کشف بقایای قدیمی ترین دایناسور موجود در کره زمین

به گزارش مجله سامی، دانشمندان در کشفیات جدید خود، بقایای قدیمی ترین ساکنان کره زمین را در آرژانتین پیدا کردند.

کشف بقایای قدیمی ترین دایناسور موجود در کره زمین

تسنیم: دانشمندان فسیل هایی را کشف کردند که ممکن است قدیمی ترین عضو شناخته شده گروه دایناسورها باشد که به عنوان تیتانوسورها شناخته می گردد؛ این موجودات شامل بزرگترین حیوانات خشکی در تاریخ زمین بوده اند.

پایگاه خبری CNN در این باره نوشت محققان روز دوشنبه شرح دادند که این فسیل ها گونه ای دایناسور به نام Ninjatitan zapatai هستند که 140 میلیون سال پیش در دوره کرتاسه زندگی می کردند؛ آنها Ninjatitan را به عنوان گروهی از دایناسورهای گیاهخوار گردن دراز که روی چهار پایه ستون مانند راه می فرایند ، شناسایی کردند.

بقایای اسکلتی ناقص این دایناسور در بیابان پاتاگونیان آرژانتین، در جنوب شهر نوکن کشف شد؛ محققان گفتند که نینجیتیتان ها نشان دادند که تیتانوسورها نخستین گروه شناخته شده در زمین هستند.

پابلو گالینا محقق ارشد این مطالعه و محقق شورای ملی تحقیقات علمی و فنی آرژانتین (CONICET) در این رابطه گفت: این قدیمی ترین کشف شناخته شده است؛ نه تنها در آرژانتین بلکه در سراسر دنیا.

محققان همچنین گفتند که وجود چنین تیتانوسوری در پاتاگونیا این ایده را تایید می نماید که تیتانوسورها از نیمکره جنوبی منشأ گرفته اند؛ این یافته ها در مجله علمی Ameghiniana منتشر شد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1558

به "کشف بقایای قدیمی ترین دایناسور موجود در کره زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف بقایای قدیمی ترین دایناسور موجود در کره زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید