کشتی کروز فرانسوی در بندر بوشهر

به گزارش مجله سامی، مدیرکل دفتر گردشگری داخلی وزارت گردشگری گفت: طی چند روز آینده با حضور وزیر گردشگری نخستین کروز کشور که از فرانسه خریداری شده از مقصد بوشهر در آب های خلیج فارس و با ظرفیت 1700 نفر رونمایی می شود. مصطفی فاطمی گفت: چندی پیش به منظور رفع برخی موانع و تسهیل در راه اندازی نخستین کروز کشور، در قالب هیئتی از کارشناسان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از این کشتی بازدید به عمل آوردیم.

کشتی کروز فرانسوی در بندر بوشهر

اگر علاقمند به سفر با برترین تور کشتی کروز هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تورهای کشتی کروز به دور جهان سفر کنید و برترین تجربه گردشگری را داشته باشید.

مدیرکل دفتر گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: طی این بازدید تعیین شد این کشتی بزرگ نیازمند اندازه بالایی از سوخت است که با تصویب اعطای یارانه سوخت به کشتی های تفریحی دارای مجوز از سوی وزارت میراث فرهنگی، مشکل سوخت این کشتی برای آغاز به کار در آب های خلیج فارس هم اکنون برطرف شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این کشتی کروز از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی از کشور فرانسه خریداری شده است، بیان داشت: این کشتی ظرفیت حمل 1700 نفر گردشگر و 700 خودروی سواری را دارد.

به گفته این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، این کشتی فرانسوی با 9 طبقه همچنین ظریفت اقامت شبانه 520 نفر گردشگر را نیز در هر سفر دریایی داراست.

فاطمی اذعان داشت: این کشتی کروز همچنین به رستوران، سالن ورزشی، سینما و سایر امکانات رفاهی و تفریحی مجهز است.

مدیرکل دفتر گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، یادآور شد: براساس برنامه ریزی های در حال انجام، قرار است این کشتی در جهتهای مختلفی از جمله جهت ساحلی خوزستان، بندرعباس و چابهار به گردشگران خدمات گشت دریایی ارائه دهد.

وی با اشاره به قابلیت انجام سفرهای بین المللی از طریق این کروز فرانسوی، شرح داد: برنامه ریزی های لازم برای انجام سفرهای بین المللی از طریق این کشتی در حال انجام است.

وسیله ایاب و ذهاب گردشگران جام جهانی آماده شد

این مقام مسئول یکی از مهم ترین اهداف راه اندازی این کشتی را تردد و انجام سفرهای دریایی به مقصد قطر در ایام برگزاری جام جهانی مطرح نمود و گفت: بدون شک با استفاده از این کشتی می توان گردشگران زیادی را از کشور قطر به ایران وارد کرد.

فاطمی گفت: همچنین امکان تردد گردشگران ایرانی علاقه مند به تماشای مسابقات جام جهانی قطر با استفاده از این کشتی وجود دارد که در این صورت سفر ارزان قیمت تری را نیز برای ایرانیان به ارمغان خواهد آورد.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تأکید کرد: براساس تدارکات به عمل آمده، طی چند روز آینده شاهد آغاز به کار کشتی کروز فرانسوی در بوشهر با حضور مقامات ارشد کشوری از جمله وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواهیم بود.

وی به آب اندازی کشتی کروز مذکور در آب های خلیج فارس را نقطه عطف گردشگری دریایی کشور مطرح نمود و گفت: امیدواریم با افزایش ورود شناورهای بزرگ و کوچک تفریحی در خلیج فارس در آینده ای نزدیک شاهد تحول صنعت توریسم دریایی کشور باشیم.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2078

به "کشتی کروز فرانسوی در بندر بوشهر" امتیاز دهید

1 کاربر به "کشتی کروز فرانسوی در بندر بوشهر" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی کروز فرانسوی در بندر بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید