نیروهای انتظامی و نظامی برای تامین امنیت زوار اربعین پای کار هستند

به گزارش مجله سامی، معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: در بحث امنیتی زوار اربعین نگرانی وجود داشت اما تمام نیروهای انتظامی و نظامی برای تامین امنیت پای کار هستند.

نیروهای انتظامی و نظامی برای تامین امنیت زوار اربعین پای کار هستند

به گزارش خبرنگاران، علی حسین حسین زاده در سومین نشست ستاد ملی اربعین دانشگاهیان که امروز (چهاردهم مهر) با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سالن جلسات دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار گشت، اظهار کرد: دو یا سه سال است که ستاد اربعین جا افتاده و جنبه اعتقادی پیدا کرده است و همه پای کار هستند. باید برای حل مسائل از این ظرفیت اعتقادی که از آن غفلت شده است، استفاده کرد.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی های مهم حرکت بزرگ اربعین، مردمی بودن آن است، گفت: در بحث امنیتی کمی نگرانی وجود داشت. تمامی تدابیر امنیتی چه به صورت آشکار و چه پنهان، فراهم شده اند و تمام نیروهای انتظامی و نظامی برای تامین امنیت پای کار هستند و از همه تجربه هایی که در حوزه امنیت وجود دارد، استفاده می شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان اعلام نمود: در مرز چذابه حدود 230 موکب تعیین شده اند که 97 موکب ساختمانی هستند. همچنین برای بیش از 50 هزار خودرو پارکینگ در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در چذابه علی رغم کمبود امکانات زیرساختی، دو اکیپ بهداشتی و دو بیمارستان صحرایی برای خدمات رسانی در نظر گرفته شده اند و همه موکب ها امسال شناسنامه دار شده اند. با توجه به پیش بینی ها در بحث افزایش جمعیت زوار، امسال امکانات خوبی فراهم شده است اما مسائلی هم وجود دارد.

حسین زاده گفت: اربعین، یک میدان فرهنگی است که هر کس در این زمینه وارد شود، دچار آرامش خاطر می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 495

به "نیروهای انتظامی و نظامی برای تامین امنیت زوار اربعین پای کار هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروهای انتظامی و نظامی برای تامین امنیت زوار اربعین پای کار هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید