گوگل درباره تکنولوژی سیستم راداری پیکسل 4 توضیح داد

به گزارش مجله سامی، پیکسل 4 که ماه ها قبل معرفی گشت، به دلیل داشتن سیستم رادار موسوم به Soli توانست توجهات زیادی را جلب کند که این سیستم نوآورانه امکانات متعددی را به ارمغان آورده است. ساعاتی قبل، یکی از وبلاگ های گوگل در زمینه هوش مصنوعی، مطلب مفصلی را در مورد جزییات کارکرد سیستم راداری پیکسل 4 را منتشر کرد.

گوگل درباره تکنولوژی سیستم راداری پیکسل 4 توضیح داد

تراشه Soli با تکنولوژی رادار کار می کند که قدمت این تکنولوژی به دهه ها قبل برمی شود و بعد از مدت ها تلاش، یک قطعه بسیار کوچک پیروز شده تکنولوژی مذکور را برای یک گوشی هوشمند به ارمغان بیاورد. به جای اسکن فضا و تشخیص تغییرات در فضا، این سیستم تغییرات مربوط به انعکاس سیگنال را زیر نظر قرار می دهد.

سیستم راداری Soli سیگنال های 60 گیگاهرتزی ارسال می کند و از طریق سه گیرنده جداگانه آن ها را دریافت می کند. تفاوت بین این سیگنال ها به سیستم اجازه می دهد موقعیت نسبی اشیاء در مجاورت خود (حدود 20 سانتی متر از گجت) را اسکن کند و جهت، سرعت و فاصله اشیا در حال حرکت را در یک فضای سه بعدی تشخیص دهد.

با کاهش نیاز به آنتن های اضافی موردنیاز برای سیستم های سنتی رادار، توسعه دهندگان گوگل پیروز شدند ماژول Soli را در ابعاد 5 در 6.5 در 0.873 میلی متری توسعه دهند. این تراشه بخش کوچکی از حاشیه فوقانی ضخیم پیکسل 4 را تشکیل می دهد و در این حاشیه شاهد سیستم تشخیص چهره سه بعدی و دوربین سلفی هستیم.

گوگل همچنین از الگوریتم های یادگیری ماشینی برای تشخیص حرکات دست استفاده کرده و هزاران داوطلب برای آموزش این سیستم به مهندسان گوگل کمک کرده اند. این الگوریتم ها به سیستم Soli اجازه می دهند داده های دریافتی را به دقت تفسیر و فیلتر کند.

از جمله قابلیت های این سیستم می توانیم به شناسایی حضور کاربر اشاره کنیم که باعث می شود به سرعت سیستم تشخیص چهره را فعال کند و همین موضوع سرعت عملکرد سیستم مذکور را بهبود می بخشد. همچنین سیستم راداری پیکسل 4 به کاربران اجازه می دهد با حرکات دست کارهایی مانند قبول تماس تلفنی، رد کردن آلارم و آهنگ و دیگر کارهای این چنینی را انجام دهند.

فارغ از بحث مفید بودن یا نبودن این سیستم، نمی توان تلاش گسترده گوگل برای عملی کردن آن را نادیده گرفت. در رابطه با مفید بودن این سیستم بحث های زیادی شکل گرفته و ظاهرا پیکسل 4a بدون این تکنولوژی عرضه می شود و شاید حتی پیکسل 5 هم فاقد این سیستم باشد. اما در هر صورت با توجه به بودجه هنگفتی که گوگل برای این پروژه صرف کرده، مطمئنا این شرکت تلاش های خود را در زمینه تکنولوژی رادار ادامه خواهد داد.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 873

به "گوگل درباره تکنولوژی سیستم راداری پیکسل 4 توضیح داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل درباره تکنولوژی سیستم راداری پیکسل 4 توضیح داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید