چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در سمنان برگزار می گردد

به گزارش مجله سامی، خبرنگاران/سمنان دبیر اجرایی کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان سمنان گفت: چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران با موضوع استان سمنان، دی ماه سال جاری در سمنان برگزار می گردد.

چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در سمنان برگزار می گردد

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران،امیدعلی صادقی بااعلام این خبر اظهار کرد: این کنگره علمی توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان و با همکاری ارگانها و مراکز آموزش عالی استان سمنان برگزار می گردد.

وی گفت: حوزه های فرهنگی- طبیعی شهرها و روستاهای تاریخی، منظر فرهنگی و منظر شهر تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، باستان شناسی، معماری و شهرسازی، میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی، میراث فرهنگی ناملموس، راه های فرهنگی و عناصر وابسته از جمله محورهای این کنگره است. علاقمندان می توانند مقالات خود را تا بیست و پنجم آبان ماه به دبیرخانه کنگره در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان ارسال نمایند.

کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان سمنان پانزدهم دی ماه سال جاری در دانشگاه سمنان برگزار می گردد.

استان سمنان دارای بیش از 1000 اثر تاریخی شناسایی شده است که 718 اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. 649 اثر تاریخی استان شامل بنا، محوطه و تپه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و دروازه ارگ سمنان، مسجد تاریخانه دامغان، مجموعه تاریخی بسطام، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، مجموعه قصر بهرام گرمسار، بازار آرادان و کاروانسرای دهنمک از جمله آثار تاریخی ثبت شده در فهرست ملی است.

61 اثر معنوی استان شامل مراسم معنوی، صنایع دستی، فنون سنتی و ... نیز در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 765

به "چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در سمنان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در سمنان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید