گوگل برای فرار از تعرفه های ترامپ از کارخانه قدیمی نوکیا در ویتنام یاری می گیرد

به گزارش مجله سامی، پس از جنگ تعرفه ای آمریکا و چین، گوگل میخواهد بخش بزرگی از تولیدات خود در چین را به ویتنام منتقل کند. این بخش شامل گوشی های پیکسل این شرکت نیز خواهد بود.

گوگل برای فرار از تعرفه های ترامپ از کارخانه قدیمی نوکیا در ویتنام یاری می گیرد

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

دو منبع اطلاعاتی به Nikkei Asian Review اعلام نموده اند که گوگل به تازگی یکی از کارخانه های قدیمی نوکیا در شمال ویتنام را به مکانی جدید برای فراوری گوشی های پیکسل تبدیل نموده است. البته این رسانه خبری اعلام نموده است که گوگل به طور کامل چین را ترک نخواهد کرد:

این جابجایی در بحبوحه جنگ تجاری آمریکا با چین اتفاق می افتد؛ جنگی که دوتالد ترامپ با اعمال تعرفه بر کالاهای وارداتی از چین، آتش آن را شعله ور کرد. بخشی از این تعرفه ها مربوط به کالاهای الکترونیکی شرکت های بزرگی مانند گوگل و سایر شرکت هایی است که اصالتا آمریکایی هستند، اما محصولات خود را در چین فراوری می نمایند.

Nikkei پیش از این نیز درباره تمایل شرکت های گوگل، آمازون، مایکروسافت، دل و اچ پی برای انتقال بخش بزرگی از خط فراوریشان به خارج از چین گزارش داده بود. همچنین گفته می گردد که اپل نیز به دنبال راهی برای خارج کردن خط فراوری خود از چین است. در ماه ژوئیه نیز سه فراوری نماینده اصلی کنسول های بازی، یعنی مایکروسافت، سونی و نینتندو در نامه ای هشدار دادند که این تعرفه ها باعث زیان مشتریان و کسب و کارهای آمریکایی شده اند.

اما تعرفه ها و جنگ تجاری تنها دلیل مهاجرت شرکت های آمریکایی به خارج از چین نیست. افزایش دستمزد نیروی کار دلیل دیگری است که آمریکایی ها را به فعالیت در خارج از مرزهای چین ترغیب نموده است.

منبع: Business Insider

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 302

به "گوگل برای فرار از تعرفه های ترامپ از کارخانه قدیمی نوکیا در ویتنام یاری می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل برای فرار از تعرفه های ترامپ از کارخانه قدیمی نوکیا در ویتنام یاری می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید