17 جزیره دیدنی در اروپا که مخفی مانده اند (قسمت اول)

به گزارش مجله سامی، دنیای پیرامون ما پر از مکان ها و چیز های ناشناخته است. گاهی اوقات مکان هایی را می توانید پیدا کنید که فوق العاده عالی هستند. در ادامه لیستی از چند جزیره کمتر شناخته شده دیده می گردد که حتی عکس های آن دل ربا است.

17 جزیره دیدنی در اروپا که مخفی مانده اند (قسمت اول)

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

تابه حال نام جزایر زیادی را همچون جزایر کارائیب یا مجموعه جزایر قناری را شنیده اید. اما مکان هایی هم وجود دارد که به دلایل مختلف از دید عموم مخفی مانده و کمتر به آن مکان ها سفر می گردد. برای بنده که مکان های ساکت را ترجیح داده و به دنبال آرامش هستم، این جزایر اولین انتخاب هستند و می دانم که اکثرا همین نظر را دارند. در ادامه لیستی از 17 جزیره دیدنی و کمتر دیده شده آمده است.

جزیره ایزو لا مدالنا (Isola la Maddalena)؛ ایتالیا

یکی از چیزهای عجیبی که در خصوص این جزیره زیبا با صورت پر زرق و برق خود دیده می گردد، این است که این جزیره از خانواده جزایر ساردینیا (sardinia) است که در منطقه ایزو لا مدالنا در کشور ایتالیا قرار دارند و با اینکه یکی از 60 مکان هایی است که در این منطقه واقع شده است، اما باز هم به نسبت مسافران زیادی به این جزیره می فرایند. افرادی که از اینجا بازدید می نمایند، اکثرا جماعت سرمایه دار و ثروتمند هستند. بیشتر این افراد برای آرامش و استراحت کردن به این مکان سفر می نمایند. این منطقه به سواحل زیبا و آب های فیروزه ای، خرابه های به جامانده از رومی ها و شرایط ایده آل خود برای زندگی و حتی استراحت کردن مشهور است.

جزیره پانتلریا (Pantelleria)؛ ایتالیا

برای هواداران فیلم و سریال، جزیره پانتلریا یادآور فیلم ترکش بزرگتر (biger splash) با هنرنمایی تیلدا سئینتون (tilda swinton) و رالف فینس (ralph fiennes) خواهد بود و قطعا با شنیدن نام این جزیره به یاد این فیلم خواهند افتاد. جزیره پانتلریا از معدود مکان هایی است که در دریای مدیترانه خیلی کمتر شناخته شده و به نسبت باقی جزایر، بازدید نمایندگان کمتری نیز دارد و موضوع عجیب اینجا است که این جزیره با جزایر سیسیلی (Sicily) و تونیسیا (که به مروارید سیاه مدیترانه معروف است) فاصله زیادی هم ندارد!.

این مکان پر از پستی و بلندی و خالی از جمعیت زیاد است و بیشتر تبدیل شده به مکانی برای مسافرت بازیگرانی که به دلیل خجالتی بودن شان نمی خواهند در آخر هفته خود کسی آن ها را ببیند.

متاسفانه این جزیره هیچگاه نتوانسته است که بازار انبوه را به خودش جذب کند.

جزیره کاستلوریزو (kastellorizo)؛ یونان

جزیره کاستلوریزو یکی از کوچک ترین و زیباترین جزایری است که مردم در آن ساکن هستند. برای مسافرت به این جزیره واضح است که می توان با کشتی به آنجا رفت، اما از آنجایی که افرادی هستند که در آنجا زندگی می نمایند، می توان به صورت هوایی هم به آنجا سفر کرد.

قایق های کوچکی تعبیه شده اند که می گردد شما را در بین این جزایر کوچک این طرف و آن طرف ببرند یا از آن ساده تر به علت نزدیکی جزایر به هم می توانید به آنجا شنا کنید!

در ضمن فیلم mediterraneo هم در این مکان فیلم برداری شده است.

جزیره سالینا (salina)؛ ایتالیا

تا این قسمت اکثر جزایری که دیدیم مکانی برای فیلم برداری فیلم های معروف بوده است. جزیره سالینا هم جز همین جزیره ها است.

در بین جزایر خدای باد ها یا همان ائولوس (Aeolian)، جزیره سالینا هم مکانی است که فیلم postino که بعدها برنده جایزه اسکار هم شد، اینجا فیلم برداری شده بود.

راه های زیادی در بین جزایر آتشفشانی خدای بادها وجود دارد که به راحتی می توان از نپال (nepales) و مسینا (messina) به سیسیلی رفت.

یکی از هتل هایی که چندی پیش در این منطقه بازسازی شد، هتل سیگنوم (signum) است که بازسازی آن را به صورت کلاسیک و زیبا انجام داده اند، در این هتل می توان خانه های روستایی قدیمی و درخت های زیتون و لیموی بزرگ را دید.

اینجا مکانی است برای افرادی که به لوازم خانگی قدیمی علاقه دارند و می خواهند این سفری بدون استرس برایشان باشد و بتوانند در آبگرم های اینجا به آرامش برسند و به خوبی از آن استفاده نمایند.

جزیره بندور (de bendor)؛ فرانسه

جزیره بندور توسط پاول ریچارد (paul richard) میلیونر در دهه پنجاه خریداری شد. این جزیره ای بود که هیچ کسی در آن زندگی نمی کرد و در آن موقع این کج بینی پاول را می رساند. این کج بینی در آینده تبدیل به یکی از بروزترین و زیباترین مکان ها در جنوب فرانسه شد.

امروزه این جزیره تبدیل به یکی از مکان هایی شده است که در تعطیلات، همه به آنجا می فرایند.

استودیو های خوانندگان، بازی های تنیس و انواع ورزش های آبی کارهایی است که می توان انجام داد.

جزیره مگانیسی (meganisi)؛ یونان

جزیره مگانیسی یکی از آرام ترین و کوچک ترین جزایر وابسته به مستعمره یونان است .

برای رفتن به این جزیره کافی است که از سمت ساحل لفکاس (lefkas)، به پروسا (prevesa) پرواز کنید و سپس بعد از یک ساعت استفاده از جاده و مسیرهای آبی خود را به مگانیسی برسانید.

سواحل زیادی در این جزیره وجود دارد، اما این جزیره به پیاده روی های رویایی خود معروف است.

بعد از رفتن به این جزیره زیبا، بهتر است بدانید که بهترین مکان برای یافتن هتل، نزدیکی اسکله است.

مجموعه جزایر سیز (Cies)؛ اسپانیا

مردم ساکن در آنجا جزایر سیز را گالیک های کارائیبی (Galician Caribbean) نام گذاری کردند و یافتن چرایی این مسئله آنقدر هم مشکل نیست.

در سواحل این منطقه چیز خاصی نمی بینید و کاملا شبیه به بقیه سواحل هستند.

این منطقه از مونتیاگودو (Monteagudo) تا جزایر فارو (faro) به اندازه 1200 متر کشیده شده و ساحل روداز (Rodas) یزرگ ترین ساحل مجموعه جزایر سیز از نظر طول است.

قایق هایی که مراجعه نمایندگان را از بایاگزاس (Baixas) در تابستان به اینجا می آورند، در اسکله لنگر می اندازند و به راحتی افراد به کنار سواحل رفته و بر روی ماسه ها دراز کشیده و تمام روز کوچک ترین تکانی به خود نمی دهند.

جزیره ویز (vis)؛ کرواسی

جهانگردی در سفرنامه خود این منطقه را جزیره ویز بهترین مکان برای کارهای شرور جیمز باند خواند.

در ادامه نوشته است:

درست است که ترجیح می د هم موتور سیکلتی ساده به جای ماشین استون مارتین برانم، اما به محض اینکه به رانندگی در جاده اصلی این جزیره پرداختم، آرامش و هوایی که در آن منطقه احساس کردم، در ذهنم یکی از موسیقی های متن فیلم های جیمزباندی، نقش بست و دائما در سرم پخش می شد و احساس جیمزباند بودن را داشتم.

امکان نداشت که در آن جزیره زیبا به این فکر نباشم که هر لحظه ممکن است این صدا را بشنوم که منتظر شما بودیم، جناب باند (اشاره به یکی از گفت و گو های یکی از مجموعه فیلم های جیمز باند).

به خاتمه این قسمت از مقاله رسیدیم.

کدام جزیره مورد علاقه شما است؟

منبع: کجارو / The Daily Telegraph
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 656

به "17 جزیره دیدنی در اروپا که مخفی مانده اند (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "17 جزیره دیدنی در اروپا که مخفی مانده اند (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید