مقاله: عایق رطوبتی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

به گزارش مجله سامی، گونی قابل استفاده در روش قیر و گونی از طریق کشور های خارجی وارد ایران شده و به صورت گونی درجه یک، درجه دو و درجه سه و همچنین در سایز های مختلف قابل عرضه در بازار هستند. بر طبق استاندارد اعلام شده، بهترین گونی جهت عایق کاری ساختمان باید دارای 380 گرم وزن در هر متر مربع بوده و همچنین ریز بافت، نو، سالم، بدون چروک و فاقد آلودگی باشد.

مقاله: عایق رطوبتی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

عایق هایی پایه سیمانی برای عایق رطوبتی کردن اتاق های مرطوب و مخازن آب استفاده می شوند و به علت مقاومت عالی در برابر فرسایش، برای عایق کردن سطوح خارجی ساختمان نظیر دیوارها هم استفاده می شوند.

یکی از مزایای ایزوگام، سبک بودن آن است که وزن هر متر مربع از آنها در حدود کیلو گرم می باشد. عایق های پیش ساخته می توانند گرمای درجه و سرمای را تحمل کنند و این مسله باعث می شود که به هیچ نام دچار پوسیدگی و شکنندگی نشوند. این نوع از عایق کاری کاملا انعطاف پذیر بوده و چون یک لایه پلی استر دارند، در مقابل فشار های احتمالی و همچنین انبساط و انقباض ساختمان دارای مقاومت بالایی هستند.

این نوع از عایق ها یک روش کاملا سنتی بوده و به صورت متدوال هم مورد مصرف قرار می گیرند. علت کاربرد بسیار زیاد این روش وجود مواد اولیه (گونی و قیر) آن است که به صورت فراوان در هر شهر و مکانی یافت می شود و به همین علت برای عایق کاری بیشتر از این روش استفاده می کنند.

منبع مقاله: عایق رطوبتی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

انتشار: 21 مهر 1400 بروزرسانی: 21 مهر 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1856

به "مقاله: عایق رطوبتی چیست و چه کاربردهایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: عایق رطوبتی چیست و چه کاربردهایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید