ورود توریست و خودروهای غیربومی تا انتها اردیبهشت ماه 1400 به هرمزگان ممنوع شد

به گزارش مجله سامی، استاندار هرمزگان از اعمال محدودیتهای شدید تردد برای جلوگیری از سفرهای غیرضروری و ورود جهانگرد و خودروهای غیربومی به این استان از این هفته تا خاتمه اردیبهشت سال آینده اطلاع داد.

ورود توریست و خودروهای غیربومی تا انتها اردیبهشت ماه 1400 به هرمزگان ممنوع شد

فریدون همتی ظهر امروز در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان با بیان اینکه تا خاتمه اردیبهشت ماه سال آینده تردد خودروهای غیر بومی در هرمزگان محدود و ورودی هر شهرستان به شدت کنترل خواهد شد، بیان کرد: محدودیت شدید تردد برای جلوگیری از مسافرت های غیرضروری و ورود توریست به هرمزگان در راستای پیشگیری از بیماری کرونا از این هفته شروع و تا خاتمه اردیبهشت ماه سال آینده اعمال می گردد و ورودی های استان به شدت کنترل خواهد شد.

وی ادامه داد: صداوسیما و رسانه ها نسبت به بازدارندگی از ورود مسافران و توریستان و قانع کردن سازی افکار عمومی جهت جلوگیری از ورود آنها، با فراوری محتوا اقدام نمایند.

استاندار هرمزگان اضافه نمود: آموزش مستمر پیشگیری از بیماری کرونا محور اصلی کار شورای اطلاع رسانی استان، دانشگاه علوم پزشکی و رسانه ها به خصوص صداوسیما باشد و اطلاع رسانی کافی در مورد بسته بودن ورودی های هرمزگان به روی مسافران غیرضروری در سطح کشور صورت گیرد.

همتی توضیح داد: حمل و نقل ریلی، هوایی، دریایی و زمینی در هرمزگان برای جلوگیری از ورود مسافران غیرضروری شدیدا کنترل خواهد شد و فرمانداران در شهرستان ها باید نظارت لازم را در این خصوص انجام دهند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی و ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در کمیته ای چگونگی شرایط تردد و کنترل مسافران را آنالیز نمایند، گفت: سفر ضروری به استان هرمزگان نیز مشروط به ارائه گواهی تست منفی از مراکز معتبر و مورد تایید وزارت بهداشت است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه تجمعات در هرمزگان بدون هماهنگی و کسب مجوز از دانشگاه علوم پزشکی ممنوع است، اعلام کرد: ورود خودرو به ساحل، نصب چادر در پارک ها و سواحل هرمزگان و رفت و آمد به روستاها جهت تفریح ممنوع است.

همتی با تاکید بر ضرورت تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری، بیان داشت: در هر مکانی که خدماتی ارائه می گردد، مسؤولان آن مجموعه مؤظف به نظارت و رعایت فاصله گذاری هستند.

وی اضافه نمود: بیماریابی به هنگام و شناسایی اطرافیان بیمار و قرنطینه آنها، به طور جدی مورد توجه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان باشد.

استاندار هرمزگان بیان داشت: همچنین صنایع و بنگاه های مالی فعال در هرمزگان مؤظف به خرید ماسک و تجهیزات بهداشتی مورد احتیاج خود از واحدهای فراوریی داخل هرمزگان و حمایت از فراورینمایندگان استان هستند.

همتی با بیان اینکه استان هرمزگان در شرایط آبی شیوع کرونا قرار گرفته است، یادآور شد: اما با توجه به گزارش وزارت بهداشت مبنی بر احتمال خیز جدید بیماری کرونا در هرمزگان، از مردم شریف هرمزگان می خواهیم تا به طور جدی همکاری و همراهی لازم برای رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری را داشته باشند تا از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری گردد.

وی اضافه نمود: مادران باردار شاغل و کارکنان دارای بیماری زمینه ای می توانند با اجازه مدیر دستگاه و اداره، به صورت دورکاری فعالیت خود را انجام دهند.

هنوز به صورت کامل و شفاف معین نیست که دقیقا ورود مسافر و توریست به صورت زمینی ممنوع شده و یا ورود مسافران از تمامی راه های زمینی، دریایی و هوایی تا این تاریخ ممنون خواهد بود. در صورتیکه این خبر تایید گردد باید قید تور کیش و تور قشم را از بهمن تا انتهای اردیبهشت 1400 زد.

فارس نیوز

منبع: گردشبان
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1507

به "ورود توریست و خودروهای غیربومی تا انتها اردیبهشت ماه 1400 به هرمزگان ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود توریست و خودروهای غیربومی تا انتها اردیبهشت ماه 1400 به هرمزگان ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید