5 ویژگی آیفون 14 و 14 پلاس که احتمالا از وجود آن ها بی خبرید

به گزارش مجله سامی، آیفون 14 و 14 پلاس به ترتیب از نمایشگر 6.1 و 6.7 اینچی بهره می برند. اگرچه این دو گوشی نسبت به نسل قبلی با تغییرات چشمگیری روبرو نشده اند، اما در ادامه به 5 مورد از تغییرات این دو گوشی می پردازیم که چندان مورد توجه قرار نگرفته اند.

5 ویژگی آیفون 14 و 14 پلاس که احتمالا از وجود آن ها بی خبرید

بهبود مدیریت گرما

این دو گوشی از همان چیپست استفاده شده برای مدل های پرو آیفون 13 بهره می برند. برای یادآوری باید بگوییم که این چیپست نسبت به مدل عادی A15 به جای پردازنده گرافیکی 4 هسته ای، از گرافیک 5 هسته ای بهره می برد. بنابراین با افزایش قدرت، بعضی کاربران در خصوص احتمال داغ شدن بدنه ابزار نگرانی نموده اند.

اما اپل برای مقابله با این موضوع، طراحی بخش داخلی بدنه را تا حدی تغییر داده تا مدیریت گرما بهتر از گذشته انجام گردد. بنابراین در کنار افزایش عمر آیفون 14 و 14 پلاس، کاربران می توانند مدت زیادی را بدون نگرانی بابت داغ شدن بدنه، بازی های سنگین را اجرا نمایند.

افزایش روشنایی فلش

در کنار بهبود دوربین ها، باید به افزایش روشنایی فلش هم اشاره کنیم که در بعضی شرایط تا دو برابر روشنایی بیشتری ارائه می دهد. به لطف همین موضوع، در محیط های کم نور با استفاده از فلش می توانید عکس های مجذوب کننده تری ثبت کنید. ضمناً اپل مدعی شده که دوربین اصلی و اولترا واید در محیط های کم نور 2.5 برابر عملکرد بهتری ارائه می نمایند.

بالا بودن عمر باتری در آیفون 14 پلاس

طبق اعلام اپل، آیفون 14 پلاس از نظر عمر باتری برترین عملکرد را در بین تمام آیفون ها ارائه می دهد. باید خاطرنشان کنیم پیش از این فقط مدل های پرو دارای نمایشگر 6.7 اینچی بودند ولی حالا این نمایشگر راهی مدل های استاندارد هم شده است. ضمناً لازم به ذکر است آیفون 14 پلاس برخلاف مدل های پرو، از نمایشگر دارای رفرش ریت بالا بهره نمی برد و همین موضوع هم تاثیر زیادی بر افزایش عمر باتری داشته است.

اپل می گوید باتری این گوشی برای نمایش ویدیو تا 26 ساعت دوام می آورد و این در حالی است که عمر باتری آیفون 14 برای پخش ویدیو به 20 ساعت می رسد.

بهره گیری دوربین سلفی از فوکوس اتوماتیک

دوربین سلفی مدل های استاندارد آیفون 14 برای اولین بار قابلیت فوکوس اتوماتیک را دریافت نموده اند. به لطف همین تعیینه، می توانید سلفی های بسیار بهتری را ثبت کنید و دیگر نگران مات شدن سلفی های خود نباشید. در کنار این موضوع، باید به افزایش مقدار دیافراگم هم اشاره کنیم که منجر به دریافت نور بیشتر و در نتیجه بهبود کیفیت عکس ها می گردد.

تغییر جزئی رنگ ها

برای خرید آیفون 14 و 14 پلاس می توانید از بین 5 رنگ مشکی، بنفش، قرمز، سفید و آبی دست به انتخاب بزنید. اما به طور تعیین، روشنایی رنگ قرمز نسبت به نسل قبلی افزایش پیدا نموده و آبی هم حالا غلظت رنگ کمتری دارد. ضمناً به جای رنگ سبز، حالا کاربران می توانند بنفش کم رنگ را انتخاب نمایند.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 شهریور 1401 بروزرسانی: 20 شهریور 1401 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2170

به "5 ویژگی آیفون 14 و 14 پلاس که احتمالا از وجود آن ها بی خبرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 ویژگی آیفون 14 و 14 پلاس که احتمالا از وجود آن ها بی خبرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید