پر ماجراترین چیزهایی که میشود در سفر به جزایر هاوایی انجام داد!

به گزارش مجله سامی، آیا میدانستید بلندترین کوهستان در دنیا در دیدنی های جزایر هاوایی کشف شده؟ بله، درست است که قله اورست بلندترین کوهستان روی سیاره نسبت به سطح دریاست ولی مائونا کیا در حقیقت به میزان قابل توجهی بلندتر است، اگرچه بیشتر آن زیر سطح اقیانوس قرار گرفته است. در واقع مائونا کیا بیش از 33.000 فوت ارتفاع دارد که 4.000 فوت بلندتر از اورست است، اما فقط 13.803 فوت آن بالا تر از سطح دریاست. بازدیدکنندگان در سفر به جزایر هاوایی میتوانند به یک سفر به قله کوهستان در امتداد یک راه 6 مایلی بروند که از یک مرکز بازدیدکنندگان واقع در 9.200 فوتی آغاز شده و به آرامی ولی پیوسته به سوی قله بالا میرود. هرکس که کوشش دارد به این سفر برود، باید مراقب باشد؛ چون تغییرات شدید در ارتفاع از سطح دریا تا قله کوهستان می تواند اثرات مضری بر بدن داشته باشد. اما اگر به آرامی بالا بروید، آب کافی بنوشید و در راه بایستید و از منظره ها لذت ببرید، میتواند یک تجربه ارزشمند باشد. اگر زمان مناسبی از سال بروید، حتی ممکن است روی قله برف باشد. این هم فهرست پیشنهادی ما در مجله گردشگری خبرنگاران از پر ماجراترین دیدنی های جزایر هاوایی...

پر ماجراترین چیزهایی که میشود در سفر به جزایر هاوایی انجام داد!

1) قلب یک آتشفشان را جست و جو کنید

در سفر به جزایر هاوایی، مکان های زیادی وجود ندارد که بتوان به داخل یک آتشفشان قدم گذاشت، ولی این در هاوایی یک انتخاب است. در پارک ملی آتش فشان های هاوایی، تونل گدازه ای تورستون این شانس را به بازتماشامایندگان میدهد تا در راهرو زیر زمینی ای قدم بزنند که به هنگام جوشیدن مواد مذاب از این بخش زمین به وجود آمده و بعد از عقب کشیدن مواد مذاب بر جای مانده اند و حالا یک جاذبه برای کسانیست که میخواهند زیر سطح زمین را کاوش و ساختار زمین شناسی را برای خودشان کشف نمایند.

2) در ساحل ناپلی پیاده روی کنید

وقتی از جزایر مختلف هاوایی بازدید میکنید، چندین راه های عالی برای رفتن هست، اما شاید خیره نماینده ترین آنها مسیر کالالو در امتداد ساحل ناپلی در کوائی باشد. مسیر 11 مایلی که از ساحل کِی تا ساحل کالالو کشیده شده است و تنها راه زمینی به بخش دور جزیره را ارائه میکند. بازتماشامایندگان در هنگام قدم زدن در میان جنگل باشکوه گرمسیری، منظره ها خیره نماینده ای را از اقیانوس،سواحل بی نظیر و صخره های بلند خواهند دید. چادر زدن در دو محل مختلف مجاز است برای کسانی که میخواهند پیوسته به گشت و گذار بپردازند که قطعا برترین راه برای استفاده کامل از این دوره است.

3) در خط ساحلی کوائی پارو بزنید

پیاده روی در ساحل ناپلی، تنها راه تماشا این بخش حیرت آور دنیا نیست. قایقران ها هم میتوانند به اقیانوس بروند تا در خلیج های پنهان پارو بزنند، در پناهگاه ماهی ها صید نمایند و حتی منظره غارهای دریایی را ببینند. با این حال باید هشدار داد که این گشت و گذار برای پاروزنان بی تجربه نیست و نیازمند ظرافت و استقامت برای حرکت کردن در تمام مسیر 16 مایلی است؛ اما برای آنها که از پسش بر می آیند، یک ماجراجویی به یاد ماندنی است.

4) در ساحل شمالی موج سواری کنید

با بعضی از برترین موج های بزرگ در سرتاسر دنیا، هاوایی مقصد و مرجع موج سواران است ولی ساحل شمالی اوهو شاید حماسی ترین تفریحگاه همه آنهاست، با 7 مایل سواحل زیبا و موج های بزرگ برای سوار شدن. اینجا برای مبتدیان جایی نیست که این ورزش را انتخاب نمایند. ولی برای موج سواران حرفه ای برترین جا روی زمین برای گرفتن یک موج است. بزرگترین موج ها بین نوامبر و فوریه، با افزایش نزدیک به 30 فوت ظاهر میشوند. به عنوان یک تجربه آرام تر بین ماه مِی و سپتامبر وقتی که آب بیشتر قابل کنترل است بازدید کنید.

5) غواصی و تنفس با لوله در مولکینی

جزیره هلالی شکل مولکینی به عنوان زیستگاه طبیعی دریایی و پرندگان اعلام شده و آنرا مقصد خاص غواصان نموده. جزیره مرجانی آتشفشان واقع در 3 مایلی ساحل مهاوی، منزلگاه هزاران نوع ماهی، لاکپشت های دریایی، خرچنگ ها و غیره است. از دیگر قابلیت هایش لاشه یک کشتی به نام آنتونی است که برای ماجراجویی غواصان قابل استفاده است. در زمستان بازدید کنید تا شاهد بازی کردن نهنگ های کوهان دار در آب های اطراف مولکینی باشید.

6) ماهی گیری در اعماق

هاوایی بعضی از برترین ماهی گیری های ورزشی را در دنیا ارائه میدهد. با فرصت های زیادی برای حلقه دریایی، آهی و ماهی ماهی. آژانس های عمق دریایی تقریبا در تمامی جزیره ها در دسترس هستند و مسافران را برای ماهی بازی به سوی آب های خیره نماینده میبرند. اگر زمان کافی برای گذراندن تمام روز خود در دریا ندارید، در یکی از چندین اسکله واقع در جزایر، یک قلاب در آب بیندازید؛ چراکه چند نقطه بسیار ارزشمند نیز در نزدیکی ساحل وجود دارد.

منبع: همگردی
انتشار: 16 دی 1401 بروزرسانی: 16 دی 1401 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2222

به "پر ماجراترین چیزهایی که میشود در سفر به جزایر هاوایی انجام داد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پر ماجراترین چیزهایی که میشود در سفر به جزایر هاوایی انجام داد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید