کودکستان Frederiksvej پس از چهار سال در کپنهاگ بازگشایی شد

به گزارش مجله سامی، پس از چهار سال برنامه ریزی و ساخت و ساز، کودکستان Frederiksvej در شهر کپنهاگ دانمارک به طور رسمی بازگشایی شد.

این پروژه که توسط گروه معماران دانمارکی COBE طراحی شده است مانند روستایی کوچک برای بچه ها بوده که شامل چندین حجم به شکل کلبه است. این کلبه ها که به عنوان زمین های بازی مورد استفاده قرار می گیرند در اطراف دو باغ زمستانی قرار گرفته و محیطی ایمن و مهیج برای بیش از 180 کودک به وجود آورده اند.

کودکستان Frederiksvej پس از چهار سال در کپنهاگ بازگشایی شد

برخلاف دیگر مهدکودک های سنتی و در مقیاس بزرگ، این طرح شامل 11 حجم جدا از هم است که در عین حال با هم در ارتباط هستند و تمامی نیازهای ساکنین این ساختمان ها را رفع می سازند.

در این مهدکودک، واضح و منسجم بودن بخش ها نیز از اولویت های طراحی بود. دو آتریوم در دو انتهای ساختمان ها، طبقات و اتاق های گروهی را به هم متصل نموده است.

مؤسس و مدیر هنری گروه COBE درباره این کار گفته است:

ما می خواستیم کودکستانی در کلاس خودش خاص بسازیم.

بچه ها با ارزش ترین دارایی ما هستند و این بسیار مهم است که آن ها کودکی خوب و سالمی داشته باشند. امروزه گرایشی در جهت ساختن کودکستان هایی بزرگ تر وجود دارد اما مهم است که ما فضاهایی صمیمانه و مناسب با دنیای متفاوت بچه ها برای آن ها خلق کنیم؛ چون زمان زیادی از روز خود را در این مکان خواهند بود.

منبع: دیزاین مترز
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 809

به "کودکستان Frederiksvej پس از چهار سال در کپنهاگ بازگشایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کودکستان Frederiksvej پس از چهار سال در کپنهاگ بازگشایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید