معروف مغز متفکر تیم ایران است

به گزارش مجله سامی، سایت فدراسیون جهانی والیبال در گزارشی سعید معروف کاپیتان و پاسور تیم ملی را به عنوان مغز متفکر ایران در یک دهه اخیر معرفی کرد.

معروف مغز متفکر تیم ایران است

به گزارش خبرنگاران، سایت فدراسیون جهانی والیبال در گزارشی درباره ارزیابی عملکرد سعید معروف و ویژگی های این ملی پوش کشورمان، نوشت:

سعید که از خانواده ای شدیداً والیبالی پا به عرصه این رشته گذاشته و اکنون 35 سال سن دارد، در تمامی رده های سنی والیبال ایران به میدان رفته است. معروف با تیم زیر 19 سال ایران در رقابت های قهرمانی آسیا سال 2003 به مدال نقره رسید و یک سال بعد در رقابت های زیر 20 سال آسیا، بار دیگر صاحب مدال نقره شد. این بازیکن در سال 2004 در رقابت های زیر 19 سال قهرمانی جهان هم به مدال برنز رسید.

معروف از سال 2005 در تیم ملی بزرگسالان ایران حضور دارد و بخشی از تیمی است که در کاپ آسیایی (AVC Cup) سال 2008 (تایلند) و 2010 (تهران) پیروز به کسب مدال طلا شد.

وی همچنین در رقابت های قهرمانی آسیا در سال های 2013 و 2019 به مدال طلا رسید. ضمن اینکه در دو دوره بازی های آسیایی 2014 و 2018 نیز با تیم ایران به عنوان قهرمانی رسید.

در بعد بین المللی، معروف کمک کرد تا تیم ملی والیبال ایران در جام بزرگ قهرمانان جهان سال 2017 در کشور ژاپن، به مدال برنز دست پیدا کند.

همچنین در سطح باشگاهی، سعید معروف کم تر در خارج از مرزهای ایران حضور داشته و با تیم های صنام تهران، کاله مازندران و متین ورامین پیروز به کسب قهرمانی ایران شده است.

بخش پایانی این گزارش نیز به توضیح تیم هایی که معروف در سال های اخیر تغییر داده است پرداخته و در اینباره بیان شده است: وی برای نخستین بار در سال 2015، برای مدت نیم فصل به تیم پرقدرت زنیت کازان پیوست و با این تیم، قهرمان سوپر لیگ روسیه شد تا مدال ارزشمند لیگ قهرمانان والیبال اروپا را به گردن بیاویزد. معروف برای مدت سه سال به ایران بازگشت و پس از آن، به تیم ایتالیایی اِما ویلاس سیه نا پیوست. این تنها فصلی بود که تیم سیه نا در لیگ سری آ ایتالیا حضور داشت. پس از اینکه سیه نا در فصل 19-2018 به دسته دوم سقوط کرد، معروف به بایک موتور پکن پیوست.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1316

به "معروف مغز متفکر تیم ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف مغز متفکر تیم ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید