15 پرنده با مدل مو هایی زیباتر از انسان

به گزارش مجله سامی، پرندگان به طور طبیعی همواره مجذوب کننده و مورد توجه هستند. پر های آن ها نقش بسته با رنگ ها، بافت ها و شکل های زیبایی است که هر بیننده ای را مجذوب می نماید. هرازگاهی همه این عناصر با هم ترکیب می شوند و یک چشم انداز بی نظیر را به وجود می آوردند.

15 پرنده با مدل مو هایی زیباتر از انسان

به گزارش فرادید، بعضی از گونه های پرندگان به علت این که در امر جفت گیری پیروز عمل نمایند، شکل و شمایل منحصر به فردی دارند خصوصا مو، کاکل یا تاج آن ها که با دیدنشان حتما شگفت زده خواهید شد.

در این مطلب 15 گونه از پرندگان را که مدل مویی آراسته و پیرایش شده دارند را معرفی نموده ایم. در انتها گزارش حتما وجود چنین موجوداتی در حیات وحش را تحسین می کنید:

پلیکان دالماسی (پلیکان مو فرفری)

به سر این پلیکان نگاه کنید! پر های تاب خورده روی سرش صورتی بامزه و دوست داشتنی به این پرنده داده است. بزرگترین گونه پلیکان، پلیکان دالماسی می تواند تا 30 پوند وزن داشته باشد و در تالاب های اروپا، مدیترانه و چین زندگی کند.

فهرست قرمز IUCN این پرندگان را به عنوان نزدیک به تهدید طبقه بندی می نماید، زیرا جمعیت آن ها به علت زهکشی تالاب ها، توسعه زمین و شکار غیرقانونی در حال کاهش است.

کبک کاکلی (کبک تاجدار)

این پرنده بومی منطقه ها گرمسیر است و در جنگل های بارانی مرطوب جنوب شرقی آسیا دیده می گردد، کبک کاکلی به عنوان گونه ای تقریبا در معرض خطر طبقه بندی می گردد که به علت تخریب جنگل ها و تجارت، جمعیت آن رو به کاهش است.

کبک کاکلی نر پر های سیاه و تاج قرمزرنگ کرکی دارد، در حالی که کبک ماده دارای پر های سبز و بدون کاکل است. هر دو یک حلقه قرمز روشن دور چشم خود دارند.

کوراسو (کاکل فرفری بزرگ)

پر های فر زیبا را روی سر کوراسو ببینید! اگر کسی با ظاهر این پرنده آشنا نباشد گمان می نماید به آرایشگاه پرندگان رفته است. کراسو های بزرگ از مکزیک تا سراسر آمریکای مرکزی پراکنده شده اند و عمدتاً در منطقه ها پست زندگی می نمایند.

یک کاکل فرفری بزرگ می تواند تا 10 پوند وزن داشته باشد، گونه آن ها بعلاوه در فهرست آسیب پذیر آورده شده است و جمعیت آن ها به علت شکار و از دست دادن زیستگاه در حال کاهش است.

خروس سنگی آند

این خروس (که نامش در زبان کچوا تونکی است) موجی از پر های پرتقالی رنگ را در فصل جفت گیری برای ماده ها به نمایش می گذارد. این نر های تاجدار به صورت گروهی دور هم جمع می شوند تا پرندگان ماده را با پریدن و رقصیدن خود تحت تأثیر قرار دهند. این گونه از خروس ها پرنده ملی پرو است.

کاکلپری هیمالیا

پرنده ملی نپال (جایی که به آن دانفه می گویند)، که نر های آن دم زیبایی از پر های رنگین کمانی دارند. ماده ها در این گونه با بدن قهوه ای، چشم های آبی و گلوی سفید زیبایی کمتری دارند. کاکلپری ها سر و صدای زیادی ایجاد مینمایند که البته باید بین اصوات آن ها هنگام پرخاشگری، زنگ خطر و جفت گیری تمایز قائل شویم.

کبوتر نیکوبار

نیکوبار با تاج بلندش که مانند یال شیر است، کبوتر معمولی شهر شما نیست. باور کنید یا نه، این گونه بومیِ آسیای جنوب شرقی، نزدیکترین گونه به پرنده منقرض شده دودو است. این کبوتر های خاص در تایلند، مالزی، ویتنام، اندونزی، فیلیپین، جزایر سلیمان و جمهوری پالائو دیده می شوند، جایی که تعداد آن ها رو به کاهش است و در فهرست نزدیک به تهدید فهرست شده اند. نیکوبار می تواند به خوبی و در مسافت های قابل توجهی پرواز کند، اما ترجیح می دهد در جنگل بماند و در پی غذا باشد.

هدهد اوراسیایی

این هدهد زیبا با بال های راه راه گورخری، زیباییش را در آفریقا، مدیترانه و در سراسر اروپا و آسیا به رخ می کشد. جمعیت زیاد هدهد ها از رسیدن این گونه به شرایط آسیب پذیر جلوگیری نموده است. آن ها عمدتاً در منطقه ها باز، از جمله مراتع، باغ ها، و ساوانا دیده می شوند - و ممکن است بتوانید لانه های آن ها را از بوی تعفنی که می دهند شناسایی کنید. این بوی بد به خاطر ترشحات ضد میکروبی است که مادر برای پوشاندن تخم هایش از آن استفاده می نماید.

عقاب قوشی آراسته

تاج این عقاب کاملاً از پر است و برای ایستایی احتیاجی به ژل ندارد. زمانی که این عقاب آمریکای جنوبی ترسیده و یا در حال حمله باشد، تاج برجسته می گردد. در حال پرواز، عقاب قوشی آراسته با صدای سوت بلند خود حضورش را اعلام می نماید. ویژگی شاخص این گونه عقاب این است که حیوانات دو برابر میزان خود را شکار می نماید. این گونه در فهرست تقریباً در معرض تهدید با کاهش جمعیت واقع شده است.

کاکادوی تاج سولفوری

تاج این طوطی بزرگ استرالیایی در نوع خود بی نظیر و منحصر به فرد است به گونه ای که می تواند بیش از پنج اینچ رشد کند. این کاکادو نه تنها به به خاطر تاج رنگارنگش مشهور است، بلکه به خاطر صدای ناهنجار و جیغ مانندی که دارد از سایر پرندگان با استعداد و خوش صدا جدا می گردد. کاکادو های کاکل سولفوری پرندگانی اجتماعی هستند که به صورت گروهی زندگی می نمایند و اغلب در جستجوی غذا و مراقبت از خود در برابر خطر هستند. این پرندگان تا هشتاد سال در اسارت عمر می نمایند.

قرقاول نقره ای

این پرنده ساکن جنگل های جنوب شرقی آسیاست و تعداد کمی از آن ها را می توان در سایر نقاط دنیا مشاهده کرد. مو های مشکی قرقاول نقره ای در میان رنگ قرمز صورتش برجسته شده است. هر دو قرقاول نقره ای نر و ماده دارای صورت و پا های قرمز هستند، اما قرقاول نر، دم سفید یا نقره ای بلند و ماده دم قهوه ای کوتاه تری دارد. قرقاول های بالغ در سال دوم زندگی خود به اوج باروری می رسند.

مرغ کاکل دار لهستانی

مرغ کاکل دار لهستانی با تاج و یال پف نموده بیشتر شبیه یک شخصیت کارتونی است تا یک مرغ واقعی. بعضی ازمرغ های کاکل دار لهستانی علاوه بر آرایش موی کرکی، ریش و پر های پرپشتی اطراف پا های خود نیز دارند. با وجود اینکه که مرغ لهستانی به طور میانه 150 تخم در سال می گذارد، بیشتر مرغداران آن ها را برای ظاهرشان بیشتر از بهره وریشان نگه می دارند.

عقاب فیلیپینی

عقاب فیلیپینی که در فهرست بسیار در معرض خطر انقراض واقع شده است به عنوان پرنده ملی فیلیپین از طرف دولت محافظت شدیدی می گردد. کمتر از 500 پرنده از این گونه به جای مانده است. تاج ایستا و زیبای آن به میزان کافی این عقاب را مشهور نموده است. عقاب فیلیپینی خفاش ها، پرندگان، مار ها و مارمولک ها را شکار می نماید و وزن آن به 18 پوندی می رسد که نسبت به سایر عقاب ها وزن زیادی دارد. زمانی که عقاب فیلیپینی به سن بلوغ می رسد، لانه اش را برای جفت گیری و انتخاب جفت ترک می نماید که تصور می گردد آن را تا آخر عمر نگه می دارد.

درنای تاجدار خاکستری

مدل تاج این پرنده، یاد آور تاج های سلطتنی است - پر های سفت و طلایی روی سر این درنای تاج دار خاکستری زیبایی خاص و چشمگیری به آن می دهد. این پرنده در معرض خطر انقراض در سراسر آفریقا از ساوانا تا تالاب ها دیده می گردد و برای بقا به گرما احتیاج دارد. قدمت گونه های اولیه این درنا های باشکوه به میلیون ها سال پیش می رسد. بعضی از گونه های درنای تاج دار ابتدایی در فسیل های دوران ائوسن (56 تا 33.9 میلیون سال پیش) ظاهر شده اند. این پرندگان تک همسری را ترجیح می دهند، در نزدیکی آب لانه و در علفزار های بازغذای خود را جستجو می نمایند.

کبوتر های کاکلی و اسپینیفیکس

کبوتر کاکل دار (سمت چپ) و کبوتر اسپینیفکس، با تاج های بلند و نوک تیز، شباهت زیادی به راسکال های کوچک دارند. در حالی که اسپینیفکس کوچکتر است، هر دوی این کبوتر ها دارای رنگ هایی هستند که به آن ها یاری می نماید تا به خوبی با محیط خود ترکیب شوند. کبوتر کاکلی که در سراسر استرالیا یافت می گردد، زیستگاه های باز را ترجیح می دهد، در حالی که اسپینیفکس منطقه ها خشک و صخره ای را دوست دارد. کبوتر کاکلی به خوبی با زندگی در یک محیط شهری سازگار شده است و در بسیاری از شهر های استرالیا دیده می گردد. زندگی کبوتر اسپینیفیکس نیز در گرمترین شهر کشور امکانپذیر است.

کبوتر تاجدار ویکتوریا

کبوتر تاجدار ویکتوریا که به نام ملکه ویکتوریا نامگذاری شده است، اصل و نسب خود را خیلی جدی گرفته است. پر های توری آبی رنگ مانند تاجی در بالای سر آن واقع شده است. کبوتر تاجدار ویکتوریا پرنده کوچکی نیست و بزرگ ترین آن ها چیزی در حدود 7.5 پوند وزن دارد و از نظر میزان به یک بوقلمون کوچک نزدیک تر است. این پرندگان زیبا که در اندونزی و پاپوآ گینه نو دیده می شوند، در فهرست تقریباً در معرض خطر طبقه بندی می شوند و جمعیت آن ها در حال کاهش است. آن ها دوست دارند در گروه های دو تا ده پرنده در جستجوی غذا باشند.

منبع: فرارو
انتشار: 31 فروردین 1402 بروزرسانی: 31 فروردین 1402 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2268

به "15 پرنده با مدل مو هایی زیباتر از انسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 پرنده با مدل مو هایی زیباتر از انسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید