هر پیامک چقدر برایتان هزینه دارد؟

به گزارش مجله سامی، با توسعه پیغام رسان ها و شبکه های اجتماعی که از اینترنت بهره می گیرند، استفاده از خدمات تماس و پیغامک اپراتور ها کاهش یافته است، با وجود این هم چنان در مواقعی که شبکه اینترنت برقرار نیست و یا به دلایل دیگر، کاربرانی هستند که با استفاده از خطوط سیم کارت، به ارسال پیغامک اقدام نمایند.

هر پیامک چقدر برایتان هزینه دارد؟

به گزارش ایسنا، ارسال پیامک در هر یک از اپراتور های تلفن همراه، از جمله همراه اول، ایرانسل و رایتل و هم چنین بسته به دائمی یا اعتباری بودن این سیم کارت ها قیمت متفاوتی دارد که تعرفه آن در وب سایت هر یک از اپراتور ها آمده است.

اما براساس اطلاعات سایت اپراتور های تلفن همراه می توان دریافت که هزینه پیامک بعضی از آن ها نسبت به سال گذشته با تغییراتی همراه بوده است. به طور مثال هزینه هر صفحه پیامک فارسی با سیم کارت های دائمی اپراتور همراه اول 8.9 تومان است. این عدد برای پیامک هایی که به زبان انگلیسی نوشته شوند 22.2 تومان به ازای هر صفحه خواهد بود. بعلاوه ارسال پیامک با سیم کارت های اعتباری همراه اول، به ازای هر صفحه پیامک فارسی، 10.6 تومان هزینه دارد و با ارسال هر صفحه پیامک انگلیسی نیز کاربران باید 26.4 تومان بپردازند.

در اپراتور ایرانسل دائمی، هزینه هر صفحه پیامک فارسی 11.9 تومان است. این عدد برای پیامک هایی که به زبان انگلیسی نوشته شوند، 25.2 تومان به ازای هر صفحه خواهد بود. هزینه ارسال پیامک با سیم کارت های اعتباری ایرانسل نیز به ازای هر صفحه پیامک فارسی، 13.6 تومان بوده و هر صفحه پیامک انگلیسی نیز برای کاربران 29.4 تومان هزینه خواهد داشت.

بعلاوه تعرفه ارسال پیامک با سیم کارت های دائمی اپراتور رایتل، 8.8 تومان به ازای هر صفحه پیامک با زبان فارسی است. این در حالی که ارسال هر صفحه پیامک به زبان انگلیسی در این سیم کارت ها، 22 تومان هزینه دارد. هم چنین کاربران برای ارسال پیامک با استفاده از سیم کارت های اعتباری رایتل به ازای هر صفحه به زبان فارسی 10.5 تومان می پردازند و ارسال پیامک به زبان انگلیسی نیز 26.2 تومان به ازای هر صفحه هزینه دارد.

طبق لایحه بودجه سال 1401 گفته شده بود اپراتور های ارائه دهنده خدمات مخابراتی، علاوه بر قیمت هر پیامک، مبلغ 30 ریال از استفاده نمایندگان خدمات مزبور دریافت و به حساب عایدی عمومی ردیف 160154 نزد خزانه داری کل کشور واریز می نمایند. عایدی حاصله متناسب با وصول تا سقف 100 میلیارد تومان جهت اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان و ساماندهی بچه ها کار و خیابانی در اختیار سازمان بهزیستی قرار می گیرد و 5000 میلیارد تومان به جای مانده صرف شبکه ملی اطلاعات به وسیله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می گردد.

بعلاوه در لایحه بودجه سال آینده هم به این مسئله اشاره شده و براساس اطلاعات جداول لایحه بودجه سال 1402 قیمت هر پیامک 30 ریال افزایش پیدا خواهد نمود و عایدی دولت از این محل 600 میلیارد تومان خواهد بود.

منبع: فرارو
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2247

به "هر پیامک چقدر برایتان هزینه دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر پیامک چقدر برایتان هزینه دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید