کشاورزان معترض هندی به اعتصاب غذا دست زدند

به گزارش مجله سامی، کشاورزان معترض هند امروز (شنبه) و پس از یک هفته درگیری با مقام ها که یک کشته و صدها زخمی برجای گذاشت، به اعتصاب غذای یک روزه دست زده اند.

کشاورزان معترض هندی به اعتصاب غذا دست زدند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این اعتراضات از سوی کشاورزان هندی به قوانین جدید کشاورزی دولت هند است و آنها خشمگین از این قوانین می گویند که آنها به نفع خریداران عظیم خصوصی است و باعث می گردد تا کشاورزان در هند متحمل ضرر شوند.

ده ها هزار کشاورز معترض هندی بیش از دو ماه است که در اعتراض به این قوانین جدید از سوی دولت در حومه دهلی نو، پایتخت اطراق و تحصن نموده اند.

رژه تراکتوری کشاورزان در روز سه شنبه گذشته زمانی به خشونت کشیده شد که بعضی از معترضان از مسیرهای برنامه ریزی شده خارج شده و موانع را از سر راهشان برداشتند و با پلیس درگیر شدند. پلیس هم از گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضان استفاده کرد.

درگیری های گسترده بین معترضان، پلیس و گروه هایی که علیه کشاورزان شعار می دادند، پس از خشونت های روز سه شنبه گزارش شد.

رهبران کشاورزی هند گفته اند که اعتصاب غذای امروز که با مراسم عظیمداشت سالروز مرگ ماهاتما گاندی، رهبر استقلال هند تلاقی زمانی دارد، به هندی ها نشان می دهد که اعتراضات کاملا صلح آمیز برگزار می گردد.

دارشان پال، رهبر اتحادیه کشاورزی گفت: جنبش کشاورزان صلح آمیز بوده و صلح آمیز هم ادامه می دهد.

کشاورزی، شغل حدودی نیمی از جمعیت 1.3 میلیارد نفری هند است و ناآرامی ها در میان کشاورزان زمین دار در این کشور یکی از عظیمترین چالش ها برای دولت نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور است که در 2014 به قدرت رسید.

حتی با وجود چندین دور مذاکرات بین اتحادیه های کشاورزی و دولت، توافقی بین آنها حاصل نشده است. دولت پیشنهاد داده که برای 18 ماه قوانین مناقشه برانگیز را مسکوت کند اما کشاورزان می گویند، آنها تا زمان لغو کامل این قوانین دست از اعتراضات بر نمی دارند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1461

به "کشاورزان معترض هندی به اعتصاب غذا دست زدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشاورزان معترض هندی به اعتصاب غذا دست زدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید