باعث پیروزیت یک استارتاپ می شوند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

قبل از ایجاد یک استارتاپ چه سوالاتی مطرح می گردد؟

استارتاپ نیز مانند مسابقات ورزشی است و هر کسی نمی تواند در آن ها شرکت کند. اگر قصد دارید کسب و کار خودتان را به وسیله استارتاپ راه اندازی کنید، بهتر است که پیش از انجام این کار از خودتان یک سری سؤال بپرسید. اگر این سؤال ها به جای اینکه شما را بترسانند هیجان زده کردند؛ آنگاه مطمئن باشید که جهانی استارتاپ محل خوبی برای شما خواهد بود.

1- آیا برای کار سخت آماده هستید؟

اگر سریال سیلیکون ولی را مشاهده نموده باشید، متوجه می شوید که کاراکترهای این سریال بیشتر زمان خود را با صحبت کردن و کارهای بی فایده تلف می نمایند و با توجه به این سریال، به نظر می رسد که راه اندازی یک استارتاپ نیازی به کار و کوشش سخت ندارد. شاید در جهانی سریال این سبک زندگی بتواند یک استارتاپ پیروز را مدیریت کند؛ اما در جهانی واقعی این طور نیست. شما برای اینکه در جهانی استارتاپ دوام بیاورید باید هر روز از صبح تا شب برای رسیدن به اهدافتان کوشش کنید. شما حتی در اوقات فراغت خودتان نیز باید دائما اطلاعاتتان را به روز کنید تا از دیگران عقب نمانید. در هر مرحله ای که باشید، باید خودتان را برای انجام هر کاری آماده کنید. به عبارتی باید از منطقه راحتی خود بیرون بیایید و حتی گاهی اوقات خودتان برای دیگران قهوه یا چای درست کنید و شرکت را تمیز کنید. کار کردن در یک استارتاپ یعنی باید به هر قیمتی پیروز شوید. به همین علت باید این موضوع را با خانواده خود نیز در میان بگذارید و برایشان شرح دهید که چرا نمی توانید وقت بیشتری به بودن در کنار آن ها اختصاص دهید.

2- در خصوص هدفتان چقدر شور و شوق دارید؟

منظور این نیست که چقدر دوست دارید پولدار شوید. منظور این است که چقدر برای وارد شدن به جهانی استارتاپ هیجان دارید و نسبت به کاری که می خواهید انجام دهید، چقدر شور و اشتیاق دارید. مهم نیست موضوع استارتاپ شما این است که بخواهید راه نوی برای حمل و نقل و متصل کردن جهان به هم اختراع کنید یا اینکه یک محصول پزشکی را توسعه دهید یا اینکه قصد ارائه نرم افزار نوی دارید، مهم این است که باید به کارتان علاقه داشته باشید. شور و اشتیاق منبع تغذیه شما است و اگر نباشد، نمی توانید نوآوری داشته باشید و مسائل اجتناب ناپذیری را که برایتان پیش می آید، حل کنید.

3- آیا تیم خوبی دارید؟

در یک استارتاپ شما بیشتر زمان خود را با شرکای تجاری و همکارانتان سپری خواهید کرد؛ پس بهتر است که مسئله ای با آن ها نداشته باشید. زمانی که می خواهید با آن ها مصاحبه کنید، سعی کنید علاوه بر صحبت کردن در خصوص مسائل حرفه ای، بیشتر با آن ها معاشرت کنید و در خصوص خصوصیات اخلاقی شان تحقیق کنید. با آن ها به یک پیاده روی بروید یا یک فنجان قهوه با هم میل کنید. سعی کنید با آن ها و دیگر همکارانتان دور هم جمع شوید و ببینید دیگران در خصوصشان چه نظری دارند. ببینید آیا می توانند با آن ها همکاری نمایند و به ارزش های آن ها احترام بگذارند یا خیر؟ یک محصول عالی ممکن است با شکست روبرو گردد؛ اما یک تیم خوب همواره راهی به سمت پیروزیت پیدا می نماید.

4- آیا منابع ضروری را تهیه نموده اید؟

هر استارتاپی برای اینکه به پیروزیت برسد باید بودجه کافی و منابع ضروری را در اختیار داشته باشد. به عنوان مثال اگر در پی یک بازاریاب برای تبلیغ محصولات خود هستید اما می بینید که همکارانتان با این ایده مخالف هستند و فکر می نمایند محصول تولیدشده نیازی به تبلیغات ندارد و این کار هزینه اضافه برای شرکت دارد، بهتر است که شما هم پیگیر این موضوع نشوید. جو محیطی که در آن کار می کنید، توانمندی ها و مهارت هایتان همگی در پیروزیت شما تأثیرگذار هستند.

5- آیا امکان پیروز شدن وجود دارد؟

اگر فکر می کنید استارتاپتان می تواند با فیسبوک رقابت کند، بهتر است کمی بیشتر به این موضوع فکر کنید. یک استارتاپ زمانی به پیروزیت می رسد که ایده آن نو باشد یا رقبای ضعیفی در این راستا داشته باشد. ایده های نو به میزان ای زیاد هستند که شما می توانید راستا خودتان را به راحتی پیدا کنید؛ اما از قلم نیاندازید که گاهی اوقات حتی با ارائه ایده نو هم نمی توان به پیروزیت رسید. حدود 70 درصد از استارتاپ ها در مرحله تأمین بودجه و جذب سرمایه گذار با شکست روبرو می شوند و از ادامه راستا بازمی مانند.

در راه اندازی یک استارتاپ تکیه کردن به شانس نمی تواند عامل پیروزیت باشد؛ زیرا شانس یک اتفاق پیش بینی نشده است. اما انجام دادن ریسک های حساب شده همان چیزی است که زندگی را هیجان انگیز می نماید و برای افرادی که به این سبک زندگی علاقه دارند، استارتاپ برترین فعالیتی است که می توانند انجام دهند.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2048

به "قبل از ایجاد یک استارتاپ چه سوالاتی مطرح می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبل از ایجاد یک استارتاپ چه سوالاتی مطرح می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید