چین با کانادا مقابله به مثل می نماید؟ ، انتقام زودهنگام هواوی شروع شد ، پکن 2 شهروند کانادایی را به جاسوسی متهم کرد

به گزارش مجله سامی، دولت چین به طور رسمی دو شهروند کانادایی؛ مایکل کوریگ و مایکل اسپاور را متهم به جاسوسی و سرقت اسرار دولتی نموده است.

چین با کانادا مقابله به مثل می نماید؟ ، انتقام زودهنگام هواوی شروع شد ، پکن 2 شهروند کانادایی را به جاسوسی متهم کرد

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، پس از حواشی متعدد هواوی در کانادا، دستگیری مدیراقتصادی این شرکت و البته احتمال استرداد مدیر اقتصادی هواوی به ایالات متحده، به نظر می رسد چینی ها در تلاشند انتقام غول فناوری خود را بگیرند.

طبق اعلامیه ای که امروز از سوی کمیسیون مرکزی سیاسی و حقوقی دولت چین در این باره منتشر شد، ادارات مربوطه تأکید کردند که چین یک کشور تحت حکومت قانون است و قاطعانه اقدامات غیرقانونی و جنایتکارانه را محکوم می نماید. اقداماتی که از دید این سازمان به طور جدی امنیت ملی را تهدید می نماید.

اسپاور، یک سازمان با نام Paektu Cultural Exchange را مدیریت می نماید که برای تشویق سرمایه گذاری خارجی و گردشگری در کره شاقتصادی کار می نماید. اسپاور با کیم جونگ هون رهبر کره شاقتصادی روابطی محبت آمیز دارد. کوریگ نیز یک دیپلمات سابق در چین و مشاور یک گروه بین المللی مدیرت بحران است.

گزارش شده است که کوریگ به مدت 85 روز در سلولی زندانی شده است که چراغ های آن شبانه روز روشن هستند. همکارانوی این بازداشت را غیر انسانی می دانند و می گویند:کار مایکل در گروه بحران کاملا شفاف بودو به طور کلی همه کسانی که با وی همکار بودند می توانند این موضوع را تایید نمایند. اتهامات مبهم و نامعتبرند.

اما به نظر می رسد این دستگیری تنها ظاهر ماجراست و پشت صحنه این دستگیری ها، مقابله به مثل علیه دستگیری مقامات هواوی در کاناداست. کشورهای غربی بر این عقیده اند که هواوی نباید شبکه های 5G را توسعه دهد چرا که هدفش جاسوسی است اما هواوی تاکید دارد ایمن است و جاسوسی نمی نماید.

در این شرایط پیشبینی می گردد که هر آمریکایی یا کانادایی که در آینده نزدیک به چین سفر می نماید، برنامه های خود را بازبینی کند.

منبع: انتخاب
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 491

به "چین با کانادا مقابله به مثل می نماید؟ ، انتقام زودهنگام هواوی شروع شد ، پکن 2 شهروند کانادایی را به جاسوسی متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین با کانادا مقابله به مثل می نماید؟ ، انتقام زودهنگام هواوی شروع شد ، پکن 2 شهروند کانادایی را به جاسوسی متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید