چین همکاری های سایبری با آمریکا را به حالت تعلیق درآورد

به گزارش مجله سامی، خبرنگاران: چین پس از محکوم شدن 5 هکر ارتش این کشور به جرم جاسوسی سایبری در آمریکا، همکاری های خود با این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

چین همکاری های سایبری با آمریکا را به حالت تعلیق درآورد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ان بی سی، وزارت خارجه چین با صدور بیانیه ای بیان کرد دولت آمریکا قوانین بین المللی را زیر پا می گذارد و با اتهامات ساختگی خود باعث شده تا روابط چین و آمریکا در معرض خطر قرار گیرد.

این بیانیه افزوده است همکاری های سایبری چین با آمریکا پس از محکوم شدن پنج هکر ارتش این کشور به جرم جاسوسی سایبری در آمریکا به حالت تعلیق در خواهد آمد. این در حالی است که گروه های دیپلماتیک رده بالای هر دو کشور، در ماه آوریل تصمیم گرفتند تا به جنگ های لفظی خود در خصوص فعالیت های هکری دولتی علیه یکدیگر سرانجام دهند.

وزارت خارجه چین در ادامه بیان کرد سازمان های جاسوسی آمریکایی به طور واضح در استراق سمع و جاسوسی علیه وزارت ها، سازمان های دولتی و شهروندان چینی شرکت داشته اند.

این موضوع واکنش ایالت متحده را نیز به دنبال داشته است و در همین ارتباط جیمز کومی رئیس اف بی آی اعلام داشت که دولت چین مدت ها است به دنبال استفاده از خرابکاری های سایبری و بهره برداری مالی از این پدیده برای صنایع خود است.

بیانیه دولت چین ایالت متحده را متهم به دورویی نموده و پکن را قربانی اصلی این ماجرا معرفی نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 462

به "چین همکاری های سایبری با آمریکا را به حالت تعلیق درآورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین همکاری های سایبری با آمریکا را به حالت تعلیق درآورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید