10 پیشنهاد ساده و کاربردی برای دکوراسیون پاسیو

به گزارش مجله سامی، چه کسی دوست ندارد عصرهای تابستانی که هوا خوب است را با عزیزانش در پاسیو بگذراند؟ اما پاسیو چیست که وقتی شیک تزیین شود همه را شگفت زده می کند ؟ چگونه پاسیو را تزئین کنیم؟ اگر پاسیو دارید و در پی ایده های الهام بخش در دکوراسیون پاسیو هستید ، خواندن این مقاله را به شما توصیه می کنیم.

10 پیشنهاد ساده و کاربردی برای دکوراسیون پاسیو

پاسیو چیست؟

در سال های اخیر ، می توان مشاهده کرد که مفاهیم دکوراسیون نیز تغییر کرده است، پاسیوها که یک عنصر معماری هستند معمولاً به نمای جانبی و جلوی ساختمان ها اضافه می شوند، کاربردهای بسیار متفاوتی دارند.

با نگاهی به پیشینه تاریخی آن ، پاسیو یا ایوان برای اولین بار در معماری هند مورد استفاده قرار گرفت. پرتغالی ها و اعراب که در گذشته برای مقاصد تجاری به هند سفر می کردند پس از تماشا دکوراسیون پاسیو آن را در کشورهای خودشان به کار بردند.

در کنار این تعامل سیاسی و فرهنگی ، استفاده از پاسیو به عنوان یک عنصر معماری مورد علاقه در کشورهای مختلف جهان رواج یافته است.

پاسیو برای چه مواردی استفاده می شود؟

اشتباه نیست اگر بگوییم پاسیوها که ظرافت و کارایی را به فضاهای نشیمن ارائه می دهند ، از بسکمک جهات راحتی را برای همه اعضای خانواده فراهم می نماید. اما پاسیو برای چه اهدافی استفاده می شود؟

پاسیوها را می توان به عنوان بخشی از خانه که هم در تابستان و هم در زمستان در خانه های مستقل به باغ متصل می شود استفاده کرد.

به خصوص در مناطقی که باد و بارش شدید است، پاسیوها از ورودی ساختمان ها در برابر مخالفت های جوی محافظت می نمایند.

پاسیوها را می توان با ایده های مختلف دکوراسیون رنگ آمیزی کرد و به عنوان یک فضای نشیمن هم در داخل و هم در خارج از خانه در ورودی خانه در نظر گرفت. دکوراسیون پاسیو نقش بسزایی در روحیه افراد دارد.

سقف پاسیوها در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت بالایی دارد. با این جنبه ، می توان آن را به عنوان یک راه حل جایگزین برای کسانی که در پی محیطی جادارتر به خصوص در تابستان هستند حساب کرد.

چگونه پاسیو را تزئین کنیم؟

پاسیو که به دلیل قرار گرفتن در ورودی خانه اولین قسمتی است که بازدیدنمایندگان از آن تماشا می نمایند ، محوطه ای است که باید به دقت تزئین شود.

اگر در خانه ای با پاسیو زندگی می کنید ، از این منطقه می توانید به عنوان مکانی برای میزبانی از مهمانان خود استفاده کنید و در ماه های تابستان گفت و گوهای خوبی داشته باشید.

از طرفی در ماه های زمستان می توانید استفاده از پاسیو را به عنوان قسمتی در نظر بگیرید که می توانید از خود ، سایر اعضای خانواده و مهمانان تان در برابر سرما محافظت کنید و اوقات خوشی را سپری نمایید.

مبلمان پاسیو با کیفیت و شیک

شایان ذکر است مبلمان یکی از مواردی است که در دکوراسیون پاسیو این قسمت باید دقت کرد.

به خصوص اگر خانه شما در منطقه آب و هوایی بارانی است ، باید مطمئن شوید که محصولات با کیفیت و مقاوم در برابر آب را انتخاب کرده تا از آسیب به مبلمان جلوگیری کنید.

اگر پاسیو سرپوشیده ندارید ، توصیه می کنیم هنگام دکوراسیون پاسیو به مبلمان بالکن و تراس اهمیت دهید. از آنجایی که این نوع مبلمان در برابر آب و رطوبت مقاوم است ، می توان از آن برای سالیان متمادی استفاده کرد.

با توجه به اینکه پاسیوها محل استراحت هستند ، بسیار مهم است که مبلمان راحتی را برای آن در نظر بگیرید.

نقش سایبان در دکوراسیون پاسیو

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، سقف برخی از پاسیوها با کاشی یا مواد دیگری پوشیده شده است ، در حالی که برخی از مدل های پاسیو روباز ساخته می شوند.

اگر چه ایوان هایی که معماری آنها به این شکل طراحی شده ، ظاهری کاملا شیک دارند ، اما ممکن است به خصوص در ماه های تابستان چندان کاربردی نباشند.

اگر پاسیوی شما سقف ندارد سایبان مناسب دکوراسیون پاسیو شما خواهد بود. شما می توانید با یک سایبان یا چتر شیک این قسمت را به مکان مفیدتری تبدیل کنید.

مهم ترین جزئیاتی که باید در نظر بگیرید این است که ویژگی های طراحی چتر فضای باز که انتخاب می کنید با فضای عمومی که سعی دارید هنگام تزئین پاسیو ایجاد کنید، سازگار باشد.

انواع سایبان را می توانید مطابق با سلیقه شخصی و رویایی که آن را در سر می پرورانید بسازید و دکوراسیون پاسیو را با ظرافت انجام کنید. در روزهای گرم تابستان می توانید با لذت زیر چتر استراحت کنید و خاطرات خوبی را در کنار عزیزان تان تجربه نمایید.

نقش تاب در دکوراسیون پاسیو

تاب هایی که می توان از سقف آویزان کرد از جمله وسایل تزئینی دکوراسیون پاسیو هستند.

با توجه به اینکه در روزهای بهار و تابستان که آفتاب گرم است استفاده از تاب از مبلمان ضروری این بخش ها هستند.

در این راستا ، برای دکوراسیون پاسیو ، از خرید تاب غافل نشوید که بتوانید روی آن کتاب بخوانید ، سریال های مورد علاقه خود را تماشا کنید یا فقط چشمان خود را ببندید و از سکوت لذت ببرید.

کف بادوام برای پاسیو

هنگام دکوراسیون پاسیو انتخاب کفپوش مفید است و به این ناحیه ظرافت می بخشد و با فضای عمومی هماهنگی ایجاد می نماید.

سنگ ، بتن و چوب از جمله مصالح پرکاربرد در کفپوش پاسیو است. اگر می خواهید هنگام تزئین پاسیو ظاهری گرم داشته باشید ، می توانید کفپوش های چوبی را انتخاب کنید.

نقش گیاهان برای روح بخشیدن به دکوراسیون پاسیو

همانطور که می دانید گیاهان از جمله عناصر تزئینی فوق العاده ای هستند که به فضاهای زندگی رنگ می بخشند.

در صورت تمایل می توانید در دکوراسیون پاسیو از انرژی گیاهان نیز بهره مند شوید. اگر فضای شما برای این کار مناسب است ، می توانید گل های آویزان مانند پیچک را در گلدان آویزانی که از سقف آویزان می کنید قرار دهید.

از طرف دیگر ، اگر ایوان بزرگ و وسیعی دارید ، گیاهان برگ درشت نیز می توانند ظرافت تزئینی را که می خواهید در ایوان ایجاد کنید، تکمیل نمایند.

اگر فکر می کنید که پاسیوی شما نور خوبی دریافت نمی نماید یا در مراقبت از گیاهان با مشکل روبرو خواهید شد ، می توانید گیاهان مصنوعی را نیز انتخاب کنید که با ظاهر واقعی خود جلب توجه نمایند.

استفاده از میز برای جمع کردن عزیزان تان در اطراف

اگر پاسیو شما خیلی عریض نیست ، یک میز کوچک شیک هم برای چیدن چیزهایی که می خورید و می نوشید روی آن و هم برای به نمایش گذاشتن لوازم تزیینی تان از ضروریات دکوراسیون پاسیو است.

قبل از اینکه تصمیم بگیرید کدام میز را انتخاب کنید ، توصیه می کنیم از بررسی سبک مبلمانی که برای پاسیو انتخاب کرده اید غافل نشوید.

از طرف دیگر ، اگر فکر می کنید پاسیو شما به اندازه کافی عریض است که می توانید از مبلمان های مختلف میزبانی نمایید ، می توانید یک میز ناهارخوری متناسب با ابعاد این قسمت را نیز انتخاب کنید.

تاثیر اکسسوری برای تکمیل دکوراسیون پاسیو

همانطور که می دانید اکسسوری ها از شیک ترین مکمل های دکوراسیون هستند. در این راستا می توانید در دکوراسیون پاسیو از قدرت اکسسوری بهره مند شوید. اینکه کدام لوازم را انتخاب می کنید کاملاً به سلیقه و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد.

با آویزان کردن نقاشی های شیک روی دیواری که ایوان با فضای داخلی خانه ارتباط دارد ، این قسمت را رنگارنگ تر کنید.

همچنین می توانید با آویزان کردن لوازم مورد علاقه خود به دیوارهای پاسیو ، ظرافت این قسمت را کامل نمایید.

در صورت تمایل می توانید با ایده های تزیینی روی میز که در پاسیو می گذارید جلوه ای تزیینی ایجاد کنید.

فرشی برای گرما بخشیدن به کف پاسیو

با یک فرش شیک می توانید در دکوراسیون پاسیو تفاوت ایجاد کنید. اگر کف پاسیو را دوست دارید و می خواهید نمایان باشد ، می توانید با گذاشتن یک فرش کوچک روی قسمتی که فقط به عنوان نشیمنگاه در نظر می گیرید ، جلوه زیبایی بدهید.

اگر مبلمانی که برای پاسیو انتخاب می کنید رنگ های پاستلی دارند ، فرشی با نقش های رنگارنگ فضایی اصیل در این قسمت ایجاد می کند.

علاوه بر این ، اگر جایگاه های راحتی رنگارنگ دارید ، برای دکوراسیون پاسیو می توانید یک فرش ساده با رنگ های روشن تر انتخاب کنید و ظرافت مورد نظر خود را آشکار کنید.

بهره گیری از محصولات روشنایی

از آنجایی که پاسیو فضایی است که نه تنها در طول روز بلکه در عصرها نیز می توان از آن استفاده کرد ، باید با در نظر گرفتن عملکرد و همچنین ظرافت آن تزئین شود.

به همین دلیل ، برای تکمیل تلاش خود برای حداکثر راحتی ، مفید است که محصولات نورپردازی را در دکوراسیون پاسیو از دست ندهید.

به عنوان مثال ، می توانید هنگام عصر با لامپ های دیوارکوب که به دیوارهای ایوان آویزان می کنید، یک نور کم نور بگیرید. از طرف دیگر ، اگر می خواهید با محصولات نورپردازی به دکوراسیون پاسیو کمک کنید ، مدل های چراغ های زمینی نیز ایده آل خواهند بود.

بالش های تزئینی

بالش های تزئینی از جمله اکسسوری های مکملی هستند که به تازگی به دکوراسیون داخلی رنگ داده اند. در این راستا می توانید با قرار دادن بالش های تزیینی در دکوراسیون پاسیو ، سبکی را که تصور می کنید ایجاد نمایید.

روی مبل ها یا جایگاه ها بالش های تزیینی قرار دهید یا اگر کف پاسیو بزرگ است ، با قرار دادن کوسن هایی در اندازه ها و سبک های مناسب در فضاهای خالی ، سبکی بوهمیایی ایجاد کنید.

منبع: اتاق
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2119

به "10 پیشنهاد ساده و کاربردی برای دکوراسیون پاسیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 پیشنهاد ساده و کاربردی برای دکوراسیون پاسیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید