پرطرفدارترین غذاهای دنیا

به گزارش مجله سامی، غذاهای پرطرفدار سال 2017

بعضی از رستوران های شهر به داشتن غذاهای خاص و خوشمزه معروفند و البته که از این رستوران ها در دنیا کم نیستند. هرچند اینکه کسی از طعم و مزه غذایی خوشش بیاید کاملا سلیقه ای است اما وقتی خیلی ها یک غذا را دوست دارند این یعنی آن غذا واقعا خوشمزه است. گردشگران زیادی هستند که در طول سال به شهرهای زیادی سر می زنند، غذاهای رستوران های معروف را امتحان می کنند و بعد شروع به نوشتن تجربیاتشان می کنند تا بهترین رستوران ها و غذاهای شهرها را به همه معرفی کنند. می خواهیم تعدادی از غذاهای پرطرفدار سال 2017 که به نظر گردشگران خوشمزه و بهترین بوده اند را معرفی کنیم، خبرنگاران را همراهی کنید.

پرطرفدارترین غذاهای دنیا

غذاهای فود کورت Aling Sosings Carinderia در فیلیپین

خیلی از گردشگران همین که به کشورهای جنوب شرقی آسیا می فرایند دوست دارند در اولین فرصت به خیابان بفرایند و غذاهای خیابانی خوشمزه و البته ارزان بخورند. مرکز فیلیپین یعنی مانیل هم از این قضیه استثنا نیست این شهر یک فود کورت معروف به نام Aling Sosings Carinderia دارد که همه جور غذای خوشمزه خیابانی در آن پیدا می شود. کافیست روی جایگاه بنشینید و سفارش دهید: انواع سوپ ها و خورشت های خوشمزه و داغ به همراه کباب های مخصوص.

پیشنهاد می کنیم با شکم گرسنه به این فود کورت بروید تا هر جور غذایی که دوست دارید را امتحان کنید و با فرهنگ غذایی مانیل کاملا آشنا شوید. گردشگران زیادی غذاهای این فود کورت را از بهترین غذاهای دنیا می دانند، غذاهایی که مزه اش تا سال ها زیر زبان تان باقی می ماند.

بیف کوبه و سوشی | Kobe beef and sushi

اگر قرار است که سفری به پوکت داشته باشید و در پی هتلی می گشت که غذاهای خوشمزه داشته باشید پیشنهاد می کنیم به هتل و ریزورت سری پانوا بروید. درست است که بیف کوبه و سوشی از غذاهای اصیل ژاپنی هستند اما این دو غذا در رستوران این هتل به بهترین کیفیت ممکن درست می شوند. خیلی از گردشگران بیف کوبه و سوشی های این رستوران را با هیچ غذای دیگری عوض نمی کنند.

غذاهای سنتی کوهستان کرت

در این لیست از غذاهای کشورهای مختلفی حرف می زنیم، بگذارید سری به یونان و جزیره زیبای کرت بزنیم. این جزیره شهر بزرگی به نام خانیا دارد، شهری که یکی از بهترین شهرهای یونان برای شکم گردی است. در این شهر تا دلتان بخواهد غذاهای سنتی یونانی می خورید البته اگر گذرتان به رستورانی به نام Ντουνιάς بیفتد که دیگر بهتر از این نمی شود! صاحب این رستوران عاشق آشپزی است و از آن جایی که غذاهای سنتی را با عشق و علاقه می پزد امکان ندارد غذایی را بدمزه درست کند.

غذای مندی | Mandi در دبی

درست است که مندی یک غذای اصیل یمنی است اما در دبی هم پیدا می شود. مندی در واقع یک بشقاب برنج به همراه گوشت است که به طور سنتی در تنورهای زیر زمینی درست می شد. پیشنهاد می کنیم در دبی برای خوردن این غذا به رستوران الرحنبانی بروید چون با گوشت تازه بره درست می شود و آنقدر خوشمزه است که حتما یک پرس دیگر هم سفارش می دهید.

غذای آیام تالیوانگ | Ayam taliwang در لامبوک

اگر از شکم گردان معروف دنیا درباره بهترین مرغ کبابی دنیا بپرسید مطمئنا جواب می دهند آیام تالیوانگ! این غذا یک جور مرغ کبابی خوش طعم است که اولین بار در یکی از جزیره های اندونزی به نام لومبوک درست شد. با خوردن این غذا تجربه جدیدی از طعم مرغ های کبابی پیدا می کنید و از این که چطور این غذا تا این حد طعمی متفاوت گرفته غافلگیر می شوید.

غذای یاکی نیکو | Yakinikuدر رستورن ناکاهارای ژاپن

یاکی نیکو یک جور گوشت کبابی به سبک ژاپنی است که طرفداران غذاهای گوشتی، آن را یکی از بهترین غذاهای ژاپن می دانند. اگر می خواهید این غذا را در خوشمزه ترین حالت ممکن بخورید به رستوران ناکاهارا در توکیو بروید. پیشنهاد می کنیم بعد از این غذا یک ساندویچ کوچک واگیو هم سفارش دهید تا یکی از بهترین شب های عمرتان را بگذرانید.

غذاهای رستوران خیابانی جی فای (Jay Fai)

در خیابان های شلوغ تایلند همه جا پر از غذاهای خیابانی است برای همین است که نام تایلند خیلی ها را یاد غذاهای خیابانی می اندازد. در بانکوک یک رستوران خیابانی به نام جی فای هست که یک بار رفتن به آنجا کافیه تا با دیدن این همه طعم و رنگ شگفت زده شوید! از طرفی این رستوران دارنده ستاره میشلن هم هست و کیفیت غذاهایش حرف ندارد! با اینکه غذاهای این رستوران کمی گران است اما غذاها کیفیت خوب و مقدار پرس ها بزرگ دارند.

غذاهای دریایی کامبوج

کامبوج یک شهر ساحلی به نام کپ (Kep) دارد که همه آن را به غذاهای دریایی و به خصوص خرچنگ هایش می شناسند. کپ یک شهر ساحلی در جنوب کامبوج است و در بازارهای محلی اش چیزی که بیشتر از همه جلب توجه می کند بوی غذاهای دریایی است. در این شهر همه غذاهای دریایی، تازه اند و چند دقیقه قبل از سرو، درست می شوند.

غذاهای مردمان بای (Bai) در چین

استان یون نان در چین به غذاهای فوق العاده اش معروف است. فکر می کنید چرا این استان تا این حد غذاهای خوشمزه دارد؟ به خاطر گروه های نژادی مختلفی که در آن زندگی می کنند. یکی از بهترین غذاهای این استان غذاهای مردمان بای است و یکی از خوشمزه ترین غذاهای آن هم یک جور سالاد است که با تخم مرغ و گوشت درست می شود.

منبع: migrationology.com

منبع: الی گشت
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2016

به "پرطرفدارترین غذاهای دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرطرفدارترین غذاهای دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید