آبگرفتگی خانه های روستایی در شهداد و ریگان کرمان

به گزارش مجله سامی، مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان از جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی 36 خانه روستایی در پشوئیه شهداد و 5 خانه کپری در ریگان اطلاع داد.

آبگرفتگی خانه های روستایی در شهداد و ریگان کرمان

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران کرمان:مجید سعیدی، با اشاره به جاری شدن سیلاب در روستای پشوئیه از توابع بخش شهداد گفت: بارش رگباری در پیش از ظهر پنجشنبه در این منطقه موجب آبگرفتگی 36 خانه در روستای پشوئیه شد که بلافاصله نیروهای هلال احمر، بخشداری و دهیاری وارد عمل شدند و اقدامات لازم اجرا شده و اقلام لازم میان خانواده ها توزیع شد.

وی اضافه نمود: چهار دستگاه خودروی سواری غیربومی گردشگران نیز که در راستا رودخانه قرار داشتند، دچار آبگرفتگی شدند که با حضور نیروهای امدادی، رهایی یافته و سه مصدوم این حادثه نیز به مرکز درمانی انتقال داده شدند.

سعیدی ابراز داشت: سیلاب در بخش شهداد موجب تخریب یک راه روستایی از سمت جهر و قطع برق پشوئیه و کشیت شده که نیروها در حال جایگزینی تیر برق و برطرف اشکال هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با بیان اینکه چادر، موکت و بسته های غذایی کامل میان خانواده های آسیب دیده توزیع شده است، گفت: خط انتقال آب پشوئیه نیز قطع است و مزارع و باغ های کشاورزی خسارت دیده اند.

وی اضافه نمود:بارش شدید تگرگ در شهرستانهای بم و نرماشیر نیز خساراتی به درختان میوه وارد نموده است.

سعیدی اضافه نمود: وزش توفان و تگرگ در شهرستان ریگان نیز موجب فرو ریختن تعدادی از دیوارهای بلوکی با ساخت غیراصولی شده است.

وی همچنین از آبگرفتگی پنج کپر خانوار روستایی در شهرستان ریگان اطلاع داد و گفت: اقلام مورد احتیاج این خانوارها نیز توسط نیروهای هلال احمر توزیع شده است.

سعیدی مطرح نمود: تاسیسات و شبکه خطوط انتقال برق ریگان نیز دچار خساراتی شده و تعدادی از راه های روستایی این شهرستان نیز به دلیل جنس خاک با سختی در عبور و مرور همراه است.

وی ابراز داشت: برق چهار روستا در ریگان نیز قطع بوده که دو روستای ده رضا و شیرآباد وصل شده و روستاهای ملک آباد و مراد آباد در حال برطرف اشکال هستند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1624

به "آبگرفتگی خانه های روستایی در شهداد و ریگان کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبگرفتگی خانه های روستایی در شهداد و ریگان کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید