ماکرون سفرش به ژنو را لغو کرد

به گزارش مجله سامی، رئیس جمهوری فرانسه امروز، یکشنبه سفرش به سوئیس را که قرار بود در ماه نوامبر انجام گردد، به علت مخالفت سوئیس با خرید جنگنده های فرانسوی و جایگزین کردن آن با جنگنده های دیگر لغو کرد.

ماکرون سفرش به ژنو را لغو کرد

به گزارش خبرنگاران، روزنامه لوماتان سوئیس نوشت، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به سفیر کشورش در سوئیس ابلاغ کرد که سفرش به سوئیس برای دیدار با گی پارملین، نخست وزیر این کشور را که قرار بود نوامبر انجام شود، لغو نموده است.

بعلاوه گزارش شده، ماکرون تمام تماس های دوجانبه عالی رتبه با سوئیس را تا تابستان 2022 ممنوع نموده است.

سوئیس اشاره می نماید که تماس های عالی رتبه به وسیله سفیران ادامه خواهد داشت.

رسانه ها گزارش دادند، تصمیم ماکرون به این مساله بازمی شود که سوئیس جنگنده های آمریکایی اف-35 را برای تامین نیازهای ارتش خود انتخاب نموده است. ارزش این قرارداد به بیش از شش میلیارد دلار می رسد.

طبق گزارش رسانه ها، مذاکره با فرانسه در مورد خرید جنگنده های رافال حتی بعد از اتخاذ تصمیم نهایی درباره جنگنده های اف-35 ادامه یافت.

به نوشته این روزنامه، آنچه ماکرون را عصبانی نموده برخورد وزارت دفاع سوئیس است که به مذاکرات برای دستیابی به رافال ادامه داد اما عملا جنگنده های آمریکایی را انتخاب کرد.

16 سپتامبر امسال میلادی هم، استرالیا به همراه آمریکا و انگلیس شراکت امنیتی آکوس را اعلام کردند. بر اساس این توافقنامه، استرالیا هشت زیردریایی هسته ای می گیرد و نیروهای خود را به موشک های کروز ساخت آمریکا مجهز می نماید؛ اقدامی که باعث شد تا کانبرا قرارداد دفاعی خود با فرانسه - که بزرگترین قرارداد در تاریخ این کشور محسوب می شود را لغو کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 مهر 1400 بروزرسانی: 2 مهر 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1836

به "ماکرون سفرش به ژنو را لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون سفرش به ژنو را لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید