7 خودروی اشرافی، اما بینوا در ایران

به گزارش مجله سامی، خودروهای این گزارش از بهترین محصولات روز دنیا در دو دهه اخیر هستند اما مگر هرچه در کارخانه های ژاپنی و آلمانی فراوری گردد را باید مشتری بخرد؟ بسیاری از این خودروها از چنان کیفیت خوبی برخوردارند که در برخورد اول و تجربه رانندگی کوتاه خریدار را به اشتباه می اندازند. ظاهر اغلب شان جذاب و مهیج است و لیست امکانات شان بلند و مفصل ولی این موارد تنها در غیاب محصولات رقیب است که ارزش توجه دارد و وقتی پای رقابت و مدل های جایگزین به میان می آید همه این امکانات، ارزش برند و اعتبار سازنده زیر سوال می رود، چرا؟ چون رقبا با همین مبالغ محصولات بهتری را عاید شما نموده و ضمانت بهتر، طراحی جذاب تر و دوام مناسب تر به شما ارائه می نمایند. از این رو وقتی گزارش را می خوانید از دیدن نام های لکسوس، میتسوبیشی یا بنز در کنار واژه بی آبرو تعجب نکنید و حرص نخورید. کسی در ایران ون و مینی ون نمی خرد و طبیعتا بنز و ب.ام.و هرچقدر هم خوب باشند، ایرانی ها را برای پرداخت های چند صد میلیونی بابت یک استیشن مرتفع نمی توانند مجاب نمایند.

7 خودروی اشرافی، اما بینوا در ایران

اوپل آسترا هاچ بک / مدل 2014

قیمت : 325 میلیون تومان

عیب بزرگ این مدل اما در ایران خدمات پس از فروش نازلی است که شرکت واردکننده محصولات اوپل هیچ توجهی به آن ندارد و همین عامل هم به نزول شدید قیمت خودروهای این برند مشهور آلمانی در بازار منجر شده است. موضوعی که اگر حل گردد، می توان ادعا کرد اوپل با توجه به سابقه خوبی که در ایران دارد، قادر است دریچه جدیدی را به روی خریداران جوان تر بازار کشور بگشاید. یک نکته عجیب درباره این سری از آسترا هاچ بک، داشبورد پر از دکمه این خودرو است که در اولین برخورد راننده و سرنشینان را کاملا گیج می نماید.

میتسوبیشی لنسر اوولاشن / مدل 2003

قیمت : 275 میلیون تومان

واقعا خودرو خوبی است ولی بی نهایت پردردسر است. این خودرو که از نسل هفتم لنسر اوولاشن است، از معدود نسخه های استاندارد لنسر این خودرو در ایران است که توسط مالک خوش ذوقش با صرف هزینه بسیار به اوولاشن ارتقا پیدا نموده است. خودرویی که اگر همین حالا آن را به نمایشگاه خودرو ببرید، شاید به اندازه لوازم جانبی نصب شده روی خودرو به شما پرداخت نکنند. ولی خب این موضوع هیچ چیز از ارزش های اوولاشن دست ساز ایرانی کم نمی نماید. در واقع با توجه به ارتقای تمام عیاری که روی این خودرو اجرا شده، کمتر رقیبی در رده خود در ایران دارد.

سئات لئون FR / مدل 2010

قیمت : 225 میلیون تومان

با سبک و سیاق عجیبی که سئات یک دهه قبل در طراحی خود بروز داد، این خودروساز اسپانیایی خود عامل اصلی شکست در بازارهای خارجی بود. لئون که در دو نسل پیاپی ورودش به بازار ایران با مسائل بسیاری همراه شد و در نهایت هم به خاتمه نرسید، در نسل قبل بیش از آنکه جذاب و موقر باشد عبوث و زشت و عصبانی می نمود و همین عامل باعث بی توجهی بازار به اندک نمونه های این خودرو در بازار ایران شده است؛ به طوری که قیمت لئون بسیار پایین تر از عملکرد و سطح تجهیزاتی است که در کابین اسپورت این خودرو موجود است.

مرسدس بنز B200 / مدل 2014

قیمت : 675 میلیون تومان

یک MPV برجسته و پرفروش در اروپا که تقریبا در ایران هیچ کس سراغی از آن نمی گیرد. دلیل این موضوع هم جلوه خاصی است که مرسدس بنز داشته و اغلب با سدان های لوکس و مدل های کوپه بین خریداران شناخته می گردد. این مشکل البته دامن ب.ام.و در ایران را هم گرفته و سری 2 اکتیوتورر این شرکت به رغم همه ویژگی های خوبی که دارد، مورد بی مهری بازار قرار گرفته است. به همین دلیل است که وقتی کسی نامی از بنز B کلاس به عنوان انتخاب خود از بازار خودرو می آورد، اغلب با سرزنش اطرافیان روبه رو شده و از قید این کار می گذرد.

لکسوس SC430 / مدل 2011

قیمت : 600 میلیون تومان

یک رودستر مثلا نیمه لوکس و اسپورت که به شدت در ایران کمیاب است و گفته می گردد تنها به تعداد پنج دستگاه از آن وارد کشور شده . این خودرو که در یک دوره زمانی طولانی با چند فیس لیفت اغلب در بازار آمریکای شمالی حضور داشت، به عقیده جرمی کلارکسون بدترین خودرو تاریخ است. البته ایراد بزرگ SC430 ظاهر خودرو است که در اولین برخورد نه تنها لوکس نیست که واقعا سردرگم و عجیب نظر می رسد. از آن سو اما سواری خودرو و کارکرد موتور و گیربکس این کوپه ژاپنی مناسب و استاندارد است و ابدا خریدارانش را اذیت نمی نماید.

مینی کوپر S روباز JCW/ مدل 2013

قیمت : 600 میلیون تومان

قیمت مدل های فعلی مینی کوپر نزدیک به یک میلیارد تومان است و نسل قبلی این کوپه روباز انگلیسی هم احتمالا بهایی کمتر از 600 میلیون تومان نخواهد داشت. خودرو بسیار مهیج اما کمیابی که به واسطه نوع خاص طراحی، گنجایش اندک برای سرنشینان و البته هزینه نگهداری بالا، کمتر خریداری جز عاشقان سرعت دارد. این خودرو که در زمانی کمتر از یک فولکس واگن گلف می تواند به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست یابد، یکی از مهیج ترین خودروهایی است که می توان با پرداخت زیر یک میلیارد تومان آن را خریداری و لذت واقعی رانندگی را تجربه کرد.

ب.ام.و 328GT / مدل 2015

قیمت : 350 میلیون تومان

از جمله خودروهای شکست خورده ب.ام.و در یک دهه اخیر دو سری از محصولاتی است که با کد GT در اتاق های سری 3 و سری 5 وارد بازار شد و به دلیل عدم استقبال خریداران، نسل تازه آنها معرفی نشد. نکته جالب ورود هردو سری این خودرو به کشور است. خودروهایی که به تعداد بسیار انگشت شماری در بازار موجود بوده و در مقایسه با نسخه استاندارد، قیمت پایین تر و مشتری کمتری دارند. بخش جلو این مدل نسبت به مدل های عادی 320 یا 330 چراغ های بزرگ تری دارد و ارتفاعش هم اندکی بیشتر است. ضمن اینکه در صندوق بار هم با شیشه عقب پیوسته بوده و کد 328I بالای چراغ عقب خودنمایی می نماید.

منبع: دیوار
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 440

به "7 خودروی اشرافی، اما بینوا در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 خودروی اشرافی، اما بینوا در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید