ممنوعیت ورود گردشگران به دشت لاله های واژگون کوهرنگ

به گزارش مجله سامی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از ممنوع شدن ورود گردشگران به منطقه دشت لاله های واژگون کوهرنگ خبر داد.

ممنوعیت ورود گردشگران به دشت لاله های واژگون کوهرنگ

آقای احمدی روز شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته منابع طبیعی و درختکاری گفت: اجرای اقدامات پیشگیرانه در جهت ممنوع شدن ورود بازدیدکنندگان به دشت لاله های واژگون در دست اقدام است و در صورتی که افراد بازدیدکننده به چیدن گل و یا پیازچه لاله در منطقه اقدام و یا در دشت ورود پیدا کنند برابر قانون با آن ها برخورد خواهد شد.

هم اکنون دشت لاله های واژگون یک هزار هکتار وسعت دارد که ممنوعیت ورود بازدیدکنندگان به این دشت در شورای حفظ حقوق بیت المال استان تصویب شده است.

بیشتر بخوانید

برخورد با متخلفان در خصوص برداشت کلوس و یا فروش این گیاه بومی در استان به صورت جدی دنبال می شود.

در خصوص برخورد با فروشندگان کلوس در سال های گذشته خلا قانونی وجود داشت و تنها با افرادی که اقدام به بوته کنی کلوس می کردند برخورد قانونی صورت می گرفت.

هم اکنون با فروشندگان کلوس با عنوان تحصیل مال نامشروع برخورد قانونی انجام می شود.

در راستای حفظ و حراست از این گونه نادر و در معرض خطر از ظرفیت جوامع محلی در قالب همیاران طبیعت استفاده شده تا از زمان جوانه زدن کلوس تا بذر دهی از این گونه بومی حراست و حفاظت شود و در نهایت بذر جمع آوری شده از طریق این افراد را اداره کل منابع طبیعی خریداری می کند.

هم اکنون 35 نفر از جوامع محلی در قالب همیاران طبیعت در حوزه حراست و حفاظت از گونه کلوس با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همکاری دارند.

کلوس هم اکنون در 2 هزار هکتار از سطح منطقه سرآقاسید رویش دارد. این گونه نادر در خطر انقراض است و حفظ، حراست و نگهداری از این گونه یک وظیفه عمومی است و با متخلفان در این حوزه برخورد قانونی می شود.

امسال همزمان با هفته درختکاری 100 هزار اصله نهال در استان توزیع می شود.

خبرنگاران چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2058

به "ممنوعیت ورود گردشگران به دشت لاله های واژگون کوهرنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت ورود گردشگران به دشت لاله های واژگون کوهرنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید