WHO: دز سوم واکسن کرونا باید مشابه باشد، برترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوانزا

به گزارش مجله سامی، گروه مشاوره استراتژیک متخصصان ایمن سازی تحت سازمان جهانی بهداشت توصیه می نماید برای دریافت دز تقویت نماینده افراد از واکسن هایی با فناوری مشابه آنچه که قبلاً دریافت نموده اند، استفاده نمایند.

WHO: دز سوم واکسن کرونا باید مشابه باشد، برترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوانزا

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، وانگ هوآکینگ، کارشناس ارشد برنامه ایمن سازی در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های چین گفت: گروه مشاوره استراتژیک متخصصان ایمن سازی تحت سازمان جهانی بهداشت توصیه می نماید برای دریافت دز تقویت نماینده افراد از واکسن هایی با فناوری مشابه آنچه که قبلاً دریافت نموده اند، استفاده کند.

مقامات بهداشتی چین با توجه به فرایند افزایشی شیوع بیماری همه گیر کووید 19 اظهار کردند: همه منطقه ها باید نظارت خود را افزایش داده و سفرها را نیز کنترل نمایند.

چین در حال حاضر همین استراتژی را اتخاذ می نماید؛ به عنوان مثال، اگر دو دز اول یک واکسن غیرفعال باشد، دوز سوم نیز باید غیرفعال تزریق گردد.

کارشناس ارشد برنامه ایمن سازی در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های چین شرح داد که توصیه ها در خصوص استراتژی ترکیب و تطبیق برای دز تقویت نماینده - با استفاده از دزهایی با مسیرهای فنی مختلف به مطالعات و شواهد بیشتری بستگی دارد.

وی بعلاوه هشدار داد که واکسن کووید 19 جایگزین واکسن آنفلوانزا نیست و فاصله 14 روزه بین تزریق دو دز واکسن توصیه می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1901

به "WHO: دز سوم واکسن کرونا باید مشابه باشد، برترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوانزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "WHO: دز سوم واکسن کرونا باید مشابه باشد، برترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوانزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید