ورود سامانه بارشی به کشور؛ 8 استان بارانی می شوند

به گزارش مجله سامی، تهران (پانا) - فردا با ورود سامانه بارشی از آسمان شمال غرب و غرب کشور، برای 8 استان رگبار، باران و گاهی بارش گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می گردد.

ورود سامانه بارشی به کشور؛ 8 استان بارانی می شوند

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور امروز در استان های اصفهان، یزد، نیمه شمالی فارس، کرمان و بعضی نقاط سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی همچنین در مناطقی از شمال غرب، غرب و دامنه های جنوبی البرز به ویژه طی ساعات بعد ازظهر و اوایل شب افزایش ابر، گاهی رگبار باران، رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت رخ می دهد.

طی امروز احتمال وقوع تگرگ و باد و گرد و خاک در نواحی مرکزی کشور و در استان های اصفهان، یزد، کرمان و فارس وجود دارد.

فردا با ورود سامانه بارشی به کشور در شمال غرب، غرب، استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز و استان های همدان، مرکزی، قم، اصفهان، یزد، شمال فارس و کرمان رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می گردد.

در این مدت وقوع تگرگ در مناطق مستعد و ورود گرد و خاک از کشورهای همسایه به غرب ایران دور از انتظار نیست، فردا نیز شدت بارش در شمال غرب کشور خواهد بود همچنین بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید به تدریج در سواحل دریای خزر شروع می گردد.

روز چهارشنبه بارش در سواحل دریای خزر با شمالی شدن جریان ها تشدید خواهد شد، در شمال غرب، بعضی مناطق غرب و دامنه های جنوبی البرز رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد و در مرکز، شرق و شمال شرق کشور نیز بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ می دهد.

روز پنج شنبه در شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز، بعضی نواحی مرکزی، شرق و جنوب شرق رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست همچنین طی روز آدینه ناپایداری ها در نوار شمالی کشور و بخش هایی از شرق و جنوب شرق ادامه خواهد داشت.

روزهای سه شنبه و چهارشنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی کاهش نسبی دما در حدود 4 تا 6 درجه سانتیگراد در سواحل دریای خزر رخ می دهد همچنین طی این مدت دریای خزر مواج پیش بینی می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1648

به "ورود سامانه بارشی به کشور؛ 8 استان بارانی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی به کشور؛ 8 استان بارانی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید