میلیاردری که در قزوین اسپند دود می نماید

به گزارش مجله سامی، تهران (پانا) - به گفته مسئول مرکز ساماندهی متکدیان قزوین فردی به عنوان متکدی در یکی از چهارراه های اصلی شهر قزوین اسپند دود می نماید که مانده حساب بانکی اش 400 میلیون تومان و خانه اش انبار برنج و روغن است.

میلیاردری که در قزوین اسپند دود می نماید

به گزارش ایسنا، محسن رحیمی توضیح داد: مرکز ساماندهی متکدیان قزوین وظیفه شناسایی، جمع آوری و ساماندهی متکدیان سطح شهر را بر عهده دارد، نیروهای این مرکز در سه نوبت صبح، بعدازظهر و شب در سطح شهر گشت زنی می نمایند و در صورت رؤیت متکدی او را برای مشخص شرایط به مرکز می آوردند.

وی اضافه کرد: در مواردی نیز مردم با سامانه 137 شهرداری تماس می گیرند و حضور متکدی را اعلام می نمایند، گشت با توجه به گزارش های مردمی اعزام می گردد، تصمیم گیری در مورد شرایط متکدیان بستگی به شرایط آن ها دارد که با توجه به تصمیم قاضی کشیک برای فرد تصمیم گرفته می گردد.

مسئول مرکز ساماندهی متکدیان قزوین اظهار کرد: اگر متکدی اعتیاد داشته باشد او را به کمپ اعتیاد ارجاع می دهیم، اگر درراه مانده باشد ازنظر اقتصادی حمایت می کنیم و به صورت رایگان به شهرستان محل سکونتش اعزام می کنیم و درصورتی که احتیاج به کار داشته باشد به اداره کار معرفی می گردد اما در 6 ماه گذشته موردی نداشتیم که درراه مانده باشد یا احتیاج باشد که به اداره کار معرفی گردد.

وی اعلام نمود: طبق آنالیز صورت گرفته صرفاً 20 درصد متکدیان در قزوین به دلیل فقر تکدی گری می نمایند که این افراد را شناسایی و به وسیله خیریه به آن ها یاری کردیم، همچنین در مواردی با کمیته امداد مکاتبه داشتیم و بسته معیشتی در اختیار این افراد قرار دادیم تا دیگر تکدی گری ننمایند، اما بعضی از متکدیان حرفه ای و اغلب غیربومی هستند که به حمایت اقتصادی راضی نمی شوند.

رحیمی یادآور شد: در حال حاضر بعضی از خانم های اهل کرمانشاه یا پل دختر به قزوین آمده و در اقبالیه، چوبیندر و شریف آباد منزل اجاره کردند و در سطح شهر تکدی گری می نمایند، این افراد هیچ یاریی را نمی پذیرند چراکه به صورت تخصصی تکدی گری انجام می دهند و شغلشان همین است.

قاضی ویژه متکدیان مشخص گردد

وی اعلام نمود: ما ابزار قانونی برای برخورد با این افراد نداریم و احتیاج است قاضی مشخصی که تجربه کار در حوزه متکدیان داشته برای این امر مشخص گردد تا بتوانیم موضوع تکدی گری در قزوین را ساماندهی کنیم؛ در حال حاضر خلأ بزرگی در این حوزه داریم.

مسئول مرکز ساماندهی متکدیان قزوین یادآور شد: یک متکدی داریم که دریکی از چهارراه های اصلی شهر اقدام به اسپند دود کردن می نماید، این فرد ازنظر اقتصادی مسئله ای ندارد و همان طور که خودش اذعان نموده مانده حساب بانکی اش 400 میلیون تومان است، این فرد هیچ ابایی ندارد که بگوید سرمایه گذار هستم و دارای خانه و ماشین است، خانه این فرد به انبار برنج، روغن و حبوبات تبدیل شده است و احتیاج اقتصادی ندارد اما می بینیم که با کفش و لباس پاره اقدام به تکدی گری می نماید.

وی یادآور شد: بارها این فرد را به کلانتری ارجاع دادیم اما با وی برخورد قاطعی صورت نگرفته است چراکه خلأ قانونی در این حوزه وجود دارد، از طرفی این فرد بارها ما را تهدید به قتل نموده است و گفته که پول دیه شما را می دهم و طی 5 ماه از هرگونه فحاشی و توهین کوتاهی ننموده است و گاهی هم به همکاران ما پیشنهاد می دهد که 50 میلیون تومان پرداخت کند.

رحیمی اظهار کرد: در شهر قزوین متخصصان تکدی گری باید جمع آوری شوند، در حال حاضر عامل بازدارنده نداریم و حمایتی از ما صورت نمی گیرد، اگر اختیارات ما تقویت گردد این قول را می دهیم که در چند ماه آینده قزوین به شهری تبدیل گردد که کمترین متکدی را داشته باشد، این امر احتیاج دارد که زیرساخت های مناسب ایجاد گردد، همچنین پیشنهاد می گردد شعبه قضایی برای متکدیان ایجاد تا به سرعت به این مسائل رسیدگی گردد.

وانت آریسان زیبنده جمع آوری متکدیان نیست

وی تأکید کرد: در حال حاضر خودروی در اختیار گشت مرکز ساماندهی، وانت آریسان است که یک نفر از نیروی انتظامی و یک نفر از شهرداری داخل وانت هستند، وانت آریسان شرایط مطلوبی برای جمع کردن متکدیان ندارد و همکاران خانم ما نمی توانند سوار این خودرو شوند.

مسئول مرکز ساماندهی متکدیان قزوین یادآور شد: متکدیان بعد از جمع آوری باید در قسمت عقب وانت سوار شوند که زیبنده نیست و باعث جلب توجه مردم می گردد و گاهی نیز واکنش هایی در بردارد، درحالی که اگر خودروی ون در اختیار ما قرار بگیرد جمع آوری متکدیان چهره بهتری پیدا می نماید ضمن اینکه همکاران خانم ما نیز می توانند درگشت حضورداشته باشند.

وی اعلام نمود: بعضی از متکدیان کودک و زن هستند بنابراین نمی گردد آن ها را بر وانت آریسان سوار کنیم، در حال حاضر یکی از مسائل اساسی ما بحث خودرو است، امیدواریم حمایتی شده و همانند گذشته یک دستگاه ون در اختیار ما قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1293

به "میلیاردری که در قزوین اسپند دود می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میلیاردری که در قزوین اسپند دود می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید