کرونا ، سفیر چین در آمریکا: نیازمند سیستم جدید حکومت جهانی هستیم

به گزارش مجله سامی، سفیر چین در آمریکا خواهان تشکیل نظام مدیریت جهانی جدید و فارغ از فرصت طلبی سیاسی برای مقابله با ویروس کرونا و دیگر بحران های بین المللی شد.

کرونا ، سفیر چین در آمریکا: نیازمند سیستم جدید حکومت جهانی هستیم

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سوی تیانکای سفیر چین در آمریکا خواهان مدیریتی جدید و موثر در سطح دنیای برای مقابله با ویروس کرونا شد.

به نوشته خبرگزاری شینهوا، تیانکای در مصاحبه ای گفت: اگر یک نظام مدیریت بین المللی جدید به شکلی آزاد، فراگیر و بر اساس احترام گذاری مشترک میان همه کشورها، با به رسمیت شناختن تنوع فرهنگی، تمدنی، نظام سیاسی، نظام مالی، هدف ما باشد، اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم، فکر می کنم همه چیز برای ایجاد یک سیستم مدیریت دنیای موثر و جدید فراهم گردد. اکنون باید انتخابی درست داشته باشیم.

او گفت، دنیا در قرن 21 بحران های متعددی را تجربه کرد که شاید شروع آن با حمله تروریستی یازده سپتامبر بود و بعد از آن بحران مالی و حالا ویروس کووید-19 به آن اضافه کرده شده است. آمریکا و چین در قبال رهبری کوشش هایی جدید برای ایجاد مدیریت دنیای نوین مسئولیت سنگینی بر دوش دارند.

آمریکا و چین باید همکاری های دوجانبه برای مبارزه با ویروس کرونا را تسهیل نمایند تا بتوانند آینده جامعه دنیای را نجات دهند.

تیانکای در ادامه گفت: بیایید با یکدیگر همکاری کنیم تا به این بحران دنیای پاسخ دهیم، جان مردم را نجات دهیم، آینده اقتصاد دنیای را نجات دهیم و آینده جامعه دنیای را نجات دهیم.

وی اضافه کرد: اکنون زمان هبستگی و همکاری است. بیایید بر چیزهای مثبت متمرکز شویم. بیایید بر منافع مشترک و نیازهای مشترکمان تمرکز کنیم.

سفیر چین در واشنگتن، سه مؤلفه را در برهه حساس شیوع ویروس کرونا در دنیا حائز اولویت دانست: اول تسهیل همکاری بین دو کشور برای مبارزه با این بیماری، دوم کوششی درخور برای ایجاد ثبات در بازار دنیای، تقویت رشد مالی و حفظ مشاغل و سوم اطمینان از ایجاد افکار عمومی حامی همکاری میان چین و آمریکا.

تیانکای گفت کشورش بهترین اقدامات ممکن را برای بازیابی زنجیره تأمین و ادامه فراوری به خصوص در زمینه اقلام پزشکی را به کار گرفته است.

وی در ادامه گفت: معتقدم باید هرگونه کوشش برای فرصت طلبی سیاسی از رنج مردم را رد کنیم. متأسفانه هنوز عناصری در بعضی نقاط دنیا وجود دارند که چنین کوشش هایی دارند.

این دیپلمات چینی با رد ادعای بعضی کشورهای غربی درخصوص دستورکار سیاسی چین در یاری به دیگر کشورها برای مبارزه با ویروس کرونا گفت: این یک بحران عظیم برای همه ما است.

او همچنین گفت: درخصوص متهم کردن چین به مخفی کردن تعداد [مبتلایان و قربانیان]، ما جمعیت عظیمی داریم و چنین کشور عظیمی هستیم و نمی توان آمار این ویروس را مخفی کرد. اگر مردم بیمار و آلوده شوند چطور می توان آن را مخفی نگه داشت؟

تیانکای گفت واقعیت این است که چین از همان مراحل اولیه بحران نشست های خبری روزانه برگزار کرد و حتی اقدامات درمانی محتمل را به طور عمومی اظهار داشت.

تا کنون بیش از یک میلیون و 850 هزار نفر در سراسر دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از 100 هزار نفر در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند. در این بین آمریکا چیزی حدود یک سوم مبتلایان دنیا را دارد و این آمار در چین حدود 80 هزار نفر است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 952

به "کرونا ، سفیر چین در آمریکا: نیازمند سیستم جدید حکومت جهانی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا ، سفیر چین در آمریکا: نیازمند سیستم جدید حکومت جهانی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید