مشخصه های یک باتری با کیفیت برای خودرو چیست؟

به گزارش مجله سامی، باطری ها عموماً در دو نوع باطری های اسیدی و باتری های سیلد یا اتمی که از انواع نو باطری هستند عرضه می شوند.از انواع برند های باتری داخلی می توان به سپاهان باطری ، پاسارگاد باطری ، برنا باطری ، کارن باتری هیرو ، وایا باطری و صبا باطری اشاره نمود. طبق مقالات مختلف در وبسایت هایی مانند فروشگاه اینترنتی باتری آنتایم نوشته شده است ؛ به طور کلی باتری هایی با کیفیت است که از طول عمر بالا(حدودا 3 تا 4سال)، قدرت استارتی خوب و بعلاوه دارای فیلتر های ضد انفجار باشند را می توان به عنوان یک باطری با کیفیت دانست.

مشخصه های یک باتری با کیفیت برای خودرو چیست؟

· اصلی ترین و مهمترین جز، صفحات باطری خودرو است . طول عمر بالای یک باتری نشانه آلیاژ خوب بکار رفته در آن است که موجب استارت دهی قوی نیز خواهد شد .

· بحث ایمنی در ساخت هر چیزی مورد توجه مهندسین صنایع مختلف قرار گرفته است . فیلتر ضدانفجار باعث جلوگیری از آسیب تماشا در مرحله اول به خودرو و بعد به شما خواهد شد که باید مد نظر قرار گیرد.

البته شرکت سازنده باتری را هم می توان به این بخش اضافه کرد و این را در نظر گرفت که تمامی برند ها را نمی توان با کیفیت شمرد. و بعضا خریداران پول مارک اجناس فراوری خارج را می دهند و کیفیت مطلوبی ندارند.

برترین برند های باتری ایرانی کدامند؟

باتری سوزوکی

به طور حتم یکی از این برند ها محصولات شرکت سپاهان باتری است که در اسفند ماه سال 1378 آغاز به کار نموده این شرکت انواع باتری را در آمپراژ های مختلف فراوری مینمایند،بعلاوه شرکت هایی همانند سایپا و ایران خودرو از محصولات سپاهان باتری برای استفاده در خودرو های خود مانند: باتری تندر 90 (ال 90)، پژو206 و سمند به کار میگیرند، بعلاوه این شرکت محصولات مشترکی با کشور ژاپن از جمله باطری سوزوکی دارد.

باتری اوربیتال وان

باتری تندر 90 یکی از این محصولات با نام اوربیتال واناست که به صورت فاریک روی این خودرو قرار می گیرد،این باتری یکی از مرغوب ترین های این کارخانه است که تقریبا طول عمر آن با باتری های کره ای همسان است،این امر را به کار گرفتن صفحات با کیفیت سربی محقق نموده است.این باتری نیازی به مراقبت خاصی ندارد و نسبت به سایر باتری ها شارژی سریع تر دارد.

باتری زیتکس برنا باتری

یکی دیگر از این برند ها برنا باتری است که یکی از قدیمی ترین های فراوری باتری ماشین در ایران است محصولات این کارخانه به علت استفاده از آخرین تکنولوژی روز اروپا و ارائه محصولات با قیمت مناسب مورد توجه قرار گرفته است این کارخانه برای انواع خودرو های ایرانی و خارجی باتری فراوری میکند، باتری دنا و دنا پلاس از محصولات این کارخانه است (برناباطری) که به صورت فابریک روی آن قرار میگیرد،از دیگر محصولات این کارخانه می توان به باتری گلوبال برنا باتری اشاره نمود.که از نوع سیلد هستند واز طول عمر بالا و کیفیت مطلوب برخوردارند.

آخرین برندی که به آن اشاره میکنیم صبا باتری نام دارد. محصولات این کارخانه و زیر مجموعه های آن از مقرون به صرفه ترین های بازار هستند این کارخانه که حدود 50 سال قدمت دارد از قدیمی ترین فراوری نماینده های باتری در ایران محسوب میگردد این کارخانه انواع باتری های سیلد و غیر سیلد را عرضه میکند.

تقریباً از تمامی محصولات این کارخانه می توان بر روی ماشین آلات داخلی و خارجی استفاده کرد،این کارخانه زیر مجوعه هایی از جمله های تک ،آرمو،اسپیدر، واریان ، ورسک دارد که به پانزده کشور عرضه می شوند، درضمن کارخانه ایران خودرو از محصولات این شرکت به عنوان باتری فابریک برای تیبا یک و تیبا دو استفاده مینمایند. همه باتری های فراوریی این کارخانه گارانتی یک ساله دارند وخدمات پس از فروش ارائه میدهند. تمامی کارخانه جات نام برده شده در ایران فعالیت می نمایند و محصولات خود را در بازار ایران و بازار های کشور های همسایه و بعضاً به کشور های اروپایی روانه می نمایند. باطری های فراوریی این کارخانه ها از قیمت مناسب و کیفیت نسبتا خوب برخوردار هستند.

باطری ایرانی بهتر است یا خارجی ؟

در کشور ما امروزه کارخانه های فراوریی باتری فراوانی وجود دارد که از استاندارد ها و کیفیت بالایی برخوردارند و در این زمینه فعالیت می نمایند، حال این سوال پیش می آید که آیا محصولات فراوریی ایران به خوبی محصولات خارجی هستند یا نه؟

باید گفت در سنوات گذشته کارخانه هایی همانند سپاهان باتری و برنا باتری و... از نظر کیفیت رشد مطلوبی داشته اند، با این حال شاید تمامی باتری های فراوری داخل کیفیت محصولات خارجی را نداشته باشند اما به خاطرداشته باشیم که خرید از فراوریات داخل، حمایت از کالا و کارگر ایرانی است و افراد بیشتری جهت انجام فرایند فراوری باتری سازی به کار مشغول می شوند.اگر این امر محقق گردد چه در زمینه فراوری باتری و چه در انواع دیگر فراوریات داخلی می توان به یک اقتصاد پایدار رسید و زمینه رشد را برای سایر کسب و کارها فراهم کرد.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 14 آذر 1400 بروزرسانی: 14 آذر 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1912

به "مشخصه های یک باتری با کیفیت برای خودرو چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصه های یک باتری با کیفیت برای خودرو چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید