ماجرای توقیف تیم دوچرخه سواری پیشگامان در فرودگاه گوانجو چه بود؟

به گزارش مجله سامی، در حالی که گفته می شد تیم پیشگامان به دلیل همراه داشتن دارو در فرودگاه گوانجو متوقف شده بود، اما مربی این تیم و سرکنسول گری ایران در گوانجو ضمن تایید معطلی کوتاه در فرودگاه، مساله را کوچک و عادی عنوان می نمایند.

ماجرای توقیف تیم دوچرخه سواری پیشگامان در فرودگاه گوانجو چه بود؟

با تور گوانجو یه جذابترین شهر چین سفر کنید، ترکیبی از مدرنیته و سنت چینی که در یکجا جمع شده اند.

به گزارش خبرنگاران، پس از بازگشت تیم دوچرخه سواری پیشگامان از تور زینگتای چین حرف و حدیث هایی در خصوص مشکلاتی که در فرودگاه گوانجو برای این تیم پیش آمده، مطرح شد. ظاهرا موضوع مربوط به داروهایی بوده که همراه تیم پیشگامان بوده و این داروها در راستا رفت و در فرودگاه گوانجو برای این تیم دردسر آفرین شده است که موضوع با وساطت سرکنسولگری ایران در گوانجو پایان یافته است.

سیدمصطفی سید رضایی، مربی تیم پیشگامان در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص این اتفاق گفت: قانون کشورهایی مانند چین و امارات به این شکل است که نمی توان حتی قرص سرماخوردگی همراه خود داشته باشیم و ممنوع است. زمانی هم که بفهمند ورزشکار هستی مورد بازرسی قرار می گیری تا مواد ممنوعه همراهت نباشد. آنها نیز دنبال داروهای ممنوعه ورزشی بودند و مطمئنیم خود فدراسیون چین خواسته بود که ما را با دقت بازرسی نمایند. زیرا قبلا پرس و جو نموده بودند که ساعت پروازمان چه زمانی است و چه زمان وارد چین می شویم.

او اضافه کرد: البته این تنها مختص تیم پیشگامان نبود و از تیم های دیگر هم سوال کردیم آنها را هم بازرسی نموده بودند. با این حال مساله خاصی نبود، در غیر این صورت اولا اجازه حضور در مسابقه را به ما نمی دادند و دوم اینکه به این راحتی اجازه برگشت به ایران را نداشتیم.

سید رضایی در خصوص ورود سرکنسولگیری ایران در گوانجو به ماجرا نیز گفت: از آنجا که قانون کشور چین را مطالعه کردیم و متوجه شدیم داشتن دارو ممنوع است، برای اینکه خیال مان راحت باشد که زمان برگشت به ایران هم مسئله ای برای مان پیش نمی آید با سرکنسولگری ایران در گوانجو تماس گرفتیم و آقای شیرغلامی نیز موضوع را پیگیری کرد و به ما گفت مسئله ای وجود ندارد و حتی داروهایی که از ما گرفته بودند را آنالیز کردند و مسئله ای از لحاظ داشتن موارد نیروزا و دیگر موارد نداشته است.

او ادامه داد: برخلاف اروپا که بازرسی ورزشکاران کار عادی است، این موضوع در تورهای آسیایی اتفاق جدیدی بود که بخواهند وسایل را بازرسی نمایند تا مواد نیروزا همراه تیم نباشد. محتمل است از این پس هم دوباره چنین اتفاقی رخ دهد و به نظرم کار خوبی است.

خلیل شیرغلامی سرکنسولگری ایران در گوانجو نیز در گفت وگو با خبرنگاران در این مورد گفت: اتفاق مهمی نبود به هر حال در بعضی کشورها همراه داشتن دارو ممنوع است و تیم پیشگامان هم مقداری داروی مسکن که در ایران قانونی است به همراه داشت و اصلا اتفاق بزرگی نبوده است.

او ادامه داد: تیم پیشگامان پس از این ماجرا، ما را در جریان گذاشت چراکه نگران زمان برگشت بود و ما هم با مسئولان ذی ربط هماهنگ کردیم تا با خیال راحت به ایران برگردند و در کل مسئله خاصی نبود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 311

به "ماجرای توقیف تیم دوچرخه سواری پیشگامان در فرودگاه گوانجو چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای توقیف تیم دوچرخه سواری پیشگامان در فرودگاه گوانجو چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید