10 مورد ابتلا به ویروس شبیه به سارس در ایتالیا گزارش شد

به گزارش مجله سامی، خبرنگاران: یک متخصص بیماری های عفونی در ایتالیا خاطرنشان کرد که حدود 10 مورد از ابتلا به ویروسی شبیه به ویروس سارس در این کشور مشاهده شده است.

10 مورد ابتلا به ویروس شبیه به سارس در ایتالیا گزارش شد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک متخصص بیماری های عفونی در ایتالیا اعلام نمود که حدود 10 مورد از ابتلا به ویروسی شبیه به ویروس سارس در این کشور مشاهده شده است.

وی گفت: مبتلایان به این بیماری قرنطینه نشده اند چراکه هیچگونه علائمی هنوز از خود نشان نداده اند و فقط آزمایش ابتلای آنها به این ویروس مثبت اعلام شده است.

این متخصص در ادامه اضافه کرد: بر اساس گفته های مقامات سازمان بهداشت جهانی، این گونه تصور می شد که این ویروس به راحتی از شخصی به شخص دیگری سرایت نمی کند ولی در کسانی که مبتلا هستند فورا منتشر می گردد. اما اکنون ما می بینیم که کاملا عکس ای قضیه صادق است.

بنا براین گزارش، این ویروس جدید موسوم به کوروناویروس برای اولین بار در خاورمیانه دیده شد و حدود 800 نفر را در یک اپیدمی جهانی سال 2003 به کام مرگ کشید.

مقامات عربستان سعودی نیز اخیرا از شیوع کوروناویروس در این کشور خبر داده اند به طوری که آمار مرگ ومیر ناشی از ابتلا به این ویروس به 24 تن افزایش یافته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 296

به "10 مورد ابتلا به ویروس شبیه به سارس در ایتالیا گزارش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مورد ابتلا به ویروس شبیه به سارس در ایتالیا گزارش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید