ورود سامانه بارشی جدید از امشب، ارتفاعات تهران فردا برفی می شود

به گزارش مجله سامی، نقشینه گفت: از امشب سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده که سبب بارش باران و برف در استان های کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی خواهد شد.

ورود سامانه بارشی جدید از امشب، ارتفاعات تهران فردا برفی می شود

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، امیر حسین نقشینه کارشناس هواشناسی ، با بیان اینکه امشب در غالب مناطق کشور جوی پایدار و آرام پیش بینی می شود گفت: پیامد این جو آرام، افزایش غلظت آلاینده های جوی در شهر های صنعتی و پر جمعیت است.

او ادامه داد: به تدریج از امشب سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده که سبب ابرناکی، بارش باران و برف در استان های کرمانشاه، کردستان و نیمه جنوبی آذربایجان غربی خواهد شد.

نقشینه اظهار کرد: جمعه گستره فعالیت این سامانه، استان های واقع در غرب، شمال غرب، برخی مناطق جنوب غرب، دامنه های جنوبی البرز و به تدریج استان های واقع در سواحل دریای خزر را فرا می گیرد.

این کارشناس هواشناسی بیان نمود: بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به صورت برف است و در مناطق جنوبی کشور رگبار، رعد و برق، گاهی وزش باد شدید موقتی و احتمال تگرگ پیش بینی می شود.

نقشینه بیان نمود: در این روز شدت بارش در استان های کرمانشاه، ایلام، کردستان، شمال لرستان، جنوب آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی خواهد بود.

او تاکید کرد: شنبه سامانه بارشی نیمه غربی و سواحل شمالی کشور را در برمی گیرد که شدت بارش در این روز در شمال و شرق خوزستان، شمال بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویر احمد، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی خواهد بود و احتمال رخداد بارش تگرگ در استان های واقع در غرب وجنوب غرب کشور دور از انتظار نیست.

نقشینه اظهار کرد: یکشنبه با حرکت سامانه به سمت شرق از فعالیت آن در شمال غرب، غرب، دامنه های جنوبی البرز کاسته شده و گستره فعالیت آن در نواحی جنوب غرب، جنوب، مرکز، شرق سواحل دریای خزر، شرق و شمال شرق کشور است.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه بارش در استان های کهگیلویه و بویر احمد، جنوب چهارمحال و بختیاری، شمال فارس و اصفهان شدت بیشتری دارد اضافه نمود: روز دوشنبه در برخی مناطق استان های واقع در شمال شرق بارش پراکنده رخ خواهد داد و در نیمه شرقی وزش باد پدیده غالب است، در سایر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود.

نقشینه درباره شرایط آب و هوای تهران هم گفت: فردا تهران نیمه ابری تا ابری همراه با غبار صبحگاهی است و بعد از ظهر بارش پراکنده باران و وزش باد پیش بینی می شود. بیشترین دمای تهران به 16 درجه و کمترین آن 9 درجه می رسد. از فردا شب در مناطق شمالی تهران و ارتفاعات شاهد بارش برف و کولاک خواهیم بود و پایتخت از شنبه بارانی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 اسفند 1399 بروزرسانی: 13 اسفند 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1497

به "ورود سامانه بارشی جدید از امشب، ارتفاعات تهران فردا برفی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی جدید از امشب، ارتفاعات تهران فردا برفی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید