گوگل سومین نسخه بتای اندروید 13 را منتشر کرد

به گزارش مجله سامی، به نظر می رسد که ما به انتشار نسخه نهایی سیستم عامل تازه گوگل یعنی اندروید 13 نزدیک تر شده ایم، زیرا امروز گوگل از انتشار سومین نسخه بتای اندروید 13 برای گوشی های پیکسل پشتیبانی شده خبر داده است. باید خاطر نشان کنیم که سومین نسخه بتای اندروید 13 توسعه دهندگان را به نقطه عطف مهمی در راستای بهینه سازی سیستم عامل که پایداری پلتفرم اندروید است، می رساند.

گوگل سومین نسخه بتای اندروید 13 را منتشر کرد

با احتساب سومین نسخه بتای اندروید 13، گوگل تا به امروز 4 نسخه ی بتا از این سیستم عامل را منتشر کرده است (بتای 1، بتای 2 و بتای 2.1). برخلاف نسخه های بتای قبلی، این نسخه ویژگی های نو زیادی را معرفی نمی کند، اما در عوض سیستم عامل اندروید 13 را به پایداری پلتفرم می رساند. ماه قبل بود که گوگل دومین نسخه بتای اندروید 13 را ارائه کرد تا یک قدمی دیگر در راستای بهینه سازی و رسیدن به عملکرد پایدار این سیستم عامل مورد انتظار که قرار است پاییز امسال رسما عرضه شود بردارد.

نسخه های بتای آینده این سیستم عامل تنها اصلاحات و تغییرات جزیی نسبت به این نسخه خواهند داشت. اکنون توسعه دهندگان می توانند کار روی سازگاری اندروید 13 را برای اپلیکیشن های خود آغاز کنند، زیرا با رسیدن به پایداری پلتفرم می دانند که این سیستم عامل از هم اکنون تا زمان انتشار نهاییش تغییر چندانی نخواهد کرد. اگر به دلیل ناپایداری نسخه های قبلی بتای اندروید 13 از نصب آن خودداری کرده اید، با خیالی راحت تر می توانید این نسخه بتا را نصب کنید. اگرچه نسخه های بتا دچار باگ و ضعف هایی هستند، اما در نسخه سوم بتا این مسائل بسیار کمتر از قبل خواهد بود. بنابراین اگر از کاربران گوشی های پیکسل 4 یا بالاتر هستید، می توانید نوترین نسخه بتای اندروید 13 را روی پیکسل خود نصب کنید.

اصطلاح پایداری پلتفرم گوگل برای زمانی است که یک نسخه سیستم عامل اندروید به نسخه نهایی خود نزدیک شده باشد. به بیان دیگر، پایداری پلتفرم به این معنی است که سیستم عامل اندروید 13 به APIهای داخلی و خارجی و همچنین رفتارهای نهایی اپلیکیشن ها رسیده است. در واقع از این نسخه به بعد، توسعه دهندگان انتظار تغییرات بیشتری که می توانند روی اپ هایشان تأثیر بگذارند را نخواهند داشت.

همانطور که در ابتدای خبر به آن اشاره شد، این نسخه قابلیت های نو چندانی ندارد و بیشتر قابلیت های آن را در بتای دوم اندروید 13 دید ه ایم. به طور کلی می توان گفت که کاربران در اندروید 13 برای شخصی سازی بخش های مختلف سیستم عامل به رنگ های بیشتری دسترسی دارند. این سیستم عامل همچنین تمرکز نوی بر حفظ حریم خصوصی و امنیت، بهره وری و پشتیبانی بهتر از تبلت ها و صفحه نمایش های بزرگ بر اساس شیوه ای که با اندروید 12L آغاز شده را به همراه دارد.

در حال حاضر یکی از نقاط ضعف بزرگی که در اندروید شاهد هستیم این است که وقتی اپلیکیشن نوی را نصب می کنید، نمی توانید از آیکون های سفارشی خود برای آن استفاده کنید و این موضوع یکپارچگی منوی برنامه های شما را بهم می زند. برخی از اپلیکیشن ها هم به گونه ای طراحی می شوند که پک آیکون ندارند. اما اندروید 13 به شما این امکان را می دهد تا تمام آیکون ها را با تمی که درون گوشی شماست هماهنگ کنید. بدون اینکه نیازی باشد لزوماً کاربران از اپلیکیشن های ثالث برای تغییر آیکون اپلیکیشن ها استفاده کنند و در هم رنگ کردن آن با آیکون های دیگر با مشکل روبرو شوند.

همچنین باید اشاره کرد کاربرانی که علاقه زیادی به استفاده از هدست ها یا اسپیکرهای بلوتوثی دارند، با اندروید 13 به ویژگی بسیار کاربردی دست پیدا می کنند. ظاهراً این سیستم عامل به طور کامل از LE Audio بلوتوث پشتیبانی می کند. این قابلیت اهمیت بسیار زیادی دارد. به این دلیل که می تواند بدون افت کیفیت صدا، عمر باتری و قدرت ارتباط را افزایش دهد. یکی دیگر از قابلیت های مهم و کاربردی اندروید 13 این است که دیگر نیازی نیست زبان هر اپلیکیشن را هر بار تغییر دهید. به لطف قابلیت نوی که در اندروید مورد انتظار وجود دارد، کاربران دوزبانه می توانند هر اپلیکیشن را با زبانی که می خواهند داشته باشند. باید دید در روزهای آینده چه خبرها و شایعات دیگری در مورد نسل بعدی سیستم عامل اندروید در رسانه های خبری منتشر می شود.

منبع: AndroidAuthority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 تیر 1401 بروزرسانی: 24 تیر 1401 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2127

به "گوگل سومین نسخه بتای اندروید 13 را منتشر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل سومین نسخه بتای اندروید 13 را منتشر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید