10 خودرو با کمترین مقدار رضایت مشتریان در سال 2022؛ از کیا سراتو تا جیپ کامپس

به گزارش مجله سامی، رضایت مشتریان عامل کلیدی در یک بازار آزاد است. موسسه کانسومر ریپورتس هرساله مقدار رضایت مشتریان از خودروهای مختلف را اعلام می نماید.

10 خودرو با کمترین مقدار رضایت مشتریان در سال 2022؛ از کیا سراتو تا جیپ کامپس

مالکیت خودرو یک تعهد طولانی مدت با سال ها پرداخت هزینه های مختلف است. به همین علت بهتر است بدانید که آیا پس از چند سال هنوز هم از آن خودرو راضی خواهید بود یا خیر. شما نمی توانید از خودتان در آینده این سوال را بپرسید، اما می توانید با یاری نظرات دیگران برترین انتخاب را داشته باشید. اینجا است که باید به نظرسنجی های خودرویی کانسیومر ریپورتس و مقدار گیری مقدار رضایت مشتریان رجوع کنید. جالب آنکه در فهرست خودروهای نه چندان مورد رضایت سال جاری، نام مدل های مشهوری نظیر جیپ کامپس و کیا سراتو نیز دیده می گردد.

کانسیومر ریپورتس از اعضای خود در خصوص خودروهایشان نظرسنجی می نماید و به طور خاص از آن ها می پرسد که آیا دوباره همان خودرو را خریداری خواهند کرد یا خیر. این اطلاعات مقدار رضایت مالک را نشان می دهد و برای گردآوری یک فهرست سالانه از 10 خودرو با کمترین مقدار رضایت مشتریان استفاده می گردد. فهرست سال جاری شامل بعضی از خودروهایی بود که در تست های جاده ای و از نظر قابلیت اطمینان امتیاز خوبی کسب کردند. نکته قابل توجه دیگر حضور چندین خودرو از بعضی برندهای معروف بود.

نیسان سه خودرو در این فهرست داشت. تنها 40 درصد از مالکان اینفینیتی QX50 به همراه 49 درصد از مالکان نیسان کیکس و 51 درصد از مالکان نیسان آلتیما از این خودروها رضایت داشته اند. کانسیومر ریپورتس هر سه مدل را به مشتریان توصیه نموده بود. اما به این نکته اشاره نموده بود که از نظر رضایت مشتریان پایین تر از حد میانه قرار دارند.

آنالیز مقدار رضایت مشتریان خودروهای کیا

مشتریان کیا علاقه چندانی به فورته یا سلتوس نداشتند. فورته یا همان کیا سراتو با کسب 51 درصد رضایت، رتبه بالاتری را کسب کرد. کیا سلتوس نیز تنها پیروز شد رضایت 48 درصد از مشتریان را به دست آورد. کیا سلتوس امتیاز موردنیاز برای توصیه شدن به مشتریان را دریافت کرد، اما فورته در دیگر دسته بندی ها امتیاز بسیار پایینی کسب کرد و در فهرست سیاه نهاده شد. هر دو خودرو کیا سراتو و کیا سلتوس در فهرست اتومبیل های وارداتی بازار ایران قرار دارند.

مرسدس بنز و فولکس واگن هر دو در فهرست رضایت مشتریان دو خودرو داشتند. 45 درصد از مالکان مرسدس بنز GLA و 39 درصد از مالکان مرسدس بنز GLB از این محصولات راضی بودند. بعلاوه 48 درصد از مالکان فولکس واگن تائوس و 38 درصد از مشتریان فولکس واگن اطلس کراس اسپرت گفتند که دوباره این شاسی بلندها را خواهند خرید.

خودروی دیگر این فهرست جیپ کامپس بود. تنها 46 درصد از مالکان آن احساس کردند که این کراس اوور کوچک مطابق انتظارات آن ها عمل نموده است. کانسیومر ریپورتس نتایج تست فعلی کامپس را در اختیار ندارد، اما به این نکته اشاره نمود که این خودرو از نظر قابلیت اطمینان و رضایت مشتریان امتیاز پایین تر از میانه کسب نموده است.

منبع: فرادید
انتشار: 22 بهمن 1401 بروزرسانی: 22 بهمن 1401 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2243

به "10 خودرو با کمترین مقدار رضایت مشتریان در سال 2022؛ از کیا سراتو تا جیپ کامپس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 خودرو با کمترین مقدار رضایت مشتریان در سال 2022؛ از کیا سراتو تا جیپ کامپس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید