همکاری معاونت صدا در برگزاری مسابقه جایزه عظیم شعر سال

به گزارش مجله سامی، شبکه های مختلف رادیویی در برگزاری مسابقه بین المللی جایزه عظیم شعر سال با مرکز اسلامی آفریقای جنوبی و رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پرتوریا همکاری می نماید.

همکاری معاونت صدا در برگزاری مسابقه جایزه عظیم شعر سال

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت صدا رسانه ملی، مسابقه بین المللی جایزه عظیم شعر سال توسط مرکز اسلامی آفریقای جنوبی با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پرتوریا و پوشش رسانه ای شبکه های مختلف رادیویی برگزار می گردد.

سید عبدالله حسینی که دبیری این رخداد عظیم ادبی را بر عهده دارد ضمن دعوت از شاعران فارسی و انگلیسی زبان دنیا برای شرکت در این مسابقه عظیم گفت: امیدواریم شاعران عزیز شرکت کننده در این واقعه عاشورا و حماسه ای که امام حسین علیه السلام در کربلا آفرید در قالب شعر به تصویربکشند وبرای شاعر شعر برگزیده جایزه 10 هزار یورویی در نظر گرفته شده که به نوعی عظیمترین جایزه ادبی است که در طول تاریخ به یک شعر خوب فارسی و انگلیسی تعلق گرفته و به نظر من نقطه عطفی در تاریخ ادبیات ایران محسوب می گردد.

وی اضافه نمود: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته شعر برگزیده سال در یک لوح سنگی عظیم با خط یکی از خطاطان برجسته معاصر حکاکی و با یاری مجموعه شهرداری و شورای اسلامی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در یکی از میادین یا پارک های شهر تهران هرسال نصب خواهد شد تا نسل های آینده یا سیر تطور ادبیات فارسی آشنا شوند. در ضمن مجسمه شاعر سال و خطاط این شعر ساخته و در کنار این لوح نصب می گردد.

احمدعلی محسن زاده رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ژوهانسبورگ نیز، با اشاره به همکاری رایزنی های فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با این رخداد ادبی گفت: 2 شاعر ولایی سال که برگزیده نهایی مسابقه خواهند بود به عنوان سفیر ادبی اهل بیت (ع) از سوی یکی از نهاد های مهم فرهنگی جمهوری اسلامی ایران انتخاب خواهند شد.

محسن زاده گفت: این رویداد با حمایت معنوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و معاونت صدای سازمان صدا و سیما به وسیله پوشش اخبار و رویداد های این مسابفه فاخر ادبی، فرهنگی بین المللی در در بخش های مختلف، به ویژه پخش زنده مراسم اهدای جوایز به نفرات برتر در حرم مطهر امام حسین علیه السلام برگزار می گردد. در حوزه تامین منابع اقتصادی هم باید بگویم که جوایز و هزینه ها توسط اشخاص، موسسات و شرکت های غیر دولتی و خیر اهدا خواهدشد.

مهلت ارسال آثار فارسی تا 15 محرم سال جاری و مهلت ارسال آثار انگلیسی تا 20 اکتبر سال 2020 است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1222

به "همکاری معاونت صدا در برگزاری مسابقه جایزه عظیم شعر سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری معاونت صدا در برگزاری مسابقه جایزه عظیم شعر سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید